Αλ. Εξάρχου (Intrakat): Οι νέες κινήσεις, η χρηματοδότηση 85 εκατ. ευρώ της ΑΚΤΩΡ και η Ρουμανία
Φωτογραφία Αρχείου
Φωτογραφία Αρχείου

Αλ. Εξάρχου (Intrakat): Οι νέες κινήσεις, η χρηματοδότηση 85 εκατ. ευρώ της ΑΚΤΩΡ και η Ρουμανία

Με εκπλήξεις αναμένεται να κλείσει τη χρονιά η Intrakat καθώς η διοίκηση της εταιρείας επιφυλάσσει στην αγορά, δύο νέες κινήσεις έκπληξη στο επόμενο δεκαήμερό και σίγουρα πριν το τέλος του έτους, κινήσεις οι οποίες δεν αφορούν σε εξαγορά αλλά ούτε και σε αύξηση κεφαλαίου, αλλά και μία κίνηση στο τομέα των ΑΠΕ στην Ρουμανία,  όπως αποκάλυψε χθες, μιλώντας με δημοσιογράφους, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Intrakat, κ. Αλέξανδρος Εξάρχου.

Ο όμιλος, όπως σημείωσε ο ίδιος, με ένα ανεκτέλεστο πλέον που αγγίζει τα 5 δις. ευρώ , κινείται ένα μήνα σχεδόν μετά την απόκτηση του 100% των μετοχών της ΑΚΤΩΡ, που έκλεισε στις 8 Νοεμβρίου, έναντι συνολικού τιμήματος 110,8 εκατ. ευρώ, με σταθερό βηματισμό και εστιάζει στις αγορές της Ελλάδας και της Ρουμανίας.

Όπως σημείωσε δε ο κ. Αλέξανδρος Εξάρχου, το μετρό Θεσσαλονίκης αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί τον Νοέμβριο του 2024, κάτι το οποίο θεωρείται σίγουρο και εξ αυτού του λόγου ο ίδιος επισκέφθηκε τη Θεσσαλονίκη μόλις ολοκληρώθηκε η εξαγορά της ΑΚΤΩΡ, ώστε να βάλει σε τροχιά επιτάχυνσης το εμβληματικό έργο για την πόλη. Μέσα στο πρώτο διάστημα, στην πρώτη γραμμή μπήκε η ολοκλήρωση των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων και μόλις αυτά ολοκληρωθούν θα ξεκινήσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια με όλα τα συστήματα σε λειτουργία.

Στο διάστημα που πέρασε από την ανακοίνωση της συμφωνίας για την απόκτηση της ΑΚΤΩΡ έως το πράσινο φως από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, η Intrakat παρείχε στην ΑΚΤΩΡ ενδιάμεση χρηματοδότηση 85 εκατ. ευρώ που αφορούσε σε εξόφληση προμηθευτών, φορολογικές υποχρεώσεις κ.α., ποσό  το οποίο είχε ήδη προ-εκτιμηθεί και έχει ήδη ανακτηθεί σε μεγάλο βαθμό από τις πληρωμές τρίτων προς την ΑΚΤΩΡ.

Ο κ. Εξάρχου απέκλεισε για διάστημα τουλάχιστον εξαμήνου νέα αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, καθώς, όπως είπε, δεν υπάρχει ανάγκη αυτή τη στιγμή. Επίσης, σημείωσε πως επί του παρόντος δεν θα προχωρήσουν νέες εξαγορές σε καμία από τις δύο αγορές που ενδιαφέρουν τον Όμιλο Intrakat, δηλαδή την Ελλάδα και τη Ρουμανία στο κατασκευαστικό αντικείμενο. Παράλληλα, ερωτηθείς για τα σχέδια που υπάρχουν για την εταιρεία δήλωσε ότι η ‘Άκτωρ θα παραμείνει ως ξεχωριστή εταιρεία τουλάχιστον για τους επόμενους μήνες.

Ως προς τη Ρουμανία, τόνισε πως  ο Όμιλος θα κινηθεί από εδώ και πέρα επιθετικά ως προς τη διεκδίκηση νέων έργων υποδομών, στοχεύοντας σε ανεκτέλεστο που θα φτάσει στο επίπεδο των 2,5 δισ. ευρώ, από 1,2 δις. που είναι σήμερα.

Ο ίδιος δεν παρέλειψε να αναφερθεί στη μεγάλη πρόκληση του εργατικού δυναμικού, και εξέφρασε τον σκεπτικισμό του ως προς τις διακρατικές συμφωνίες για την «εισαγωγή» προσωπικού από τρίτες χώρες, σημειώνοντας ότι κατά την άποψη του δεν αποτελεί την λύση για τον κλάδο ούτε πανάκεια  καθώς δεν μπορεί να εξασφαλιστεί έτσι το δυναμικό με την απαραίτητη εξειδίκευση που χρειάζεται ο κλάδος.

Τάχθηκε δε υπέρ της προσέλκυσης του εγχώριου προσωπικού με την παροχή υψηλότερων αμοιβών αλλά και την εξασφάλιση διαρκούς και ασφαλούς απασχόλησης. Σημείωσε πως αυτό είναι και ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα της εξαγοράς της ΑΚΤΩΡ. Η ενσωμάτωση ενός μεγάλου και υψηλής τεχνογνωσίας ανθρώπινου δυναμικού, σε συνδυασμό με ένα ανεκτέλεστο έργων που δημιουργεί στους ανθρώπους την αίσθηση της ασφάλειας και της συνέχειας. Όπως είπε, το μυστικό είναι να αποπληρώνονται εγκαίρως τα συνεργεία, ώστε να υπάρχει προβάδισμα έναντι του ανταγωνισμού.

Την ίδια στιγμή εκτός του κατασκευαστικού αντικειμένου η διοίκηση του Ομίλου Intrakat εστιάζει και στην ανάπτυξη στο τομέα των ΑΠΕ και αναμένεται στο επόμενο διάστημα να προχωρήσει σε μια ακόμη εξαγορά στην αγορά της Ρουμανίας, ενώ  συνεχίζει να αναπτύσσει το χαρτοφυλάκιο έργων που διατηρεί.

Τέλος, όσον αφορά τα εν εξελίξει έργα ο κ. Εξάρχου απέφυγε να κάνει  αναφορά στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), στον οποίο έχει κατέβει η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις με την Μυτιληναίος, παραπέμποντας στο άνοιγμα των οικονομικών προσφορών .

Για το  ΣΔΙΤ του ΒΟΑΚ (Χερσόνησο –Νεάπολη) ύψους 290 εκατ. ευρώ που έχει αναλάβει με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μέσω της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, δήλωσε ότι θα χρειαστεί χρόνος για να γίνουν οι μελέτες και να ξεκινήσουν τα έργα ενώ για την επέκταση της Κύμης  υπενθύμισε ότι αναμένεται η απόφαση  του ΣτΕ.