Στις μεγάλες επενδύσεις του ΟΛΘ και συγκεκριμένα στην ανάπλαση του έκτου προβλήτα αλλά και στη συμμετοχή του στο λιμάνι του Βόλου αναφέρθηκε ο εκτελεστικός πρόεδρος του διοικητικού του συμβουλίου κ. Αθ. Λιάγκος στην τακτική γενική συνέλευση των μετόχων της εταιρείας. Ο ίδιος επεσήμανε ακόμη και στις αυξημένες επιδόσεις του 2023 με το ρεκόρ διακίνησης containers αλλά και στην αύξηση του τομέα της κρουαζιέρας.
Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά τον τομέα της κρουαζιέρας τόνισε ότι το λιμάνι διαθέτει πλέον υπερσύγχρονο σταθμό υποδοχής επιβατών. Για το 2023 καταγράφηκαν 68 αφίξεις κρουαζιεροπλοίων, ενώ για το τρέχον έτος η σεζόν άνοιξε από τις 3 Φεβρουαρίου και μέχρι στιγμής καταγράφονται 82 προγραμματισμένες αφίξεις, από τις οποίες οι 10 περιλαμβάνουν και διανυκτέρευση των επιβατών στην πόλη της Θεσσαλονίκης.
Για την προβλήτα 6 ο κ. Λιάγκoς τόνισε ότι το έργο αυτό, του οποίου ο προϋπολογισμός έχει ανέβει σε πάνω από 150 εκατ.ευρώ, έναντι 130 εκατ.ευρώ του αρχικού, δεν καθυστερεί εξ αιτίας του ΟΛΘ. «Είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε το έργο», ανέφερε χαρακτηριστικά. Απλώς αναμένεται η έκδοση του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος. Παράλληλα, εκτελούνται και βοηθητικές εργασίες όπως η μηχανογράφηση, οι αγορές γερανογεφυρών αλλά και επιμέρους έργα για καλύτερη διευθέτηση και αύξηση των ωφέλιμων χώρων του λιμένα, όπως αυτό για τις αποθήκες containers.
Για το λιμάνι του Βόλου, το οποίο περιήλθε, προσωρινά, όπως διευκρινίστηκε στην κατοχή της ΟΛΘ Α.Ε., με ποσοστό 67% ο κ. Λιάγκος ανέφερε πως «περιμένουμε τις αποφάσεις του ΣτΕ έπειτα από την προσφυγή της Goldair, ο σχεδιασμός μας δεν επηρεάζεται καθόλου μέχρι να βγει η απόφαση».
Απαντώντας, δε, σε σχετική ερώτηση μετόχων διευκρίνισε ότι η συμμετοχή του ΟΛΘ στο λιμάνι του Βόλου έγινε για δύο βασικούς λόγους. Ο πρώτος είναι για να αποφευχθεί ο ανταγωνισμός μεταξύ των δυο λιμανιών, τα οποία έχουν αρκετές ομοιότητες στη λειτουργία τους και ο δεύτερος και ο κυριότερος είναι η ανάπτυξη του λιμανιού του Βόλου.
Σε ό,τι αφορά τα οικονομικά αποτελέσματα, ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας κ. Σπύρος Στάμου, ανέφερε ότι α συνολικά ενοποιημένα έσοδα του ομίλου για το 2023 αυξήθηκαν σε 85,9 εκατ. ευρώ, από 85,3 εκατ. ευρώ το 2022.
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων σημειώθηκε σημαντική αύξηση άνω του 12% (στα 59,8 εκατ. ευρώ), επίσης στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης (κρουαζιέρας – ακτοπλοΐας) σημειώθηκαν σημαντικές αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα (στα 3,9 εκατ. ευρώ και 0,9 εκατ. ευρώ, αντίστοιχα), ενώ ο τερματικός σταθμός συμβατικού φορτίου σημείωσε μείωση εσόδων κατά 21,5% (στα 20,2 εκατ. ευρώ).
Παράλληλα, σημειώθηκε και καθαρή αύξηση κερδοφορίας σε όλα τα επίπεδα: Τα μεικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 1,9%, στα 37,6 εκατ. ευρώ, τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) αυξήθηκαν κατά 3,4% στα 34,1 εκατ. και τα καθαρά κέρδη μετά φόρων του ομίλου αυξήθηκαν κατά 8,9%, στα 20,3 εκατ. ευρώ
Το πρόγραμμα κεφαλαιουχικών δαπανών για το σύνολο του 2023 ξεπέρασε τα 9,2 εκατ. ευρώ και αφορούσε κατά βάση τον νέο σταθμό κρουαζιέρας «Μέγας Αλέξανδρος», αποκατάσταση βαθών, επισκευή και αναβάθμιση κρηπιδωμάτων, αναβαθμίσεις υποσταθμών ηλεκτρικού ρεύματος, αγορά εξοπλισμού φορτοεκφορτώσεων και συστημάτων ασφάλειας ISPS.
Όπως σημε;iωσε ο ίδιος, το 2023 σημειώθηκε η υψηλότερη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων που έχει καταγραφεί στην ιστορία του λιμένα (520.048 TEU).
Η γενική συνέλευση των μετόχων ενέκρινε ακόμη την διανομή μερίσματος για τη χρήση 2023 ύψους 1,30 ευρώ ανά μετοχή μικτό. Η ημερομηνία αποκοπής ορίστηκε η 14η Μαΐου , ενώ η καταβολή θα αρχίσει στις 20 Μαΐου.