Τζίρος πάνω από 700 εκατ. ευρώ, παρουσία σε έξι χώρες, 21.500 ταξίδια το χρόνο, 125 φορές το γύρο της γης, 2,642 ναυτικά μίλια, 45 πλοία, 7,2 εκατ. επιβάτες με επενδύσεις 1 δισ. ευρώ έως το 2030, είναι μόνο κάποια από τα νούμερα που χαρακτηρίζουν τον Εθνικό Πρωταθλητή της ακτοπλοΐας με τη συγχώνευση της Attica συμμετοχών με την ΑΝΕΚ, μετά το «πράσινο φως από τις γενικές συνελεύσεις των δύο εταιρειών που θα είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος παίκτης στην Ευρώπη, με κριτήριο τη χωρητικότητα επιβατών.
Η πτώση των τιμών στα καύσιμα, η αύξηση της τουριστικής και επιβατικής κίνησης, συνθέτουν το τοπίο στο οποίο ολοκληρώνεται η συγχώνευση των δύο εταιρειών που αναμένεται μέχρι το τέλος του χρόνου να πάρει και την έγκριση από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.
Μια συμφωνία που από τη μια σώζει από τη χρεοκοπία την ΑΝΕΚ, η οποία απορροφάται από την Attica και από την άλλη δημιουργεί ένα ισχυρό πόλο στον κλάδο που θα είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος στην Ευρώπη, με κριτήριο τη χωρητικότητα επιβατών και πέμπτος στα οχηματαγωγά,
Το νέο σχήμα θα διαχειρίζεται 45 επιβατηγά- οχηματαγωγά και ταχύπλοα πλοία θα κλείσει το 2023 με τζίρο γύρω στα 720 εκατ. ευρώ και κέρδη EBITDA στα 130 εκατ. ευρώ, θα έχει αρχικά 2.839 εργαζομένους θα εξυπηρετεί 7,2 εκατ. επιβάτες, 1,3 εκατ. ΙΧ και 600 χιλιάδες φορτηγά με παρουσία σε Ελλάδα, Ιταλία, Μαρόκο - Ισπανία και ένα πλοίο ναυλωμένο το «Κυδωνάς» που συνδέει το Πουέρτο Ρίκο με την Δομινικανή Δημοκρατία.
Υπό τη νέα εταιρεία που θα διατηρήσει και την επωνυμία της ΑΝΕΚ υπάγονται πέντε brands καθώς διατηρούνται και τα Superfast, Blue Star ferries, Hellenic Seaways και θα πραγματοποιεί 21.500 ταξίδια το χρόνο, κάνοντας πρακτικά σε απόσταση ετησίως 125 φορές το γύρο της γης, δηλαδή 2,642 ναυτικά μίλια
Η απορρόφηση της ΑΝΕΚ από την Αttica αποζημιώνει εν μέρει τους πιστωτές της κρητικής εταιρείας, καλύπτει όλες τις οφειλές των προμηθευτών και δίνει το 11,5% του νέου σχήματος στους μετόχους της ΑΝΕΚ.
Ειδικότερα, από τα 280 εκατ. ευρώ οφειλών μαζί με τους τόκους, της ΑΝΕΚ προς τις τράπεζες, θα κουρευτούν τα 200 εκατ. ευρώ, ενώ οι οφειλές προς τους προμηθευτές ύψους 30 εκατ. ευρώ θα πληρωθούν στο ακέραιο.
Η σχέση ανταλλαγής ορίστηκε από την PWC σε 0,1217 μετοχές της Attica για κάθε μία μετοχή (κοινή η προνομιούχο) της ΑΝΕΚ και για την υλοποίηση της συγχώνευσης θα εκδοθούν 27,3 εκατ. μετοχές της Attica που θα δοθούν στους υφιστάμενους μετόχους της ΑΝΕΚ, διατηρώντας έτσι το 11,5% του νέου σχήματος αλλά και τον αριθμό των μετοχών τους.
Σε επίπεδο επενδύσεων, την τριετία 2022-2024 ο όμιλος της Attica Group προγραμματίζει 120 εκατ. ευρώ που εστιάζει κυρίως στο πράσινο αποτύπωμα του στόλου, αλλά και την περαιτέρω ψηφιοποίηση της εταιρείας.
Στη συνέχεια θα ακολουθήσει ένα επενδυτικό πρόγραμμα με νέα πλοία και βελτίωση μηχανική των υφιστάμενων που θα προσεγγίσει το 1 δισ. ευρώ, ενώ άμεσα η Attica θα επενδύσει στην ΑΝΕΚ κεφάλαια ύψους 31 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό μέρους του στόλου της.
Να σημειωθεί ότι το νέο σχήμα θα έχει μερίδιο αγοράς 50% στο Αιγαίο και 45% σε Αδριατική σε επίπεδο τζίρου.