H Autohellas δεν εντυπωσίασε με τις επιδόσεις των πωλήσεών της στο εξάμηνο, ωστόσο η τελική γραμμή έδειξε ότι παρά την αύξηση του ανταγωνισμού η χρονιά μπορεί να κλείσει με καθαρά κέρδη ρεκόρ. Είναι μάλλον αναμενόμενο σε μια εταιρεία που το 2019 έκανε 555 εκατ. ευρώ τζίρο, ο διπλασιασμός αυτής της επίδοσης σε τέσσερα χρόνια (2023 1,002 δις ευρώ) να «απαιτεί» κάποιο χρόνο λειτουργικής αφομοίωσης. Ενώ λοιπόν η εικόνα των πωλήσεων έμεινε πρακτικά αμετάβλητη στο εξάμηνο (-0,8%), τα κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας αυξήθηκαν κατά 26% στα 34 εκατ. ευρώ που είναι και η καλύτερη επίδοση όλων των εποχών του ομίλου για τους πρώτους έξι μήνες της χρήσης.
Το «μαγικό» έγινε από τους χαμηλότερους φορολογικούς συντελεστές οι οποίοι στα ενοποιημένα αποτελέσματα κινούνται στο 12,4% έναντι 22% πέρυσι και οφείλονται στην κρατική επιδότηση για την ηλεκτροκίνηση. Για να μην αδικούμε, ωστόσο, την εταιρεία και σε επίπεδο προ φόρων αποτελεσμάτων, η αύξηση κινείται 5,4% υψηλότερα σε σχέση με πέρυσι, που επίσης αποτελεί ιστορική επίδοση. Κρατήστε ωστόσο ότι φέτος η Autohellas είχε 11 εκατ. ευρώ περισσότερες αποσβέσεις σε σχέση με πέρυσι ενώ στον αντίποδα το χρηματοοικονομικό της κόστος είναι μειωμένο κατά 1,5 εκατ. ευρώ.
Η αδυναμία στη γραμμή των πωλήσεων εντοπίζεται στην υποχώρηση των πωλήσεων μεταχειρισμένων και καινούργιων αυτοκινήτων που παρουσιάζει κάμψη 5,3%. Τόσο τα έσοδα από βραχυχρόνιες και μακροχρόνιες μισθώσεις όσο και οι πωλήσεις του στόλου των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων Leasing είναι αυξημένες κατά 7,1% και 3,3% αντίστοιχα.
Κατά τα λοιπά: Η εταιρεία κατέχει το 11,84% της Aegean Air και το 10,38% της επίσης εισηγμένης ΑΕΕΑΠ Trade Estates με τρέχουσα αξία 136 εκατ. ευρώ. Επίσης, στις 30 Ιουνίου του 2024 ο όμιλος κατείχε 543.270 ίδιες μετοχές (1,117% του μετοχικού κεφαλαίου) συνολικής αξίας 6,3 εκατ. ευρώ. Η αποτίμηση της εταιρείας με βάση την εκτιμώμενη κερδοφορία του 2024 βρίσκεται στις 6,5 φορές ενώ η σχέση της επιχειρηματικής αξίας ως προς τα λειτουργικά κέρδη βρίσκεται στις 4 φορές. Το ελάχιστο μέρισμα που θα πρέπει να αναμένουμε είναι το περυσινό των 0,7 ευρώ ανά μετοχή το οποίο στα τρέχοντα επίπεδα δίνει μερισματική απόδοση 6,3%.
Τέλος, η Autohellas, εκτός από τα καλά θεμελιώδη θα έχει σημαντικές ωφέλειες από τις σταδιακές μειώσεις επιτοκίων του ευρώ που από το καλοκαίρι του 2024 έχουν ξεκινήσει να υλοποιούνται από την ΕΚΤ. Σχεδόν το 50% των δανείων του ομίλου είναι σε κυμαινόμενο επιτόκιο. Κάθε βήμα 25 μονάδων βάσης στα 300 εκατ. ευρώ είναι 2,25 εκατ. ευρώ διαφορά στη γραμμή των καθαρών κερδών. Σε βάθος χρόνου η πρόβλεψη είναι ότι τα επιτόκια θα υποχωρήσουν 150 μονάδες βάσης από τα τρέχοντας επίπεδα. Δεν είναι και λίγο.
Πώς εξελίσσονται τα αποτελέσματα της Autohellas