Σε δυσμενή οικονομική θέση φαίνεται πως βρίσκεται πλέον η αμερικανική Boeing. Ο κατασκευαστικός «κολοσσός» αεροσκαφών στρέφεται πλέον προς τις μεγάλες τράπεζες αλλά και τη Wall Street, για να συγκεντρώσει δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια σε μετρητά, σε μια προσπάθεια να αναχαιτίσει τις συνέπειες μιας καταστροφικής απεργίας αλλά και τα χρόνια προβλήματα λειτουργίας και ασφάλειας που αντιμετωπίζει.
Σύμφωνα με το CNN, σε κανονιστική έκθεση που εξέδωσε νωρίτερα την Τρίτη (15/10), η Boeing ανακοίνωσε σχέδια δανεισμού ύψους 10 δισ. δολαρίων από μια κοινοπραξία τραπεζών. Παράλληλα, η εταιρεία ανακοίνωσε ξεχωριστά σχέδια για την άντληση 25 δισεκατομμυρίων δολαρίων από την πώληση μετοχών και χρέους. Τα σχέδια δανεισμού ύψους 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων θα συμπεριληφθούν στα 25 δισεκατομμύρια δολάρια που κατέθεσε η Boeing για να αντλήσει.
Το χρέος της εταιρείας αυξήθηκε κατακόρυφα τα τελευταία έξι χρόνια, καθώς η Boeing ανακοίνωσε βασικές λειτουργικές ζημίες άνω των 33 δισ. δολαρίων. Η παραγωγή εμπορικών αεροσκαφών της έχει σχεδόν σταματήσει λόγω της πολύμηνης απεργίας 33.000 μελών της Διεθνούς Ένωσης Μηχανικών (IAM).
Οι συνομιλίες ανάμεσα στην Boeing και την IAM κατέρρευσαν την περασμένη εβδομάδα χωρίς να προγραμματίζονται νέες διαπραγματεύσεις. Την Παρασκευή, ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Boeing, Κέλι Όρτμπεργκ, ανακοίνωσε σχέδια για περικοπές 10% του παγκόσμιου προσωπικού της, το οποίο αριθμεί 171.000 εργαζόμενους.
Την ίδια ώρα, η πιστοληπτική ικανότητα της Boeing έχει υποχωρήσει στο χαμηλότερο επίπεδο επενδυτικής βαθμίδας - λίγο πάνω από το καθεστώς των «σκουπιδιών» (junk) - και οι μεγαλύτεροι οίκοι αξιολόγησης έχουν προειδοποιήσει ότι η Boeing κινδυνεύει να υποβαθμιστεί σε «σκουπίδια». Αυτό θα αύξανε το κόστος δανεισμού της.
Το μακροπρόθεσμο χρέος της Boeing σκαρφάλωσε στα 53 δισ. δολάρια στα τέλη Ιουνίου από 10,7 δισ. δολάρια στα τέλη Μαρτίου 2019, όταν μια δεύτερη θανατηφόρα συντριβή του 737 Max οδήγησε σε 20μηνη καθήλωση του αεροσκάφους αυτού, του αεροσκάφους με τις μεγαλύτερες πωλήσεις της εταιρείας.