Εντολή στη Meta από τη CMA να πουλήσει την Giphy
AP
AP

Εντολή στη Meta από τη CMA να πουλήσει την Giphy

Εντολή από την Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών της Βρετανίας (CMA) έλαβε η Meta, ιδιοκτήτρια εταιρία της Facebook και Instagram να πουλήσει την Giphy, δημιουργό εταιρία των κινούμενων εικόνων, γνωστά ως GIF.

Η CMA έκρινε ότι η Meta, έχοντας στην ιδιοκτησία της την Giphy, περιορίζει τις επιλογές για τους χρήστες κοινωνικών μέσων στο Ηνωμένο Βασίλειο και «μειώνει την καινοτομία στη διαφήμιση». Επιπλέον, διαπιστώθηκε ότι η εξαγορά της Giphy θα μπορούσε να επιτρέψει στη Meta να περιορίσει την πρόσβαση άλλων πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης σε GIF, καθιστώντας αυτούς τους ιστότοπους λιγότερο ελκυστικούς και λιγότερο ανταγωνιστικούς.

Η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών της Βρετανίας κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η Meta θα είναι σε θέση να αυξήσει την ήδη σημαντική ισχύ της στην αγορά με άρνηση ή περιορισμό της πρόσβασης άλλων μέσων κοινωνικής δικτύωσης σε Giphy GIF, ωθώντας έτσι τους χρήστες σε ιστότοπους που ανήκουν στη Meta, οι οποίοι ήδη καταλαμβάνουν συνολικά το 73% του χρόνου που αφιερώνουν οι χρήστες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στο Ηνωμένο Βασίλειο, ή αλλαγή των όρων πρόσβασης. Για παράδειγμα, θα μπορούσε να απαιτήσει από τους πελάτες Giphy, όπως το TikTok, το Twitter και το Snapchat, να παρέχουν περισσότερα δεδομένα από χρήστες του Ηνωμένου Βασιλείου προκειμένου να έχουν πρόσβαση σε Giphy GIF.

Η CMA διαπίστωσε ότι τα GIF συνεχίζουν να αποτελούν σημαντικό μοχλό αφοσίωσης των χρηστών στις πλατφόρμες κοινωνικών μέσων, με τους ανθρώπους να κάνουν δισεκατομμύρια αναζητήσεις παγκοσμίως κάθε μήνα για Giphy GIF.

Όπως αναφέρει η ανακοίνωση της Αρχής στην αιτιολόγηση της αρνητικής επίδρασης στην αγορά της διαφήμισης, πριν από τη συγχώνευση, η Giphy προσέφερε καινοτόμες διαφημιστικές υπηρεσίες στις ΗΠΑ και σκεφτόταν να επεκταθεί σε άλλες χώρες, συμπεριλαμβανομένου του Ηνωμένου Βασιλείου. Αυτές οι υπηρεσίες επέτρεψαν σε επιχειρήσεις, όπως η Dunkin’ Donuts και η Pepsi, να προωθήσουν τις μάρκες τους μέσω οπτικών εικόνων και GIF.

Η CMA κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ο μόνος τρόπος για να αποφευχθεί ο σημαντικός αντίκτυπος που θα είχε η συμφωνία στον ανταγωνισμό είναι η πώληση του Giphy στο σύνολό του σε έναν εγκεκριμένο αγοραστή.

Εκπρόσωπος της Meta δήλωσε: «Είμαστε απογοητευμένοι από την απόφαση της CMA, αλλά αποδεχόμαστε τη σημερινή απόφαση ως την τελευταία λέξη για το θέμα. Θα συνεργαστούμε στενά με την CMA για την πώληση της Giphy».

 

Πηγή: ΕΡΤ