Τους στόχους, που είχε θέσει για αύξηση του τζίρου και του όγκου πωλήσεων του brand ζυμαρικών ΜΑΚΒΕΛ για το 2024, πετυχαίνει η διοίκηση της EURIMAC, η οποία σημειώνει ανοδικούς ρυθμούς ανάπτυξης με «όχημα» την εξωστρέφεια, την καινοτομία και τη βιωσιμότητα.
Η τρέχουσα χρονιά προβλέπεται ικανοποιητική για την καθετοποιημένη εταιρεία ζυμαρικών με έδρα το Κιλκίς, καθώς λαμβάνοντας υπόψη τον όγκο πωλήσεων στην αγορά των ζυμαρικών, ως commodities market, ο φετινός της τζίρος θα κλείσει σε επίπεδα παρόμοια με αυτά του 2023 που ήταν στα 73,9 εκατ. ευρώ, ενώ το EBITDA θα είναι αυξημένο, ως αποτέλεσμα του όγκου πωλήσεων και του επιμερισμού μέρους του κόστους σε αυτόν τον μεγαλύτερο όγκο.
Παράλληλα, οι πωλήσεις του brand ΜΑΚΒΕΛ παρουσιάζουν ήδη διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης, ενώ και τα στοιχεία των εταιρειών, που παρακολουθούν την εξέλιξη της αγοράς των ζυμαρικών δίνουν για το πρώτο εννιάμηνο του 2024 άνοδο της τάξης του 13% για το brand στην αγορά μεγάλων λιανεμπορικών αλυσίδων. Οι εξαγωγές και οι πωλήσεις προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας καταγράφουν αντίστοιχα θετική πορεία και θα είναι εντός στόχου της εταιρείας.
Ισχυρό μερίδιο στις εξαγωγές ζυμαρικών
Το ποσοστό των εξαγωγών επί του συνολικού όγκου παραγωγής και πωλήσεων των ζυμαρικών της εταιρείας έχει αυξηθεί από το 42% το 2020 στο 55% το 2023 και το 2024, ενώ ανοδικά «τρέχει» και ο όγκος πωλήσεων στην εγχώρια αγορά.
Φέτος μάλιστα εκτιμάται ότι η εταιρεία θα αγγίξει τους 80.000 τόνους έναντι 72.500 τόνων το 2023, με τη συνολική αύξηση του όγκου να είναι στο όριο της διψήφιας. Όσον αφορά στο συνολικό ποσοστό ζυμαρικών που παράγεται από τη ΜΑΚΒΕΛ – EURIMAC στην ελληνική αγορά, αυτό είναι της τάξης του 30%, ενώ η εταιρεία κατέχει μερίδιο πάνω από το 50% στις ελληνικές εξαγωγές ζυμαρικών.
Στρατηγική σε 3 πυλώνες
Η εταιρεία, όπως προκύπτει από τα στοιχεία, διατηρεί τον έντονο εξαγωγικό της προσανατολισμό, καθώς δραστηριοποιείται εκτός Ελλάδος από τη δεκαετία του 1970 με εξαγωγές σε περισσότερες από 60 χώρες, παράγοντας και τοποθετώντας στις αγορές του εξωτερικού ζυμαρικά ιδιαίτερων σχημάτων και γεύσεων καθώς και ζυμαρικά γρήγορου βρασμού (2, 3 ή 4 λεπτών), με την κερδοφορία της EURIMAC να είναι σε μεγάλο βαθμό αποτέλεσμα αυτού του προσανατολισμού. Φιλοσοφία της είναι η ανάπτυξη σχέσεων που οδηγούν σε μακροχρόνιες συνεργασίες οπουδήποτε στον κόσμο, με ανθρώπους και οργανισμούς με τους οποίους μοιράζεται τον ίδιο τρόπο σκέψης και τις ίδιες αρχές
Όπως δήλωσε μιλώντας στο Liberal.gr ο διευθύνων σύμβουλος της ΜΑΚΒΕΛ-EURIMAC κ. Οδυσσέας Παπαδόπουλος, «η εταιρεία έχει έναν εξαιρετικά ικανοποιητικό ρυθμό ανάπτυξης, ο οποίος στηρίζεται στους τρεις πυλώνες της στρατηγικής της: την εξωστρέφεια, την καινοτομία και τη βιωσιμότητα. Αυτοί μας έχουν οδηγήσει σε μία αύξηση του όγκου πωλήσεων», ανέφερε χαρακτηριστικά. Σημαντικό στοιχείο, κατά τον ίδιο, αποτελούν, επίσης, ο μηδενικός δανεισμός και η λιτή δομή της εταιρείας που την κάνει ευέλικτη και την οδηγεί σε γρήγορες αποφάσεις, καθώς και το γεγονός ότι παρακολουθεί τις τάσεις και εκσυγχρονίζει έγκαιρα την παραγωγική της διαδικασία.
«Επί παραδείγματι η εφαρμογή όρων βιωσιμότητας ήδη από το 2013 μας άνοιξε δρόμους για νέες συνεργασίες. Και η επένδυσή μας στον ανθρώπινο παράγοντα μας βοήθησε έτσι ώστε σήμερα που τα ESG κριτήρια γίνονται απαραίτητα, εμείς να έχουμε μία ουσιαστική εξοικείωση με το θέμα», πρόσθεσε ο κ. Παπαδόπουλος.
Οι νέες επενδύσεις
Η βορειοελλαδίτικη εταιρεία βρίσκεται στη διαδικασία υλοποίησης ενός επενδυτικού πλάνου, το οποίο ξεκίνησε το 2023, συνολικού ύψους 12 εκατ. ευρώ, με προτεραιότητα την αύξηση της δυναμικότητάς της και ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2025. Οι νέες επενδύσεις περιλαμβάνουν αυτόματη γραμμή παραγωγής ζυμαρικών με τις αντίστοιχες συσκευαστικές και εγκιβωτιστικές μηχανές και με ρομποτικό σύστημα παλετοποίησης, αναβάθμιση της δυναμικότητας του μύλου, επέκταση αποθηκών και αγορά μηχανημάτων για ακόμη καλύτερο ποιοτικό έλεγχο των προϊόντων.
Ακόμη, η EURIMAC προχωρά και σε αγορά όμορου οικοπέδου, κατασκευή νέας πιο προηγμένης τεχνολογίας μονάδας βιομάζας και σε ανέγερση καινούριου κτιρίου για χώρους προσωπικού και αποδυτηρίων, με δεδομένη και τη σημαντική αύξηση του αριθμού εργαζομένων της τα τελευταία πέντε χρόνια. «Όλα τα παραπάνω είναι αποτέλεσμα της αυξημένης ζήτησης των ζυμαρικών μας και στο εξωτερικό και στην εγχώρια αγορά, τόσο ως brand ΜΑΚΒΕΛ όσο και ως Private Label. Με την αύξηση των προκλήσεων στους τομείς των ESG προτύπων και του ψηφιακού μετασχηματισμού, επενδύουμε και σε εξειδικευμένους ανθρώπους, καθώς θεωρούμε μεγίστης σημασίας τον ρόλο του ανθρώπινου παράγοντα», επισήμανε στο Liberal.gr ο κ. Παπαδόπουλος.
Προϊόντα… χρήσιμα για τον καταναλωτή
Δίνοντας έμφαση στην καινοτομία, η εταιρεία έχει λανσάρει από την αρχή του έτους τα ζυμαρικά χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη, και συγκεκριμένα το σπαγγέτι ΜΑΚΒΕΛ χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη εμπλουτίζοντας τον Νοέμβριο τη γκάμα, με πένα, λινγκουίνι και κριθαράκι. Πρόκειται για προϊόντα που αναπτύχθηκαν εντός της ΜΑΚΒΕΛ – EURIMAC, ως ανάγκη κυρίως της αγοράς. Σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο, τα ζυμαρικά αυτά αφορούν μεγάλο μέρος του πληθυσμού, καθώς πρωταρχικά περιορίζουν την αύξηση των σακχάρων στο αίμα και, δευτερευόντως, προσφέρουν ενέργεια και δίνουν ένα αίσθημα κορεσμού που συνεισφέρει σε μία ισορροπημένη διατροφή. «Στηριζόμαστε στην καινοτομία, όμως πάντα προσπαθούμε τα νέα ζυμαρικά που λανσάρουμε στην αγορά να είναι χρήσιμα στον καταναλωτή και όχι απλώς να πιάνουν χώρο στο ράφι», υποστήριξε.
Αναφερόμενος και στις προκλήσεις του κλάδου, έκανε λόγο για τη μεγάλη ζήτηση και την αναγνώριση ταυτοχρόνως ότι το ελληνικό ζυμαρικό που παράγει η ΜΑΚΒΕΛ – EURIMAC είναι τουλάχιστον εφάμιλλο του ιταλικού. «Αυτό το αντιμετωπίζουμε θετικά και ψύχραιμα, επιχειρώντας να προετοιμάσουμε την επιχείρηση για τη νέα αυτή κατάσταση, τόσο τεχνικά - δυναμικότητα, μηχανήματα, απαιτήσεις ανεπτυγμένων αγορών - αλλά και ως οργάνωση με προεξάρχοντα τον ανθρώπινο παράγοντα», εξήγησε.
Η διαφορά με τον ανταγωνισμό
Μιλώντας και για τα χαρακτηριστικά της εταιρείας που την κάνουν να ξεχωρίζει στον κλάδο αλλά και στον ανταγωνισμό του εξωτερικού, ο κ. Παπαδόπουλος σημείωσε μεταξύ άλλων ότι «τα ζυμαρικά ΜΑΚΒΕΛ – EURIMAC είναι άριστα προϊόντα σε ‘’κράτημα’’ όπως λέμε τεχνικά για τα ‘’μακαρόνια’’ - δηλαδή δε λασπώνουν - έχουν χρυσαφένιο χρώμα και εξαιρετική γεύση. Καλύπτουν τις ουσιαστικές απαιτήσεις της αγοράς B2B, της αγοράς HORECA και του τελικού καταναλωτή μέσω του καναλιού του λιανεμπορίου/retail». Πρόσθεσε δε ότι η εταιρεία έχει περάσει τις υψηλές απαιτήσεις προηγμένων αγορών, παρακολουθεί και προσαρμόζεται σε οποιαδήποτε λογική νέα απαίτηση προκύπτει.
Ως ξεχωριστό ακόμη στοιχείο-πλεονέκτημα χαρακτήρισε το γεγονός ότι είναι μια καθετοποιημένη εταιρεία, με τον δικό της μύλο και αυτό την οδηγεί σε καλύτερο κοστολογικό έλεγχο, αλλά και πολύ καλύτερη γνώση της ποιότητας των ζυμαρικών. «Ξεκινάμε από την πρώτη ύλη, τον σκληρό σίτο, τον οποία αγοράζουμε μόνοι μας - πράγμα που δεν είναι καθόλου δεδομένο για τον διεθνή ανταγωνισμό, που κυρίως αγοράζει σιμιγδάλι από συνεργαζόμενους μύλους», είπε καταλήγοντας ο κ. Παπαδόπουλος.