Σε έναρξη της κάλυψης της ΑΒΑΞ προχώρησε η Euroxx δίνοντας σύσταση overweight (υπεραπόδοση) και τιμή-στόχο 3,40 ευρώ για τη μετοχή, με το περιθώριο ανόδου να υπολογίζεται σε 74% σε σχέση με το τελευταίο κλείσιμο (11.02 €1,96).
Οι αναλυτές θέτουν τον πήχη για τζίρο το 2026 άνω των 800 εκατ. ευρώ με τα έτη 2024 και 2025 αντίστοιχα στα 600 και 750 εκατ. και για τα Ebitda κάνει λόγο για 100 εκατ. ευρώ ετησίως με δραστική μείωση του δανεισμού στα 124 εκατ. το 2026 λαμβάνοντας υπόψιν το σημερινό ανεκτέλεστο σε έργα υποδομών και μεγάλα ιδιωτικά ενεργειακά έργα σε Ρουμανία & Ιράκ, χωρίς την αναμενόμενη προσθήκη, λόγω της ισχυρής της θέσης στην κατασκευαστική αγορά, νέων έργων.
Σύμφωνα με τους αναλυτές, η μετοχή της Άβαξ διαπραγματεύεται με σημαντικό discount της τάξης άνω του 50% σε σχέση με τους διεθνείς ανταγωνιστές της (P/E 5.3x το 2025 έναντι 12.2x), τη στιγμή που η εταιρία έχει πετύχει δραστική μείωση του καθαρού της τραπεζικού δανεισμού σε 221 εκατ. ευρώ την 30/06/2024 μέσω της αυξανόμενης λειτουργικής κερδοφορίας τα τελευταία έτη και της είσπραξης σημαντικών μερισμάτων από το χαρτοφυλάκιο των παραχωρήσεων, καθώς και επιλεκτικών αποεπενδύσεων από ώριμες συμμετοχές (πώληση κλάδου ΑΠΕ & εμπορίας ενέργειας της Volterra, πώληση συμμετοχής στη Γέφυρα Ρίου Αντιρρίου), ενώ αναμένει σημαντική αύξηση του κύκλου εργασιών και της καθαρής κερδοφορίας τα επόμενα έτη.
Όσον αφορά τις εκτιμήσεις των αναλυτών της Euroxx για το διάστημα 2024-2028, ο κύκλος εργασιών της Άβαξ αναμένεται να υπερβεί τα 600 εκατ. ευρώ το 2024, τα 750 εκατ. ευρώ το 2025 και τα 800 εκατ. ευρώ το 2026, με ποσοστό άνω του 70% των πωλήσεων τα έτη 2024 – 2028 να εξασφαλίζεται από το υφιστάμενο ανεκτέλεστο έργων, το οποίο την 30/09/2024 ανερχόταν σε 3,2 δισ. ευρώ και περιλάμβανε εμβληματικά έργα όπως η γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, τα 3 νοσοκομεία δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, τα έργα υποδομής του Ελληνικού, το flyover της Θεσσαλονίκης, οι οδικές αρτηρίες Μπράλος-Άμφισσα & Ιωάννινα-Κακαβιά καθώς και μεγάλα ιδιωτικά ενεργειακά έργα σε Ρουμανία & Ιράκ.
Ακόμη μεγαλύτερη βελτίωση αναμένεται στα EBITDA, τα οποία προβλέπεται να υπερβούν τα 100εκατ. ευρώ ετησίως τα επόμενα έτη ως αποτέλεσμα της σημαντικής βελτίωσης του περιθωρίου κέρδους από την κατασκευή και παρά τη μείωση της συνεισφοράς των παραχωρήσεων λόγω της λήξης της παραχώρησης της Αττικής Οδού. Η εταιρία εκτιμάται ότι θα παράγει σημαντικές ελεύθερες ταμειακές ροές τα επόμενα έτη, τις οποίες θα κατευθύνει σε μεγάλο βαθμό σε γενναιόδωρη ανταμοιβή προς τους μετόχους αρχής γενομένης από φέτος, ενώ εξετάζει προσεκτικά την επιλεκτική τοποθέτηση σε νέους τομείς (ενέργεια, ανάπτυξη οικιστικών ακινήτων, επιπρόσθετες παραχωρήσεις) που θα εξασφαλίσουν μεγαλύτερη διαφοροποίηση των εσόδων τα επόμενα έτη.
Τέλος, και παρά την παροδική πίεση που δημιουργεί στο κεφάλαιο κίνησης η αύξηση του κύκλου εργασιών σε συνδυασμό με τις καθυστερήσεις στις πιστοποιήσεις & πληρωμές των δημοσίων έργων, σημαντική υποχώρηση αναμένεται στον καθαρό δανεισμό της εταιρίας τα επόμενα έτη (€223εκατ. το 2024, €196εκατ. το 2025 και €124εκατ. το 2026), το μεγαλύτερο μέρος του οποίου αναχρηματοδοτήθηκε πρόσφατα σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα και με εξυπηρέτηση αποκλειστικά από έσοδα του χαρτοφυλακίου παραχωρήσεων στο επίπεδο της 100% θυγατρικής Άβαξ Παραχωρήσεις, η οποία έχει καταστεί ο επενδυτικός βραχίονας του Ομίλου στις υφιστάμενες και τις νέες παραχωρήσεις.