Με νέο κατάστημα στην Αθήνα και αύξηση των εξαγωγών συνεχίζεται το ταξίδι του πρότζεκτ Exereton του επιχειρηματία Γιάννη Χατζηχριστοδούλου από τη Θεσσαλονίκη, ο οποίος επιδιώκει να διεισδύσει σε επιπλέον αγορές του εξωτερικού με στόχο το Λονδίνο αλλά και τη βόρεια Ευρώπη.
Η ιδέα του Exereton ξεκίνησε πριν από περίπου επτά χρόνια από ένα μικρό εργαστήριο και γεννήθηκε από την αγάπη του ιδιοκτήτη του για τους ξηρούς καρπούς. Ο Γιάννης Χατζηχριστοδούλου εστιάζοντας στη μεσογειακή διατροφή και στα οφέλη της, δημιούργησε το πρώτο μεγάλο κατάστημα στην αναπτυσσόμενη περιοχή της Θέρμης όπου βρίσκονται σήμερα και οι παραγωγικές εγκαταστάσεις της επιχείρησης, σε ιδιόκτητο χώρο συνολικής έκτασης 3.000 τ.μ.
Μάλιστα, προτού το Exereton ανοίξει τις πόρτες του για το κοινό, ο εμπνευστής του δοκίμαζε για δυο ολόκληρα χρόνια συνταγές υπό την επίβλεψη ειδικών σεφ, διατροφολόγων και τεχνολόγων τροφίμων με έμφαση στην υγιεινή, ισορροπημένη διατροφή και στη γευστική ικανοποίηση, προκειμένου να παραχθούν προϊόντα που ξεχώριζαν στην αγορά, ακολουθώντας παράλληλα τις διατροφικές συνήθειες και τις προτιμήσεις των καταναλωτών.
Πρώτο ξεκίνημα με 50 τετραγωνικά
Μιλώντας στο Liberal.gr ο κ. Χατζηχριστοδούλου αποκάλυψε πως «η ιδέα του Exereton προέκυψε και ως ανάγκη για τη διατροφή μου, καθώς τα προϊόντα που αναζητούσα δεν υπήρχαν στην αγορά της Θεσσαλονίκης. Ήταν κάτι που έλειπε και έτσι πήρα την απόφαση να δημιουργήσω έναν χώρο με προϊόντα χωρίς ζάχαρη και χωρίς αλεύρι με στόχο και τη μύηση του καταναλωτή στην υγιεινή διατροφή. Αν και ξεκινήσαμε από ένα μικρό εργαστήριο παραγωγής 50 τ.μ. στην Καλαμαριά, η ανάπτυξη ήρθε γρήγορα με αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός μεγαλύτερου παραγωγικού χώρου. Το εργοστάσιο στη Θέρμη – όπου στον ίδιο χώρο βρίσκεται και το κατάστημα – μου έδωσε τη δυνατότητα να παράγω μεγαλύτερες ποσότητες (σήμερα παράγονται 180 κωδικοί με βάση τους ξηρούς καρπούς, τα φρούτα και τα δημητριακά και τελικά προϊόντα, μεταξύ άλλων, βούτυρα καρπών), που ανταποκρίνονται στην αυξανόμενη ζήτηση».
Στη συνέχεια, το Exereton επεκτάθηκε ανοίγοντας νέο κατάστημα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, του οποίου η φήμη έχει ξεπεράσει τα όρια της πόλης κι έχει φτάσει στην πρωτεύουσα, όπως αποκάλυψε σε δημοσιογράφους κορυφαίος υπουργός ο οποίος κάθε φορά που βρίσκεται στην πόλη το επισκέπτεται για… προμήθειες.
Όπως εξηγεί ο κ. Χατζηχριστοδούλου μέσα σε μια επταετία το πρότζεκτ σημείωσε ανοδική πορεία και συνεχίζει να εξελίσσεται. Συγκεκριμένα, ο αριθμός των εργαζομένων αγγίζει σήμερα τα 85 άτομα, τα 50 τετραγωνικά έγιναν 4.500 τ.μ., με δύο καταστήματα και χώρους παραγωγής, συνολικής επένδυσης άνω των 2 εκατ. ευρώ με ίδια κεφάλαια. Πρόσφατα, εγκαινιάστηκε και εστιατόριο στη Θέρμη, βασισμένο στη φιλοσοφία του Exereton. Ο τζίρος της επιχείρησης έχει 20πλασιαστεί σε διάστημα επτά ετών και οι πωλήσεις του αυξάνονται με ετήσιο ρυθμό 25%.
Exereton μέχρι τη Σιγκαπούρη
Το πρότζεκτ είναι επίσης τοποθετημένο στην ελληνική αγορά μέσω και των Β2Β συνεργασιών, αλλά και στο εξωτερικό μέσω των εξαγωγών.
Οι πωλήσεις του Exereton στην εγχώρια αγορά αντιπροσωπεύουν το 70%, με το υπόλοιπο 30% να αφορά στο εξωτερικό, όπου τα προϊόντα εξάγονται σε χώρες όπως Σιγκαπούρη, Λουξεμβούργο και Γερμανία.
Επόμενος σταθμός… Αθήνα με το «βλέμμα» στο Λονδίνο
Ο κ. Χατζηχριστοδούλου βάζει πλέον πλώρη για την Αθήνα, καθώς αναζητά τον κατάλληλο χώρο για τη δημιουργία ενός νέου καταστήματος Exereton εντός του 2025. Στα σχέδιά του περιλαμβάνεται ακόμη η αύξηση των B2B πωλήσεων, η είσοδος με κατάστημα λιανικής στο Λονδίνο, αλλά και η ενίσχυση των εξαγωγών με στόχο την Αμερική και τις αγορές της Βόρειας Ευρώπης.
«Το πρότζεκτ του Exereton μπορεί να σταθεί πλέον στους καλύτερους εμπορικούς δρόμους του εξωτερικού καθώς οι ξένες αγορές αναζητούν τα προϊόντα μας», τόνισε στο Liberal.gr ο κ. Χατζηχριστοδούλου ο οποίος, το επόμενο χρονικό διάστημα, σκοπεύει να αναπτύξει τμήμα logistics στη Θέρμη, να αυξήσει το προσωπικό του, να επεκτείνει τους παραγωγικούς του χώρους, καθώς και να δημιουργήσει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας για luxury resort.
Ερωτηθείς για την επέκταση του brand Exereton στο εξωτερικό, ο κ. Χατζηχριστοδούλου επισημαίνει πως ένας στρατηγικός επενδυτής από τον κλάδο των τροφίμων θα βοηθούσε περισσότερο το εξαγωγικό προφίλ της επιχείρησης, αλλά και για να αναπτυχθεί η ιδέα του πρότζεκτ ακόμη πιο γρήγορα. «Θα δεχόμουν μια επενδυτική πρόταση που θα μου έδινε τα μέσα να αναπτυχθώ περισσότερο και να κάνω τα επόμενα αναπτυξιακά μου βήματα πιο άμεσα, αλλά με την προϋπόθεση στο τιμόνι… του Exereton να παραμείνω εγώ», σημείωσε χαρακτηριστικά ο επιχειρηματίας.
48 νέοι κωδικοί
Παράλληλα, στο εργοστάσιο του Exereton έχουν παραχθεί 48 νέοι κωδικοί προϊόντων οι οποίοι λανσάρονται σταδιακά στην αγορά, με την γκάμα του να εμπλουτίζεται συνεχώς προσφέροντας εκλεπτυσμένη γεύση, γευστική εμπειρία καρπών και well-being. «Σκοπός μας είναι να προσφέρουμε συνεχώς κάποιο καινούριο προϊόν στον επισκέπτη του Exereton και όχι να τον ''μπουκώσουμε'' με πολλά νέα προϊόντα ταυτόχρονα», εξήγησε ο κ. Χατζηχριστοδούλου προσθέτοντας ότι επενδύει στην luxury εμπειρία του καταναλωτή μέσα από τις γεύσεις του Exereton.
«Βροχή» τα αιτήματα για franchise
Αξίζει δε, να σημειωθεί ότι μέχρι και σήμερα, έχει δεχτεί πάνω από 2.000 αιτήματα για καταστήματα franchise σε Ελλάδα και Ευρώπη και B2B πωλήσεις, ωστόσο, κατά τον ίδιο, η ανάπτυξη της παραγωγής του για να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις της αγοράς γίνεται βήμα-βήμα. Για την παραγωγή των προϊόντων, το Exereton που διαθέτει in-house τεχνολόγο τροφίμων, συνεργάζεται με Έλληνες παραγωγούς, με τις πρώτες ύλες όπως καρύδια να προέρχονται από Κοζάνη, αμύγδαλα από Λάρισα και Καβάλα, φιστίκια από Φθιώτιδα και Σέρρες, ενώ ένα ποσοστό πρώτων υλών όπως το φουντούκι εισάγεται.
Σημειώνεται, τέλος, ότι η ειδοποιός διαφορά του Exereton στην αγορά, κατά τον κ. Χατζηχριστοδούλου, είναι η σχέση ποιότητας-τιμής και το brand το οποίο προσφέρει γλυκές και αλμυρές παρασκευές, υψηλής διατροφικής αξίας χρησιμοποιώντας εναλλακτικά γλυκαντικά και άλευρα.