Το Facebook λέει δεν είναι μόνο για «ηλικιωμένους», όπως υποστηρίζουν οι νέοι εδώ και χρόνια.
Η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης που γεννήθηκε πριν από το iPhone πλησιάζει τις δύο δεκαετίες ύπαρξης. Αλλά ακόμη και με σχεδόν 3 δισεκατομμύρια μηνιαίους χρήστες, εδώ και χρόνια παλεύει να παραμείνει σχετικό, καθώς εμφανίζονται νεότεροι, νεότεροι, πιο εθιστικοί αντίπαλοι - αυτή τη στιγμή το TikTok.
Και το ποσοστό των ατόμων κάτω των 30 ετών που το χρησιμοποιούν μειώνεται. Χωρίς αυτή τη δημογραφική τάση, το Facebook, που εξακολουθεί να αποτελεί την κύρια πηγή εσόδων για τη μητρική εταιρεία Meta, κινδυνεύει να περάσει στο παρασκήνιο - όπως το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.
Ο Τομ Άλισον, ο οποίος εκτελεί χρέη επικεφαλής του Facebook (ο τίτλος του Ζούκερμπεργκ είναι πλέον Meta CEO), ακούστηκε αισιόδοξος όταν περιέγραψε τα σχέδια της πλατφόρμας για την προσέλκυση νέων ενηλίκων σε συνέντευξή του στο Associated Press.
«Παλιά είχαμε μια ομάδα στο Facebook που επικεντρωνόταν στις νεότερες ηλικίες, ή ίσως υπήρχε ένα ή δύο έργα που ήταν αφιερωμένα στην ανάπτυξη νέων ιδεών», δήλωσε ο Άλισον. «Και πριν από περίπου δύο χρόνια είπαμε όχι - ολόκληρη η σειρά προϊόντων μας πρέπει να αλλάξει και να εξελιχθεί και να προσαρμοστεί στις ανάγκες των νέων ενηλίκων».
Η Τεχνητή Νοημοσύνη έχει κεντρικό ρόλο σε αυτό το σχέδιο. Ακριβώς όπως το TikTok χρησιμοποιεί την Τεχνητή Νοημοσύνη και τον αλγόριθμό του για να δείχνει στους ανθρώπους βίντεο που δεν ήξεραν ότι ήθελαν να δουν, το Facebook ελπίζει να αξιοποιήσει την ισχυρή τεχνολογία του για να κερδίσει πίσω τις καρδιές και τα μάτια των νεαρών.
Το Facebook αρνείται πεισματικά να αποκαλύψει τα δημογραφικά στοιχεία των χρηστών, τα οποία θα έριχναν κάποιο φως στο πώς τα πηγαίνει μεταξύ των νέων ενηλίκων. Αλλά οι εξωτερικοί ερευνητές λένε ότι οι αριθμοί τους μειώνονται. Το ίδιο ισχύει και για τους εφήβους - αν και το Facebook φαίνεται να έχει αποσυρθεί από την ενεργή στρατολόγηση εφήβων εν μέσω ανησυχιών για τις επιπτώσεις των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην ψυχική τους υγεία.