«Το κλειδί στη συνεργασία μας, είναι ότι δεν πρέπει να δεσμεύουμε ο ένας τον άλλον, αλλά να μπορούμε και οι δύο να εκτελέσουμε τη δική μας στρατηγική», είπε.
Hapag-Lloyd και Maersk: Συμφωνία κάλυψης 3,4 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων

Hapag-Lloyd και Maersk: Συμφωνία κάλυψης 3,4 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων

«Το κλειδί στη συνεργασία μας, είναι ότι δεν πρέπει να δεσμεύουμε ο ένας τον άλλον, αλλά να μπορούμε και οι δύο να εκτελέσουμε τη δική μας στρατηγική», είπε.

Συμφωνία για μια νέα μακροπρόθεσμη συνεργασία υπέγραψαν η Hapag-Lloyd και η Maersk, επιδιώκοντας να μεταφέρουν συνολικά 3,4 εκατ. εμπορευματοκιβώτια μέσω 290 πλοίων, πιο αξιόπιστα και βιώσιμα, όπως δήλωσαν οι δύο ναυτιλιακές εταιρείες την Τετάρτη (17/01).

Από τα 290 πλοία, η Maersk θα χρησιμοποιήσει το 60% και η Hapag-Lloyd το 40%.

Στο πλαίσιο της αποκαλούμενης συνεργασίας «Gemini», η οποία θα ξεκινήσει τον Φεβρουάριο του 2025, οι δύο εταιρείες θέτουν ως στόχο «την αξιοπιστία των δρομολογίων με επιτυχία άνω του 90%, μόλις το δίκτυο τεθεί πλήρως σε λειτουργία».

Η μέση αξιοπιστία του χρονοδιαγράμματος των κορυφαίων μεταφορέων εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκε από 68,5% τον Ιανουάριο του 2020 σε 30,4% τον Ιανουάριο του 2022, σύμφωνα με την πλατφόρμα δεδομένων Statista.

«Το κλειδί στη συνεργασία μας, είναι ότι δεν πρέπει να δεσμεύουμε ο ένας τον άλλον, αλλά να μπορούμε και οι δύο να εκτελέσουμε τη δική μας στρατηγική», είπε.

Να σημειωθεί, ότι η Maersk στοχεύει σε καθαρές μηδενικές δραστηριότητες το 2040 και η Hapag-Lloyd το 2045.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Hapag-Lloyd, Ρολφ Χάμπεν Γιάνσεν, δήλωσε ότι η εταιρεία του θα επωφεληθεί από την αύξηση της αποδοτικότητας των λειτουργιών και τις κοινές προσπάθειες για την επιτάχυνση της απεξάρτησης από τον άνθρακα του ευρύτερου κλάδου.

Μέλος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Maersk, Βίνσεντ Κλερκ, δήλωσε ότι η συμφωνία «θα ενισχύσει τις ολοκληρωμένες προσφορές logistics και θα καταστήσει τις υπηρεσίες πιο αξιόπιστες».

«Η τρέχουσα κατάσταση με τις συνεχείς επιθέσεις εναντίον εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα από τους Χούθι, δεν αποτέλεσε παράγοντα για τη συμφωνία», δήλωσε ο CEO της Hapag-Lloyd, Ρολφ Χάμπεν Γιάνσεν.

Ως συνέπεια της συμφωνίας, η Hapag-Lloyd θα αποχωρήσει από τη ναυτιλιακή συνεργασία της, με την ονομασία THE Alliance, τα τέλη του Ιανουαρίου 2025, την οποία μοιράζεται με τρεις συγχωνευμένες ιαπωνικές ναυτιλιακές εταιρείες.

Επίσης η Maersk, πριν από ένα χρόνο δήλωσε ότι θα τερματίσει τη συνεργασία της, με την ονομασία 2M, με την ανταγωνίστρια εταιρεία MSC.

Οι μετοχές της Hapag-Lloyd σημείωσαν πτώση 1,1%, ενώ οι μετοχές της Maersk ανέβηκαν 2%.