Στην αναβάθμιση και τον επανακαθορισμό του ρόλου του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή στη σύγχρονη ασφαλιστική αγορά αναφέρεται ο Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της INTERLIFE Α.Α.Ε.Γ.Α, κ. Ιωάννης Παν. Βοτσαρίδης υπογράφοντας το editorial άρθρο στο τεύχος Σεπτεμβρίου του εταιρικού περιοδικού της ασφαλιστικής.
«Ο ρόλος του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή στις μέρες μας έχει επαναξιολογηθεί και αναβαθμιστεί αντίστοιχα με τις επιδόσεις του Κλάδου. Σήμερα ο Διαμεσολαβητής αποτελεί νευραλγικό παράγοντα του κύκλου των ασφαλιστικών εργασιών, διότι, πέρα από την παραγωγή Συμβολαίων, λειτουργεί ως σύμβουλος και καθοδηγητής για τον πελάτη, συμπαραστάτης του και ενδιάμεσος φορέας σε περίπτωση ζημίας, αναλυτής ασφαλιστικών κινδύνων κ.ά.
Δεν είναι τυχαίο ότι -με εξαίρεση την Ιρλανδία- στις περισσότερες δυτικό ευρωπαϊκές χώρες οι direct πωλήσεις βρίσκονται σε χαμηλά ποσοστά με κύριο παράδειγμα τη Γερμανία που εμπιστεύεται τους Μεσίτες και τους Πράκτορες σε ποσοστό πολύ ανώτερο του 50%.»
Ο Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της INTERLIFE επισημαίνει την αναγκαιότητα της εκπαίδευσης στον ρόλο του Διαμεσολαβητή πάνω στις γνώσεις του κλάδου ανέφερε στην ομιλία που πραγματοποιήθηκε σε Συνέδριο της Intersuisse, στο Porto Hydra, πριν από 35 χρόνια: «Είναι ανάγκη Εκπαίδευσής του, με εμπεριστατωμένη γνώση στο αντικείμενο της δουλειάς του, του προϊόντος που πουλούσε, των Γενικών Όρων του Ασφαλιστηρίου Συμβολαίου, των Κλάδων κ.λπ.»
Στη σημερινή εποχή, οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές επενδύουν στην αναβάθμιση του αντικειμένου τους και βελτιώνουν τις υπηρεσίες και τις γνώσεις τους. Με την πολυπλοκότητα του ρόλου τους να αυξάνεται, η ανάγκη για συνεχή εκπαίδευση και στήριξη από τις ασφαλιστικές εταιρίες είναι πιο επιτακτική από ποτέ.
Όπως αναφέρει ο κ. Βοτσαρίδης στο άρθρο του: «Από τότε κύλησε πολύ νερό στ’ αυλάκι και οι σημερινοί ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές, σε σύγκριση με τους τότε, έχουν ανεβάσει το επίπεδο των υπηρεσιών τους και, κυρίως, της ενημέρωσης και των γνώσεων τους για το ασφαλιστικό γίγνεσθαι. Έχουν δημιουργήσει εταιρίες και έχουν διευρύνει τις επαγγελματικές τους δραστηριότητες.
Ωστόσο, ο ρόλος τους έχει γίνει πιο σύνθετος και πολύπλοκος και ανάλογες είναι και οι απαιτήσεις συνεχούς επιμόρφωσής τους - που συνήθως αναλαμβάνουν οι συνεργαζόμενες Ασφαλιστικές Εταιρίες. Οι οποίες, επίσης, οφείλουν να διευκολύνουν τη δουλειά των Διαμεσολαβητών, παρέχοντάς τους όλες τις τεχνικές προσβάσεις, υπηρεσίες διεκπεραίωσης online, αλλά και κίνητρα, επιβραβεύσεις κ.ά.»
Αντιμέτωποι με την αυξανόμενη πίεση από τις direct και online πωλήσεις, οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές αναδεικνύουν την αξία του ανθρώπινου παράγοντα. Η προσωπική επαφή και η εξειδικευμένη καθοδήγηση συνεχίζουν να διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην προώθηση ασφαλιστικών προϊόντων. «Σήμερα οι μεγαλύτερες προκλήσεις για το επάγγελμα του Διαμεσολαβητή είναι οι direct και οι online πωλήσεις. Σε αυτές τις προκλήσεις οι επαγγελματίες του Κλάδου είναι σε θέση να αντιπαραβάλουν το ισχυρό τους όπλο: Το Ανθρώπινο Πρόσωπο του Ασφαλιστή, αντίθετα με τον Υπολογιστή, τον Τηλεφωνητή ή το Τραπεζικό γκισέ.
Και, εν τέλει, να αποδεχθούν την online σύναψη Συμβολαίου – αρκεί αυτή να πραγματοποιείται μέσω Πιστοποιημένου Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή. Διότι, στη χώρα μας και στον Κλάδο μας ο βασικός και διαχρονικός παράγοντας προώθησης του Ασφαλιστικού Προϊόντος, ήταν, και παραμένει η Διαμεσολάβηση» καταλήγει ο κ. Βοτσαρίδης.