Σε στρατηγική συνεργασία με την Marketing Greece προχώρησε ο δήμος Καστοριάς με σκοπό να ενισχύσει και να αναβαθμίσει το τουριστικό του προϊόν προσελκύοντας περισσότερους εγχώριους και διεθνείς επισκέπτες.
Η Καστοριά αποτελεί ήδη έναν τουριστικό προορισμό με αυξημένη επισκεψιμότητα και γίνονται βήματα ώστε να αναπτυχθεί ποιοτικά και ποσοτικά, τόνισε ο δήμαρχος Καστοριάς κ. Γιάννης Κορεντσίδης στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στη Philoxenia για την ανακοίνωση της συνεργασίας. Όπως δήλωσε, η περιοχή επενδύει στον τουρισμό της και στον πρωτογενή τομέα, ιδίως μετά την έντονη κρίση που βίωσε ο κλάδος της γουνοποιίας στον οποίο στηριζόταν η τοπική οικονομία. «Το 2000 η Καστοριά απασχολούσε 6.000-7.000 εργαζομένους στον τομέα της γουνοποιίας ενώ σήμερα απασχολεί λιγότερους από 500, με μεγάλο ποσοστό να έχει στραφεί σε άλλους τομείς απασχόλησης, μεταξύ των οποίων και ο τουρισμός», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κορεντσίδης.
Δίνοντας πλέον έμφαση στον τουρισμό της, η Καστοριά διαθέτει τον μεγαλύτερο αριθμό κλινών στη Δυτική Μακεδονία φτάνοντας τις περίπου 2.300 (ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα δωμάτια όλων των κατηγοριών και κυρίως οικογενειακές επιχειρήσεις) και επιπλέον 200 καταλύματα τύπου Airbnb. Οι τουριστικές της υποδομές συνεχώς αναπτύσσονται και, σύμφωνα με τον δήμαρχο, υπάρχουν περιθώρια για περαιτέρω επενδύσεις σε καταλύματα προκειμένου να εξυπηρετήσει τους επισκέπτες της. Ήδη, για την περίοδο των Χριστουγέννων και μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου η Καστοριά είναι σχεδόν πλήρης με την πληρότητα να είναι αυξημένη και για την Πρωτοχρονιά.
«Με την ολοκλήρωση του βόρειου τμήματος του αυτοκινητόδρομου Ε-65, η πόλη θα είναι κοντινός προορισμός και για την Αθήνα με πρόσβαση σε μόλις 3,5 ώρες. Μάλιστα το τριήμερο της 28ης Οκτωβρίου η Καστοριά κατέγραψε ρεκόρ επισκεψιμότητας με την πλειοψηφία να προέρχεται από τη νότια Ελλάδα. Συνεπώς, είναι ένας προορισμός με υποδομές και έχει τα εφόδια για να προσφέρει και τον βιώσιμο τουρισμό», επισήμανε ο δήμαρχος.
Μιλώντας για τα είδη τουρισμού που μπορεί να προσφέρει η πόλη, έκανε αναφορά στον θρησκευτικό τουρισμό και στην περιοχή της Κλεισούρας, μια μαρτυρική κοινότητα όπου ο δήμος αναμένεται να δημιουργήσει μουσείο Ολοκαυτώματος.
Αναφορικά με τις αγορές του εξωτερικού, η Καστοριά υποδέχεται τουρίστες κυρίως από Ισραήλ, Κύπρο, Ολλανδία και βαλκανικές χώρες οι οποίες στηρίζουν και το εμπόριο της πόλης.
Οι δύο φάσεις της συνεργασίας
Ο Γενικός Διευθυντής του Marketing Greece κ. Νίκος Διαμαντόπουλος αφού σημείωσε ότι η Καστοριά είχε μπει στα ραντάρ τους καθώς εμφανίζει μεγάλη δυναμική, αναφέρθηκε στις δύο φάσεις της συνεργασίας. Η πρώτη φάση αφορά την πρωτοβουλία «Travel Reimagined» μέσα από την οποία προσκαλούνται δημιουργοί περιεχομένου να επισκεφθούν τον προορισμό, θέτοντας το responsible travel και τη βιωσιμότητα των ελληνικών προορισμών σε πρώτο πλάνο. Με αυτόν τον τρόπο αναδεικνύεται η σημασία της προστασίας των ελληνικών προορισμών και η παρακίνηση των ταξιδιωτών να διατηρήσουν χαμηλό αποτύπωμα σε αυτούς.
Η δεύτερη φάση αφορά μια πιο στρατηγική συνεργασία με τον δήμο Καστοριάς αναπτύσσοντας ψηφιακά εργαλεία για την προβολή και προώθηση της πόλης, τρόπους διαμόρφωσης και αναβάθμισης του προϊόντος της. «Η περιοχή προσφέρει γαστρονομία, πολιτισμό, θρησκευτικό τουρισμό, εναλλακτικές μορφές τουρισμού, υπαίθριες δραστηριότητες. Όλα αυτά πρέπει να συνδεθούν ώστε να γίνει ένα ανταγωνιστικό προϊόν στην τουριστική αγορά», υποστήριξε ο κ. Διαμαντόπουλος.
Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ-HELEXPO κ. Κυριάκος Ποζρικίδης υποστήριξε ότι η Καστοριά επενδύει στον τουρισμό της και το μοναδικό της προνόμιο είναι η αυθεντικότητά της. «Είναι μια περιοχή που πέρασε πολλά όπως με την κρίση στη γούνα και πλέον δεν αποτελεί το κέντρο της γουνοποιίας. Έχει επίσης αδειοδοτημένο εκθεσιακό κέντρο, γεγονός που της δίνει μεγάλη προοπτική», είπε καταλήγοντας.