Οι αεροπορικές εταιρείες αναμένουν ότι θα μεταφέρουν την επόμενη χρονιά 4,7 δισεκατομμύρια ταξιδιώτες σε όλον τον κόσμο, αριθμό που χαρακτηρίζεται "ιστορικό ρεκόρ" και υπερβαίνει τα 4,54 δισ. που είχαν ταξιδέψει αεροπορικώς το 2019, προτού ξεσπάσει η υγειονομική κρίση της Covid-19, ανακοίνωσε την Τετάρτη η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA).
Ήδη από φέτος, οι αερομεταφορείς διέγραψαν τις οικονομικές επιπτώσεις που είχαν από την Covid-19, επανερχόμενες στο πράσινο με συσσωρευμένα καθαρά κέρδη 23,3 δισ. δολαρίων, σύμφωνα με την IATA, η οποία υπερδιπλασίασε τις προηγούμενες προβλέψεις που είχε ανακοινώσει τον Ιούνιο για 9,8 δισ. δολάρια.
Για φέτος η IATA προέβλεψε 4,29 δισ. αεροπορικά ταξίδια, αναθεωρώντας λίγο προς τα κάτω την πρόβλεψη που είχε κάνει τον Ιούνιο για 4,35 δισ.
Για το 2024, τα κέρδη αναμένεται "να σταθεροποιηθούν σε μεγάλο βαθμό" στα 25,7 δισ. δολάρια, σύμφωνα με την IATA, σε έναν άνευ προηγουμένου παγκόσμιο κύκλο εργασιών 964 δισ., σε σύγκριση με τα 896 που υπολογίζονταν για το 2023 και τα 838 δισ. του 2019.
Οι αεροπορικές εταιρείες υπέστησαν αθροιστικές απώλειες περίπου 183 δισ. δολαρίων μεταξύ του 2020 και του 2022 καθώς ήταν ένας από τους τομείς της οικονομίας που επλήγησαν περισσότερο από την υγειονομική κρίση του νέου κορονοϊού, λόγω του κλεισίματος συνόρων και άλλους περιορισμούς που είχαν επιβληθεί στις μετακινήσεις.
«Δεδομένων των μαζικών απωλειών των τελευταίων ετών», τα κέρδη που αναμένονται το 2024 «δείχνουν την ανθεκτικότητα του αεροπορικού τομέα», υπογράμμισε ο γενικός διευθυντής της IATA Γουίλι Γουόλς, εκφράζοντας την ικανοποίησή του για τον "εξαιρετικό ρυθμό ανάκαμψης".
Ωστόσο «φαίνεται ότι η πανδημία στοίχισε τέσσερα χρόνια ανάπτυξης στον τομέα», επισήμανε ο Γουόλς.
«Από το 2024, οι προβλέψεις δείχνουν ότι θα μπορούμε να μπούμε σε πιο φυσιολογικές πορείες ανάπτυξης, τόσο για τους επιβάτες όσο και για τα φορτία», αναφέρει ο γενικός διευθυντής της IATA.
Η ισχυρή ανάκαμψη το 2023 είχε αποτέλεσμα υψηλές τιμές εισιτηρίων, καθώς η ζήτηση για ταξίδια ξεπερνούσε τις δυνατότητες των εταιρειών, οι οποίες επιβαρύνθηκαν από καθυστερημένες παραδόσεις αεροπλάνων και άλλες επιχειρησιακές δυσκολίες.
Η τάση αυτή δείχνει να επιβραδύνεται το 2024, σύμφωνα με την IATA. Παράλληλα τα ποσοστά πληρότητας των αεροπλάνων έχουν ήδη επανέλθει στα επίπεδα προ υγειονομικής κρίσης.