Με αφορμή τις χρεώσεις των αεροπορικών εταιρειών για καθορισμένη θέση σε πτήση, η Μόνιμη Υποεπιτροπή Ερευνών της Γερουσίας, με έκθεση που εξέδωσε, επικρίνει την αυξανόμενη εξάρτηση της αεροπορικής βιομηχανίας από τα παρεπόμενα τέλη, όπως τα τέλη θέσης και τα τέλη αποσκευών.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το qz.com, η έκθεση, με τίτλο «The Sky's the Limit», επικρίνει τους αερομεταφορείς επειδή φορτώνουν τους επιβάτες με νέες χρεώσεις για την πτήση εκτός από το εισιτήριό τους.
Αυτή η στρατηγική, έχει εξαπλωθεί σε όλες σχεδόν τις αεροπορικές εταιρείες του κλάδου. Τα λεγόμενα «παρεπόμενα τέλη» αποτελούν σημαντική πηγή εσόδων για τις αεροπορικές εταιρείες. Η αποσύνδεση δεν μείωσε το κόστος των πτήσεων για τους καταναλωτές, οι οποίοι αντιμετωπίζουν πλέον πρόσθετες χρεώσεις για να πετάξουν με χειραποσκευές ή παραδοτέες αποσκευές ή για να καθίσουν δίπλα στα ανήλικα παιδιά τους.
Ορισμένες αεροπορικές εταιρείες, όπως η χαμηλού κόστους Spirit Airlines, αντλούν το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων τους από τα εν λόγω τέλη. Αν και οι αεροπορικές εταιρείες με φήμη υψηλότερου επιπέδου, όπως η Delta Air Lines μπορεί να φαίνονται απρόσβλητες από μια τέτοια συμπεριφορά, δεν είναι.
12,4 δισ. δολάρια σε έσοδα από τέλη θέσης μεταξύ 2018 και 2023
Σε ένα από τα σημαντικότερα ευρήματα της έκθεσης, η έρευνα της επιτροπής διαπίστωσε ότι «η American, η Delta, η United, η Frontier και η Spirit δημιούργησαν 12,4 δισεκατομμύρια δολάρια σε έσοδα από τέλη θέσης μεταξύ 2018 και 2023», ή χρήματα που πληρώνουν οι πελάτες για να κλείσουν μια συγκεκριμένη θέση σε ένα αεροπλάνο πέρα από το εισιτήριό τους. «Το 2023, για πρώτη φορά τουλάχιστον από το 2018, η United εισέπραξε περισσότερα έσοδα από τα τέλη για τις θέσεις (1,3 δισ. δολάρια) από ό,τι από τα τέλη για τις παραδοτέες αποσκευές (1,2 δισ. δολάρια)», αναφέρει η έκθεση.
Η εστίαση στα τέλη είναι αναπόσπαστο μέρος της κυβέρνησης Μπάιντεν στον π'ολεμο κατά των αχρήστων τελών, ο οποίος φαίνεται πιθανότατα να φτάσει σε ανακωχή όταν ο Ντόναλντ Τραμπ θα αναλάβει τα καθήκοντά του.
Ωστόσο, η Airlines for America, και συγκεκριμένα η εμπορική ομάδα του κλάδου, που μήνυσε για να εμποδίσει την υποχρεωτική γνωστοποίηση των τελών, απέρριψε την έκθεση εκ προοιμίου ως προπαγάνδα με φόντο την εβδομάδα των Ευχαριστιών, όταν ο αριθμός ρεκόρ των ταξιδιωτών θα έχει πιθανότατα στο μυαλό του τα αεροπορικά τέλη.
«Η έκθεση καταδεικνύει μια σαφή αποτυχία της υποεπιτροπής να κατανοήσει την αξία που προσφέρει η άκρως ανταγωνιστική αεροπορική βιομηχανία των ΗΠΑ στους πελάτες και τους εργαζόμενους», ανέφερε ο όμιλος σε δήλωση που μετέδωσε το CNBC. «Αντίθετα, η έκθεση χρησιμεύει απλώς ως άλλο ένα σημείο συζήτησης για τα ταξίδια των διακοπών».