Καλλικούνης: Η ποτοποιία που λάνσαρε το πρώτο ελληνικό τζιν έγινε 174 ετών - Υψηλές πτήσεις στο εξωτερικό για το ούζο

Καλλικούνης: Η ποτοποιία που λάνσαρε το πρώτο ελληνικό τζιν έγινε 174 ετών - Υψηλές πτήσεις στο εξωτερικό για το ούζο

Τη δυναμική και ανοδική της παρουσία στον κλάδο των αλκοολούχων ποτών με νέα προϊόντα, αύξηση τζίρου και ενίσχυση της εξωστρέφειας, συνεχίζει η Ποτοποιία Καλλικούνης, η μακροβιότερη οικογενειακή επιχείρηση και η πρώτη παραγωγική μονάδα στην Ελλάδα που σήμερα εκπροσωπείται και από την πέμπτη γενιά.

Με έδρα στη Βιομηχανική Περιοχή της Καλαμάτας και 174 χρόνια πλέον αδιάλειπτης πορείας, η ποτοποιία, έχοντας κύριο αντικείμενο δραστηριότητας την παραγωγή και εμπορία αλκοολούχων ποτών και με την πρώτη της ύλη να φθάνει από το Βέλγιο, έχει κατακτήσει μια ισχυρή θέση στην αγορά, ακολουθώντας τις τάσεις και προτιμήσεις των καταναλωτών με καινοτόμα προϊόντα σε πρωτοποριακές συσκευασίες.

Στις σύγχρονες εγκαταστάσεις της παράγονται 50 κωδικοί σε διάφορες περιεκτικότητες και συσκευασίες, εκ των οποίων οι 10 πιο δημοφιλείς, όπως ούζο, βότκα, τζιν, κονιάκ, με τη ναυαρχίδα, ωστόσο, των προϊόντων της να είναι το ούζο.

Το πρώτο ελληνικό τζιν

Ειδικότερα, παράγει αλκοολούχα ποτά όλων των τύπων, δίνοντας έμφαση σε τεχνολογικά καινοτομικά προϊόντα, όπως cream liqueurs, και ανθρακούχα ποτά χαμηλού αλκοολικού τίτλου (15 κωδικοί χωρίς αλκοόλ, όπως το τζιν ή με χαμηλό βαθμό αλκοόλης), υποκαθιστώντας ταυτοχρόνως ένα μερίδιο εισαγομένων προϊόντων.

Όπως ανέφερε, μιλώντας στο Liberal.gr, ο εμπορικός διευθυντής της ποτοποιίας κ. Νίκος Καλλικούνης, η επιχείρηση συνεχώς αναπτύσσεται, διατηρώντας το οικογενειακό της προφίλ. «Αφουγκραζόμαστε τον παλμό της παγκόσμιας αγοράς αλκοολούχων ποτών και στη συνέχεια, με στοχευμένες κινήσεις και μέσω και του τμήματος Έρευνας και Ανάπτυξης, προχωράμε στην παραγωγή προϊόντων που ξεχωρίζουν στον κλάδο», είπε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι το πρώτο ελληνικό τζιν ήταν από την ποτοποιία το 2013.

Υψηλές πωλήσεις για το ούζο

Το 70% των πωλήσεων της ποτοποιίας αφορά στην εγχώρια αγορά και το 30% στις εξαγωγές, με το ούζο να καταγράφει τις υψηλότερες πωλήσεις, το οποίο μάλιστα εξάγεται σε μεγάλες ποσότητες στο εξωτερικό και ιδίως σε Ισραήλ, Καναδά, Γερμανία. Βασική, ωστόσο, αγορά του εξωτερικού για την Καλλικούνης αποτελεί η Αμερική, όπου εξάγει βότκα, ούζο, ρακόμελο και μαστίχα. Στην Ευρώπη κάνει εξαγωγές σε Ιταλία, Γαλλία, Βέλγιο και Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ δυνατή παρουσία έχει σε Σιγκαπούρη και Κύπρο. Στο χαρτοφυλάκιο της επιχείρησης εντάχθηκε το 2023 και η αγορά του Ισραήλ με εξαγωγές κυρίως ούζου, ενώ επόμενος στόχος είναι η ενίσχυση των εξαγωγών στην Αυστραλία με πολλούς κωδικούς.

Επέκταση στη Βόρεια Ελλάδα

Στην εγχώρια αγορά, η Καλλικούνης έχει τοποθετήσει τα προϊόντα της σε διάφορα σημεία πώλησης της Αττικής (κάβες, μπαρ, αλυσίδα ζαχαροπλαστείων Fresh), καθώς και στις νησιωτικές περιοχές, ενώ το ούζο πωλείται στα αεροδρόμια της χώρας. Παράλληλα, επιδιώκει να αυξήσει τις συνεργασίες της με τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ της χώρας και να τοποθετήσει στα ράφια κωδικούς όπως κονιάκ, τζιν και βότκα, καθώς μέχρι στιγμής πωλούνται λικέρ, ρακόμελο και μαστίχα της ποτοποιίας σε επιλεγμένα σούπερ μάρκετ, ενώ η βότκα, ως premium προϊόν, υπάρχει σε 84 καταστήματα Μασούτης.

Για το 2025, σύμφωνα με τον κ. Καλλικούνη, ο στόχος της εταιρείας είναι η περαιτέρω επέκταση των προϊόντων της στη Βόρεια Ελλάδα, με οργανωμένο δίκτυο διανομής και στην υπόλοιπη χώρα.

Νέα προϊόντα και επενδύσεις

Αυτό το διάστημα, η Καλλικούνης ετοιμάζεται να λανσάρει νέα προϊόντα στην αγορά και κυρίως στην αλυσίδα ζαχαροπλαστείων Fresh. Πρόκειται για δύο κρεμώδη λικέρ, με βάση το γάλα, τα οποία έχουν γεύση φουντούκι και λεμόνι. Ακόμη, αναμένεται να προχωρήσει και στην παραγωγή προϊόντων τζιν ιδιωτικής ετικέτας για την αγορά της Ελβετίας.

Αναφορικά με τις επενδύσεις, στις αρχές του 2024 η εταιρεία ολοκλήρωσε επένδυση ύψους μισού εκατομμυρίου ευρώ, που αφορούσε τη δημιουργία αυτόνομης μονάδας για παραγωγή και εμφιάλωση βότκας, ενώ το επόμενο διάστημα αναμένεται να υλοποιήσει μια νέα γραμμή εμφιάλωσης. «Ετησίως κάνουμε επενδύσεις για αύξηση της παραγωγικής μας δυναμικότητας και εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού μας», σημείωσε στο Liberal.gr ο κ. Καλλικούνης.

Αύξηση τζίρου μέχρι το 2026

Η ποτοποιία Καλλικούνης καταγράφει διαχρονικά ανοδικό τζίρο, με τον φετινό κύκλο εργασιών της να υπολογίζεται στα 4,5 εκατ. ευρώ, αύξηση κατά 30% σε σχέση με το 2023, που ήταν στα 3,2 εκατ. ευρώ, όπως αντίστοιχα και η κερδοφορία της. Η οικογενειακή επιχείρηση προβλέπει μάλιστα ότι ο τζίρος της θα φτάσει τα 5 εκατ. ευρώ το 2025 και τα 5,5 εκατ. ευρώ το 2026.

174 χρόνια μεθυστικής πορείας

Το 1850, ο Γεώργιος Καλλικούνης ιδρύει στην Καλαμάτα το πρώτο ατμοκίνητο «Πνευματοποιείο», εξοπλισμένο με άμβυκες απόσταξης από τη Γαλλία.

Με σπουδές Χημείας στην Τεργέστη και συνδυάζοντας με φαντασία και γνώση μία μεγάλη ποικιλία αρωματικών φυτών, φρούτων και ριζών από την πλούσια φύση της Νότιας Ελλάδας δημιουργεί μία μεγάλη σειρά Λικέρ και αποσταγμάτων, με πρωτόγνωρες γεύσεις και λεπτά αρώματα. Το 1859 αρχίζει η μεγάλη πορεία των προϊόντων της Εταιρείας στις διεθνείς αγορές και στις μεγάλες εκθέσεις.

Οι σημερινές κεντρικές εγκαταστάσεις της Ποτοποιίας Καλλικούνης βρίσκονται σε ιδιόκτητο οικόπεδο έκτασης 20.000 τ.μ. στη Βιομηχανική περιοχή της Καλαμάτας, από τα οποία τα 3.000 τ.μ. καταλαμβάνει το εργοστάσιο με γραμμές εμφιάλωσης ποτών, συγκροτήματα παραγωγής ανθρακούχων ποτών και βότκας, άμβυκες απόσταξης, δεξαμενές παραγωγής και αποθήκευσης, και δρύινα βαρέλια παλαίωσης αποσταγμάτων.

Επιπλέον, διαθέτει πλήρως εξοπλισμένο εργαστήριο ποιοτικού ελέγχου και εφαρμοσμένης έρευνας, για την παραγωγή νέων ποτών, τον αυστηρό ποιοτικό έλεγχο των ήδη παραγομένων, καθώς και την παραγωγή τεχνολογικών προϊόντων υψηλής προστιθεμένης αξίας, όπως μείγματα ευωδών ουσιών (essences, flavours) για υποκατάσταση αντίστοιχων εισαγομένων, αποτερπενωμένων αιθέριων ελαίων κλπ.

Απασχολεί, τέλος, 25 εργαζόμενους από την περιοχή της Καλαμάτας, με τον αριθμό να αυξάνεται κατά τη θερινή περίοδο, λόγω της αυξημένης παραγωγής και πολλά από τα προϊόντα της έχουν βραβευτεί.