Την κατασκευή ενός νέου κέντρου διανομής στην Ελευσίνα έως το 2029 μεγέθους 60.000 τ.μ. και συνολικής επένδυσης 100 εκατ. ευρώ., ανακοίνωσε ο CEO της Lidl στη χώρα μας, Martin Brandenburger, κίνηση που αντανακλά τη στρατηγική του ομίλου να συνεχίσει τις επενδύσεις για την ενίσχυση της παρουσίας του στην ελληνική αγορά.
Όπως ανέφερε ο κ. Brandenburger, η υλοποίηση του νέου κέντρου logistics, το οποίο έρχεται να προστεθεί στα τέσσερα κέντρα logistics που λειτουργούν ήδη στη χώρα δείχνει πόσο σημαντική είναι η Ελλάδα για τον γερμανικό όμιλο.
Οι επενδύσεις, όμως, δεν σταματούν εκεί. Η Lidl σχεδιάζει και άλλες επενδύσεις 100 εκατ. ευρώ κατά τη διετία 2024-2025, με στόχο πάλι την επέκταση του δικτύου της στην Ελλάδα.
Το νέο επενδυτικό σχέδιο έρχεται σε συνέχεια επενδύσεων άνω του 1,4 δισ. ευρώ που έχει υλοποιήσει από το 1999, οπότε και εγκαταστάθηκε στην Ελλάδα.
«Σκαρφάλωσε» στη δεύτερη θέση του λιανεμπορίου
Ο Martin Brandenburger, διευθύνων σύμβουλος της Lidl Ελλάς, ανακοίνωσε επίσης την άνοδο της αλυσίδας στη δεύτερη θέση στον κλάδο λιανικής πώλησης τροφίμων στην Ελλάδα. «Είμαστε στην καλύτερη στιγμή μας. Με 231 καταστήματα στην Ελλάδα, βρισκόμαστε πλέον στη δεύτερη θέση του ελληνικού λιανεμπορίου τροφίμων», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Σύμφωνα με τον κ. Brandenburger, η Lidl Ελλάς έχει ξεπεράσει την ΑΒ Βασιλόπουλος, η οποία βρίσκεται τώρα στη τρίτη θέση. Παρόλο που η Lidl Ελλάς, ως ομόρρυθμη εταιρεία, δεν δημοσιεύει λεπτομερείς ισολογισμούς, η ανακοίνωση αυτή επιβεβαιώνει την ισχυρή παρουσία της αλυσίδας στην ελληνική αγορά.
Νέο κατάστημα στο Αιγάλεω
Η Lidl Ελλάς συνεχίζει την επεκτατική της στρατηγική, επικεντρώνοντας τις προσπάθειες της κυρίως στην Αττική. Μέσα στο 2025, προβλέπεται να ολοκληρωθεί η κατασκευή ενός νέου καταστήματος στο Αιγάλεω, διευρύνοντας περαιτέρω την παρουσία της στην πρωτεύουσα. Παράλληλα, η εταιρεία προσβλέπει στη δημιουργία ενός ακόμα καταστήματος στα πρώην κτίρια της Miele, τα οποία ανήκουν πλέον στην ιδιοκτησία της, ευελπιστώντας να ξεπεραστούν οι όποιες καθυστερήσεις.
Επιπλέον, η εταιρεία σχεδιάζει να επεκταθεί και σε έναν νέο γεωγραφικό προορισμό, καθώς σύμφωνα με τη Διευθύντρια Επικοινωνίας και Εταιρικής Υπευθυνότητας, κ. Βασιλική Αδαμίδου, στόχος είναι το άνοιγμα καταστήματος σε ένα νησί. Η επιλογή του νησιού, ωστόσο, δεν αποκαλύφθηκε, διατηρώντας το ενδιαφέρον για την επόμενη κίνησή της.
Στην επεκτατική της στρατηγική περιλαμβάνεται και το ιστορικό κέντρο της Αθήνας, προχωρώντας στην κατασκευή ενός νέου καταστήματος στο Παγκράτι, στη θέση του γνωστού αθηναϊκού κινηματογράφου Παλάς. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, το έργο έχει λάβει όλες τις απαραίτητες άδειες και αναμένεται να ολοκληρωθεί και να λειτουργήσει το 2026.
Με το νέο κατάστημα στο Παγκράτι, η Lidl θα προσθέσει μια ακόμη σημαντική τοποθεσία στο δίκτυο των καταστημάτων της στην Ελλάδα.
Αυτή τη στιγμή, η αλυσίδα διατηρεί 231 καταστήματα σε όλη τη χώρα, ενισχύοντας συνεχώς την παρουσία της στην ελληνική αγορά.
Μόνιμες μειώσεις τιμών
Στις στρατηγικές που ακολουθεί η εταιρεία για την αντιμετώπιση των πληθωριστικών πιέσεων και της ακρίβειας αναφέρθηκε ο επικεφαλής της εταιρείας, σημειώνοντας ότι η εταιρεία δεν περιορίζεται στην εφαρμογή των κυβερνητικών μέτρων, αλλά εφαρμόζει και δικές της πρωτοβουλίες για την ελάφρυνση του οικογενειακού προϋπολογισμού.
Όπως δήλωσε, η Lidl προχώρησε σε μόνιμες μειώσεις τιμών σε 578 προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ενώ αναφέρθηκε σε μείωση 1% του εσωτερικού πληθωρισμού το 2023. Ειδικά για τα προϊόντα μη τροφίμων, σημείωσε μείωση 13% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Σημαντική επίσης ήταν η συμβολή της Lidl στην ελληνική οικονομία το 2023, καθώς για πρώτη φορά η συνεισφορά της στο ΑΕΠ ξεπέρασε το 1 δισεκατομμύριο ευρώ, αντιπροσωπεύοντας το 0,53% του εθνικού ΑΕΠ. Η εταιρεία υποστήριξε συνολικά 35.800 θέσεις εργασίας, με κάθε θέση να υποστηρίζει άλλες 4,3 θέσεις στην ελληνική αγορά εργασίας. Επιπλέον, η εταιρεία κατέβαλε 417 εκατομμύρια ευρώ σε φορολογικές εισφορές, καταγράφοντας αύξηση 1.567% από το 1999.
Η Lidl Ελλάς έδειξε και κοινωνική ευαισθησία, καθιερώνοντας τον κατώτατο μισθό πλήρους απασχόλησης στα 1.000 ευρώ μικτά από την 1η Δεκεμβρίου 2023, ενώ προσέφερε και 1 εκατομμύριο ευρώ σε διατακτικές τροφίμων. Οι κοινωνικές και περιβαλλοντικές επενδύσεις της εταιρείας για το 2023 ανήλθαν συνολικά σε 1,29 εκατομμύρια ευρώ.