Στο επιχειρηματικό σύμπαν υπάρχουν πολλές εταιρείες που προάγουν τη βιωσιμότητα. Λίγες, όμως μπορούν να υπερηφανεύονται ότι η επίτευξη των όρων της βιωσιμότητας αποτελεί για αυτές μια καθημερινή πρακτική, όπως συμβαίνει στην περίπτωση της Lidl Ελλάς.
Πρόκειται για μία ιδιαίτερη εξίσωση που σχηματίζεται από το γεγονός ότι η βιώσιμη ανάπτυξη βρίσκεται βαθιά μέσα στο εταιρικό της DNA. Και χάρη στην καθημερινή επαφή, επικοινωνία και διάδραση με χιλιάδες πελάτες, γίνεται η δύναμη που εμπνέει και καθορίζει την επιχειρηματική της φιλοσοφία στην κατεύθυνση αυτή. Αποδεικνύοντας πως η ηγεσία στην αγορά και την οικονομία μπορεί να γίνει με αίσθημα ευθύνης προς τις επόμενες γενιές.
Πράγματι, για τη Lidl Ελλάς και τους ανθρώπους της, το περιβάλλον μέσα στο οποίο λειτουργεί και επιχειρεί διαμορφώνει μια καθημερινή πρόκληση. Όμως η ίδια, μέσα από ένα μόνιμο και επιδραστικό διάλογο, με όλους όσους συμμετέχουν σε αυτό το «οικοσύστημα», αξιολογεί κάθε βήμα και διαμορφώνει καθαρούς στόχους τους οποίους υποστηρίζει με συνέπεια. Κι έτσι, έχει καταφέρει να χτίσει μια σχέση αξιοπιστίας και εμπιστοσύνης μέσα στην Ελληνική οικογένεια, απαντώντας ταυτόχρονα και στις προκλήσεις της εποχής. Όλα αυτά, έχουν διαμορφώσει μία μοναδική φιλοσοφία που έφερε την αναβάθμιση της αγοραστικής εμπειρίας των καταναλωτών, διευρύνοντας την ίδια στιγμή την περιβαλλοντική συνεισφορά της και ευαισθητοποιώντας τους πελάτες της.
Και βέβαια, για όλους αυτούς τους λόγους η Lidl Ελλάς αναδείχθηκε για 6η συνεχή χρονιά στην ηγετική ομάδα των «Sustainable Companies» και «The Most Sustainable Companies in Greece 2023».
Η επιβράβευση αυτή ήρθε από το Sustainability Performance Directory 2023,του εξειδικευμένου οργανισμού σε θέματα βιώσιμης ανάπτυξης Quality Net Foundation, μετά από αξιολόγηση των ESG κριτηρίων που εντάχθηκαν στον Επιχειρηματικό Δείκτη Βιώσιμης Ανάπτυξης (Sustainability Performance Directory), ο οποίος έχει διαμορφωθεί με βάση τις προδιαγραφές του Ελληνικού Κώδικα Βιωσιμότητας.
Κατά τη διαδικασία, η τελική αξιολόγηση και κατάταξη των επιχειρήσεων πραγματοποιήθηκε από Ανεξάρτητη Κριτική Επιτροπή, η οποία σχηματίσθηκε από έγκριτα μέλη της επιχειρηματικής και ακαδημαϊκής κοινότητας. Η Επιτροπή επεφύλαξε δύο κορυφαίες διακρίσεις για τη Lidl Ελλάς:
- Η πρώτη, αφορά την απόδοση του τίτλου «Sustainable Company» ο οποίος πιστοποιεί τη συμμόρφωση της εταιρείας με τον Ελληνικό Κώδικα Βιωσιμότητας, την εθνική προσαρμογή του The Sustainability Code, αναγνωρισμένου Ευρωπαϊκού πλαισίου αναφοράς μη χρηματοοικονομικών δεδομένων, στο σύνολο των κριτηρίων του και την αναγνωρίζει ως Υπεύθυνο Οργανισμό στη Βιώσιμη Ανάπτυξη πανευρωπαϊκά.
- Η δεύτερη, αφορά την ένταξη της εταιρείας στη λίστα των «The Most Sustainable Companies in Greece 2023». Πρόκειται για μία ανώτατη διάκριση για την εταιρεία στη χώρα, καθώς την αναδεικνύει ως πρότυπο σε όρους επιχειρηματικού σχεδιασμού για μία ολιστική βιώσιμη λειτουργία.
Για τη Lidl Ελλάς, οι διακρίσεις αυτές, δεν έρχονται τυχαία. Αντίθετα, αποτελούν την επιτομή μιας μακράς διαδικασίας για την «κατάκτηση» των όρων της βιωσιμότητας. Μιας διαδικασίας που έχει σαν «μυστικό» ότι δεν είναι στατική, αλλά διαμορφώνεται με βάση το περιβάλλον και τις ιδιαίτερες συνθήκες: Αφουγκράζεται τις ανάγκες της εποχής και ανάλογα προσαρμόζει το επιχειρηματικό της αποτύπωμα.
Με τον τρόπο αυτό, σχηματίζει ένα δομημένο πλάνο εταιρικής υπευθυνότητας και προχωράει σε δράσεις και πράξεις. Μέσα απ’ αυτές, έχουμε ήδη δει πρωτοποριακές ενέργειες, όπως οι μαραθώνιοι καινοτομίας, ο εκσυγχρονισμός των εγκαταστάσεων της ίδιας της εταιρείας και η μετάβαση των λειτουργιών της μέσα από ενεργειακά πιο αποδοτικές εφαρμογές. Στο ίδιο πλαίσιο έχομε δει και με τη στήριξη πολλαπλών κοινωφελών προγραμμάτων, για την επιστροφή αξίας στην κοινωνία, μέσα από επενδύσεις της Lidl Ελλάς σε μακροχρόνιες στρατηγικές συνεργασίες.
Η προσέγγιση της Lidl Ελλάς σε αυτήν τη διαρκώς μεταβαλλόμενη διαδικασία, περιλαμβάνει και τον δικό της ιδιαίτερο ρόλο στη συνολική «αλυσίδα». Κατά την εταιρική της φιλοσοφία, εάν ένας κρίκος λείψει ή αν δεν «κλειδώνει» καλά με τον επόμενο, το πρόβλημα αφορά και μεταφέρεται σε όλη την αλυσίδα. Για το λόγο αυτό άλλωστε, επικαιροποιεί και εξελίσσει τη στρατηγική της για τη βιωσιμότητα, με γνώμονα τις διεθνείς και εθνικές προκλήσεις: την κλιματική αλλαγή, την απειλή κατά των φυσικών οικότοπων, τα ανεπαρκή εργασιακά και κοινωνικά πρότυπα και τις ασυνείδητες καταναλωτικές συμπεριφορές. Όλα αυτά προσβλέποντας σε ένα καλύτερο αύριο για τον πλανήτη και την κοινωνία.
Στη διαδικασία αυτή, η νέα στρατηγική βιώσιμης ανάπτυξης της εταιρείας, η οποία βασίζεται στο τρίπτυχο: «Καλό για τον πλανήτη», «Καλό για τους ανθρώπους» και «Καλό για σένα», αποτελεί οδηγό για τη Lidl Ελλάς.
Είναι μία στρατηγική που περιλαμβάνει έξι βασικούς πυλώνες: Την προστασία του κλίματος, τον σεβασμό της βιοποικιλότητας, τη διατήρηση των πόρων, το δίκαιο επιχειρείν, την προάσπιση της υγείας και τη συμμετοχή στον διάλογο, και είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη συνολική εταιρική στρατηγική. Μέσα απ’ αυτούς, η Lidl Ελλάς διατυπώνει στόχους και δεσμεύσεις, υλοποιεί το επενδυτικό της πρόγραμμα και εναρμονίζεται με τα κριτήρια ESG.
Από τη διαφάνεια και τη βέλτιστη αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού, την καινοτομία στη διαχείριση φυσικών πόρων και την κυκλική οικονομία μέχρι τα ανθρώπινα δικαιώματα, τη συμπερίληψη και τη διαφορετικότητα, η συνεπής εφαρμογή σχετικών πρακτικών διασφαλίζουν ισχυρά συγκριτικά πλεονεκτήματα. Καταγράφοντας στην πράξη κάτι ίσως ακόμη σημαντικότερο: ότι η ηγεσία στην αγορά και την οικονομία μπορεί να γίνει με συναίσθηση ευθύνης απέναντι στις επόμενες γενιές.