Επέκταση σε νέες γεωγραφικές αγορές και κατηγορίες αλλά και ενίσχυση του χαρτοφυλακίου με νέα προϊόντα περιλαμβάνει το business plan της εταιρείας παραγωγής αναψυκτικών Λουξ Μαρλαφέκας για το 2024.
Συγκεκριμένα, για το 2024 προβλέπεται συνέχιση της θετικής πορείας που ακολουθεί η εταιρεία, καθώς οι κινήσεις και η στρατηγική που έχει θεσπίσει η διοίκηση του Ιωάννη και του Κωνσταντίνου Μαρλαφέκα για την προμήθεια των πρώτων υλών και το ενεργειακό κόστος έχει ως σκοπό τον εξορθολογισμό του κόστους.
«Η εταιρεία, παρόλο την ρευστή κατάσταση που επικρατεί στην Ελληνική Οικονομία, παρουσιάζει υψηλούς δείκτες ρευστότητας και σε συνδυασμό με τις μηδενικές δανειακές της υποχρεώσεις προς τραπεζικά ιδρύματα, προσδίδει στην εταιρεία μία πρόσθετη ασφάλεια ώστε να παραμείνει ανταγωνιστική και βιώσιμη, κερδίζοντας συνεχώς μερίδια αγοράς» υπογραμμίζει η διοίκηση.
Σε ό,τι αφορά τη μελλοντική πορεία και στρατηγική, αναφέρεται ότι οι κύριοι στόχοι του Ομίλου και της εταιρείας παραμένουν εστιασμένοι στην περαιτέρω εδραίωση της θέσης τους στην εγχώρια αγορά, προκειμένου να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα και να εξασφαλιστεί η συνεχής ανάπτυξη.
Η εταιρεία δίνει έμφαση στη βέλτιστη και πληρέστερη κάλυψη των ολοένα και πιο απαιτητικών αναγκών των πελατών της, ώστε να διατηρήσει υψηλά επίπεδα ικανοποίησης και να προσελκύσει νέο κοινό. Παράλληλα, αποσκοπεί στη διεύρυνση της δραστηριότητάς της σε καινούργιες αγορές, τόσο γεωγραφικά όσο και σε νέους επιχειρηματικούς τομείς, εφαρμόζοντας την εκτενή και εξειδικευμένη τεχνογνωσία που έχει αναπτύξει.
Αυτός ο στόχος επιδιώκεται μέσω της επέκτασης σε νέες περιοχές και με την εισαγωγή πρωτοποριακών προϊόντων, που θα της επιτρέψουν να ανταποκριθεί στις σύγχρονες προκλήσεις και να επεκτείνει τη διεθνή παρουσία της.
Επιστροφή στην κερδοφορία
Το 2022 υπήρξε σημείο καμπής για τη Λούξ Μαρλαφέκας, η οποία κατάφερε να επανέλθει σε κερδοφορία. Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας αυξήθηκε στα 35,87 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο 2,25% σε σύγκριση με τα 35 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρονιάς.
Επιπλέον, το μικτό κέρδος παρουσίασε σημαντική αύξηση της τάξης του 13,86%, ξεπερνώντας τα 20 εκατ. ευρώ σε σχέση με τα 17,69 εκατ. ευρώ που είχαν καταγραφεί το 2021. Εντυπωσιακή ήταν και η αύξηση των EBITDA, τα οποία ανήλθαν σε 4,57 εκατ. ευρώ από μόλις 73.236 ευρώ το 2021, ενώ τα αποτελέσματα προ φόρων παρουσίασαν βελτίωση με κέρδη 2,5 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 1,5 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρονιά. Συνολικά, τα καθαρά αποτελέσματα για την περίοδο ήταν θετικά, με κέρδη 2,3 εκατ. ευρώ, σε αντίθεση με τις ζημιές 1,5 εκατ. ευρώ του 2021.
Παρά τις δυσκολίες που προκύπτουν από την αβεβαιότητα στην αγορά, τον υψηλό πληθωρισμό, το αυξημένο ενεργειακό κόστος και τις συνακόλουθες ανατιμήσεις στις πρώτες ύλες, η διοίκηση της εταιρείας εκφράζει αισιοδοξία.
Όπως αναφέρεται στην οικονομική έκθεση, θεωρείται ότι το κόστος των πρώτων υλών και της ενέργειας έφτασε στο ανώτατο σημείο του κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2022, επηρεάζοντας αρνητικά την κερδοφορία. Ωστόσο, η μείωση των τιμών από τις αρχές του 2023, σε συνδυασμό με την εξορθολογισμένη τιμολογιακή πολιτική της εταιρείας, είχε θετική επίδραση στα οικονομικά αποτελέσματα. Προβλέπεται ότι η θετική αυτή τάση θα συνεχιστεί για τη χρήση που θα λήξει στις 31 Δεκεμβρίου 2024, διασφαλίζοντας τη συνέχιση της κερδοφορίας.