Επενδύσεις άνω των 10 δισ. ευρώ υλοποιεί η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, δήλωσε ο Μάνος Μουστάκας, Γενικός Διευθυντής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης και Εκτελεστικού Μέλους Διοικητικού Συμβουλίου της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, σημειώνοντας πως η στρατηγική του ομίλου παραμένει προσανατολισμένη σε μεγάλα ιδιωτικά έργα που ενισχύουν την οικονομία.
Όπως ανέφερε συνέντευξή του στην Καθημερινή της Κυριακής, «πρόκειται για ιδιωτικές επενδύσεις με πολλαπλασιαστική αξία για την εγχώρια οικονομία και όχι δημόσια έργα που απλά αναλαμβάνει με το αζημίωτο μία εταιρεία. Είναι έργα παραχωρήσεων, ιδιωτικοποιήσεων, ή Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), τα οποία αποτελούν επενδύσεις της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και στα οποία εμείς επικρατήσαμε μέσω ανοικτών, διεθνών διαγωνιστικών διαδικασιών».
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, προσθέτει, «έχει από καιρό υιοθετήσει ως πυρήνα της επιχειρηματικής της στρατηγικής αυτή την προσέγγιση και δεν αρκείται απλά στο να αναλαμβάνει δημόσια έργα. Στην ουσία ισχύει το αντίθετο. Το κατασκευαστικό ανεκτέλεστο της εταιρείας – σε αντιδιαστολή με αυτό των βασικών ανταγωνιστών της - αποτελείται κατά 65% από αντικείμενο προερχόμενο από ιδιωτικά έργα, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων αφορά σε ίδιες επενδύσεις. Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ εισφέρει στα ταμεία του ελληνικού δημοσίου πάνω από 6 δισ. ευρώ σήμερα (Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα στο Ελληνικό, Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης, Εγνατία Οδός, Αττική Οδός κ.α.), προσδοκώντας οι επενδύσεις αυτές να της επιστρέφουν αξία σε βάθος δεκαετιών.
Ανάπτυξη δημιουργούν αυτοί που επενδύουν στην ελληνική οικονομία, όχι αυτοί που μόνο εισπράττουν δημόσιο χρήμα. Θα είχαμε ισχυρότερη οικονομία αν και άλλες εταιρείες επένδυαν όσο η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην Ελλάδα, η οποία υλοποιεί συνολικά ένα επενδυτικό πλάνο άνω των 10 δισ. ευρώ που θα δημιουργήσει 20.000 νέες θέσεις εργασίας».
Σχετικά με τον διαγωνισμό για την Αττική Οδό σημείωσε, μεταξύ άλλων, ότι «πρόκειται για ένα έργο χαμηλού ρίσκου και σταθερών αποδόσεων, με ιδιαίτερη ανθεκτικότητα, όπως απέδειξε η απόδοσή του τόσο κατά την οικονομική κρίση όσο και κατά την πρόσφατη πανδημία, ενώ εκτιμούμε πως υπό τη διαχείριση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μπορεί να αποφέρει κατά μέσο όρο EBITDA άνω των 300 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση».
«Αντίστοιχα, η Εγνατία Οδός είναι ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος της Ελλάδας και επί δεκαετίες παντελώς αναξιοποίητος, όταν για εμάς σε συνδυασμό και με άλλες παραχωρήσεις του Ομίλου (αυτοκινητόδρομοι, Λιμάνι Καβάλας κλπ.), μπορεί να αποκτήσει πολλαπλάσια αξία. Πάντως, απόδειξη και για το ότι τα συγκεκριμένα έργα είναι αποδοτικά αποτελεί ο διακαής πόθος ανταγωνιστικών σχημάτων να τα αναλάβουν. Σας θυμίζω ότι ο διαγωνισμός για την Εγνατία Οδό αναβλήθηκε πολλές φορές και έμπλεξε και σε δικαστικές περιπέτειες λόγω προσφυγών, ενώ αντίστοιχες κινήσεις καταγράφονται και για την Αττική Οδό. Θεωρώ μάλλον δύσκολο να κυνηγάει κάποιος δικαστικά υποθέσεις, αν πιστεύει πως αυτές δεν θα είναι οικονομικά επωφελείς».
Σε σχέση με το τουριστικό project με Καζίνο στο Ελληνικό, ανέφερε ότι «τα σχέδια μας και η προβλεπόμενη επένδυσή μας στο Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα στο Ελληνικό, έχουν μεγαλώσει, ως αποτέλεσμα και του καλύτερου αισθητικά και λειτουργικά αρχιτεκτονικού σχεδιασμού στον οποίο έχουμε καταλήξει από κοινού με τη Ηard Rock, αλλά και των προοπτικών που διαβλέπουμε. Η επένδυση τελικά που θα κάνουμε με τους συνεταίρους μας θα είναι μεγαλύτερη από την αρχική μας προσφορά, άρα αντίστοιχα μεγαλύτερη θα είναι και η πολλαπλασιαστική της αξία στην ελληνική οικονομία. Ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη οι προπαρασκευαστικές κατασκευαστικές και μελετητικές εργασίες, εν αναμονή της οριστικής οικοδομικής άδειας».
Τέλος, όσον αφορά στο θέμα πώλησης ή μη της Τέρνα Ενεργειακής, σημείωσε ότι «η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ διαθέτει, με βάση τα δημοσιευμένα οικονομικά στοιχεία, ταμειακά διαθέσιμα που ξεπερνούν τα 1,4 δισ. ευρώ (ενδεχομένως τα μεγαλύτερα από κάθε άλλη εισηγμένη με βάση τα δημοσιοποιημένα στοιχεία)».
Παράλληλα, σημειώνει ο κ. Μουστάκας, «σημαντική επιπλέον ρευστότητα παράγεται από όλες τις βασικές δραστηριότητες που είναι αρκούντως κερδοφόρες, όπως τα έργα παραχωρήσεων που αναμένεται να συνεισφέρουν προβλέψιμες και επαναλαμβανόμενες ελεύθερες ταμειακές ροές 11 δισ. ευρώ κατά τη διάρκεια της ζωής τους, από την κατασκευαστική δραστηριότητα που διατηρεί διαχρονικά υγιή περιθώρια, αλλά και από τον τομέα της ενέργειας σε συνέχεια της καθετοποιημένης του δομής».
«Επίσης, τη δεδομένη στιγμή ο καθαρός δανεισμός της μητρικής εταιρείας διαμορφώνεται σε 350 εκατ. ευρώ, ενώ η συνολική δανειακή θέση διέπεται από ανταγωνιστικούς όρους, όσον αφορά στην διάρκεια και το κόστος. Τέλος, όπως έχουμε σημειώσει και στο παρελθόν, το σύνολό των περιουσιακών στοιχείων του Ομίλου είναι υψηλής αξίας, άκρως εμπορικά και εμπορεύσιμα. Τα ανωτέρω, λοιπόν, παρέχουν τα μέσα για την απρόσκοπτη υλοποίηση, τόσο του υφιστάμενου επενδυτικού μας σχεδίου, όσο και για την εκμετάλλευση νέων ευκαιριών. Άρα, όπως επανειλημμένως έχει δηλώσει ο κ. Περιστέρης, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα είναι καλά και μαζί και χωρίς την ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή.
Σε κάθε περίπτωση, η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή είναι ένα πολύτιμο asset του Ομίλου που αναπτύχθηκε με όραμα και κόπο επί 25 χρόνια, σε μία εποχή που οι περισσότεροι από όσους σήμερα σπεύδουν να επενδύσουν στην πράσινη ανάπτυξη, μας έλεγαν ρομαντικούς ή πετροβολούσαν τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας που τώρα αναζητούν εναγωνίως. Είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός και επενδυτής καθαρής ενέργειας στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης με τη συνολική ισχύ των έργων σε λειτουργία, υπό κατασκευή και έτοιμων προς κατασκευή να ανέρχεται πλέον σε 2.500 MW.
Παράλληλα, πρόσφατα έθεσε σε λειτουργία το μεγαλύτερο σύμπλεγμα αιολικών πάρκων της χώρας με συνολική ισχύ 330 MW, προχωρά εντατικά τις εργασίες κατασκευής στο έργο της μεγάλης αποθήκευσης 680 MW με αντλησιοταμίευση στην Αμφιλοχία, ενώ προχωράει με τη μία εκ των δυο πρώτων αδειών έρευνας για Πιλοτικά Υπεράκτια Αιολικά Πάρκα στην Ελλάδα. Τα προαναφερθέντα χαρακτηριστικά – μεταξύ άλλων - όπως επισήμως έχει δηλώσει η Διοίκηση την καθιστούν ιδιαίτερα ελκυστική και παραλήπτρια πολλαπλών προτάσεων εξαγοράς. Από εκεί και πέρα, στόχευση μας είναι πάντα η μεγιστοποίηση της αξίας για όλους τους μετόχους, και συνεπώς η οποιαδήποτε προσέγγιση πιθανώς επιλεγεί θα είναι προς το συμφέρον όλων και μόλις και εφόσον υπάρξει κάτι συγκεκριμένο, θα γίνει – όπως πάντα – άμεση, επίσημη και υπεύθυνη ενημέρωση της επενδυτικής κοινότητας»