Έτος εξελίξεων αναμένεται να είναι το 2025 για τον όμιλο Ελλάκτωρ ενώ έντονη είναι η κινητικότητα γύρω από την εισηγμένη.
Σε συνέχεια της πλεονάζουσας ρευστότητας που έχει δημιουργηθεί από τις αλλεπάλληλες πωλήσεις συμμετοχών - πώληση της Άνεμος και της Άκτωρ και προσεχώς της Ηλέκτωρ- αλλά και από τις συνεχείς ροές από την Αττική Οδό, η διοίκηση της εταιρείας συγκαλεί στις 30 Ιανουαρίου 2025 νέα επιστροφή κεφαλαίου ύψους 0,85 ευρώ ανά μετοχή (συνολικά 296 εκατ. ευρώ).
Υπενθυμίζεται πως είχε προηγηθεί και τον περασμένο Ιούλιο μια ακόμα επιστροφή κεφαλαίου στα 0,50 ευρώ. Η νέα επιστροφή κεφαλαίου τώρα, εφόσον πάρει το «πράσινο» φως από το σώμα των μετόχων, θα πληρωθεί στις 31 Μαρτίου του 2025. Έτσι, μέσα σε οκτώ μήνες οι μέτοχοι της Ελλάκτωρ θα έχουν εισπράξει συνολικά 1,35 ευρώ ή 470 εκατ. ευρώ.
Οι δύο βασικοί μέτοχοι της εταιρείας, η ολλανδική Reggeborgh και η Motor Oil βγαίνουν, φυσικά, μεγάλοι κερδισμένοι εισπράττοντας στα ταμεία τους 142,5 εκατ. ευρώ και 126,3 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
Να σημειωθεί ότι το ποσοστό της Reggeborgh θα ανέλθει στο 51,142% επί των δικαιωμάτων ψήφου στην Ελλάκτωρ, μετά την άσκηση του υφιστάμενου δικαιώματος προαίρεσης (call option) αγοράς μετοχών, όπως ενημέρωσε η εισηγμένη. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται, η Reggeborgh έστειλε στις 31 Δεκεμβρίου 2024 στην Motor Oil ειδοποίηση άσκησης του δικαιώματος για 10.400.000 μετοχές στην προσυμφωνημένη τιμή των 1,25 ευρώ ανά μετοχή. Η ολοκλήρωση της συναλλαγής θα πραγματοποιηθεί μεταξύ 13 και 31 Ιανουαρίου 2025.
Το «focus» σε real estate και παραχωρήσεις
Από την πλευρά της, η Ελλάκτωρ, με αυξημένη ρευστότητα από τα ενισχυμένα μερίσματα της Αττικής Οδού που υπολογίζονται πάνω από 80 εκατ. ευρώ αλλά και από την επικείμενη πώληση του 94,44% της Ηλέκτωρ στη Motor Oil που φτάνει τα 114 εκατ. ευρώ, «στρέφει» τώρα το βλέμμα στο real estate και τις παραχωρήσεις.
Οι δύο αυτοί τομείς θα είναι οι κύριες πηγές δραστηριότητας της εταιρείας, καθώς σε συνέχεια της αποχώρησης της Ηλέκτωρ και της Αττική Οδού, μένει τώρα με τις Παραχωρήσεις και την Reds, βάζοντας πλώρη για ενίσχυση και εμπλουτισμό του χαρτοφυλακίου της.
Άλλωστε, η REDS, o επενδυτικός βραχίονας του ομίλου Ελλάκτωρ στο real estate έχει την απόλυτη στήριξη των Ολλανδών της Reggeborgh, οι οποίοι στοχεύουν στην άμεση ενίσχυση του τζίρου, καθώς μετά την πώληση του Smart Park η εταιρεία δεν είχε επαναλαμβανόμενα έσοδα. Παράλληλα, στο σχέδιο ανάπτυξης ετοιμάζονται τρία projects: της Μαρίνας Αλίμου, του Cambas Park και της έκτασης στις Γούρνες Ηρακλείου, με τις επενδύσεις να αναμένεται να ξεπεράσουν τα 350 εκατ. ευρώ για τα έργα αυτά.
O κλάδος των παραχωρήσεων αποτελεί την κύρια πηγή εσόδων του Ελλάκτωρα, ο οποίος για το 9μηνο του 2024 εμφάνισε έσοδα 220,7 εκατ. ευρώ (+7% από 9μηνο 2023), επί συνόλου 221,7 εκατ. στον όμιλο (συνεχιζόμενες δραστηριότητες).
Σταδιακά, οι παραχωρήσεις, από την περίοδο 2027 (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Γέφυρα) - 2030 (Ολυμπία), θα αρχίσουν να ωριμάζουν και να δίνουν αποδόσεις και μερίσματα, έως την περίοδο 2041-2044 (αναλόγως της λήξης). Φυσικά, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε τα ΣΔΙΤ σε ΒΟΑΚ (20%) και Πελοπόννησο (60%), από τα οποία η εταιρεία αναμένει έσοδα από μερίσματα 1 δισ. ευρώ σε βάθος ετών. Υπενθυμίζεται, ότι διαθέτει μερίδιο 27,7% στη Γέφυρα (και 29,48% στη λειτουργία της), 22,22% στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, πλέον 20,48% στην Ολυμπία (απορρόφησε μέρος ποσοστού της Hochtief) αλλά και 71%,στον Μορέα.