Ολοκληρώθηκε η συζήτηση στο αρμόδιο δικαστήριο για τη συμφωνία εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας με τη σύμφωνη γνώμη των πιστωτών. Η απόφαση αναμένεται να καθαρογραφεί έως τρεις μήνες από σήμερα το αργότερο και έτσι ανοίγει ο δρόμος για την πλήρη λειτουργία των Ναυπηγείων και για την υλοποίηση των σημαντικών επενδύσεων που δρομολογεί η Onex, οι οποίες θα μετατρέψουν τα Ναυπηγεία Ελευσίνας στα πρώτα «έξυπνα» ναυπηγεία, πρότυπο για την ΝΑ Ευρώπη.
Η Onex Elefsis Shipyards, υπό τον Πάνο Ξενοκώστα, έχοντας ήδη πλοία προς επισκευή, όπως είναι γνωστό με τον σχεδιασμό να προσβλέπει το 2024 τα ναυπηγεία να μπορούν να επισκευάζουν ταυτόχρονα 10 – 12 πλοία, και με βάση το αναπτυξιακό πλάνο το 2024 που θα έχουν ολοκληρωθεί σε μεγάλο βαθμό οι εργασίες αναβάθμισης των Ναυπηγείων να εξυπηρετούνται 200 πλοία ετησίως.
Οι προβλέψεις της Onex, όπως αυτές αναφέρθηκαν από πηγές της εταιρείας στο περιθώριο της υπογραφής συμφωνιών συνεργασίας (MoU) ιταλικών και ελληνικών εταιρειών, στηρίζονται στα όσα έχουν καταγραφεί στο πετυχημένο μοντέλο των Ναυπηγείων Σύρου, το οποίο συμπλήρωσε το 2022 με τζίρο περίπου στα 41 εκατ. ευρώ, όταν την πρώτη χρονιά πλήρους λειτουργίας είχε κάνει 20 εκατ. ευρώ τζίρο, σημειώνει σταθερά αύξηση τζίρου 50% ετησίως και λειτουργεί σε Full Capacity. Αξίζει να σημειωθεί ότι πριν την ιδιοκτησία της Onex, το ιστορικό ρεκόρ τζίρου για τα Ναυπηγεία Σύρου ήταν στα 17 εκατ. ευρώ.
Στο αμυντικό κομμάτι το οποίο βρίσκεται και στο επίκεντρο, τον περασμένο Δεκέμβριο η Fincantieri υπέγραψε επίσημη συμφωνία με τον Όμιλο ONEX Shipyards & Technologies για τη δημιουργία μιας γραμμής κατασκευής κορβετών και εγκαταστάσεων υποστήριξης του κύκλου ζωής τους στα Ναυπηγεία Ελευσίνας