Άποψη ενός αεροσκάφους 737 Max της Boeing
Νέος «πονοκέφαλος» για την Boeing: Κίνδυνος τα ελαττωματικά πηδάλια σύμφωνα με την FFA
Shutterstock
Shutterstock
Άποψη ενός αεροσκάφους 737 Max της Boeing

Νέος «πονοκέφαλος» για την Boeing: Κίνδυνος τα ελαττωματικά πηδάλια σύμφωνα με την FFA

Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των Ηνωμένων Πολιτειών (FAA) εξέδωσε την Τρίτη συναγερμό ασφαλείας για ορισμένα αεροσκάφη Boeing 737, αναφέροντας τους πιθανούς κινδύνους από τις μπλοκαρισμένες κινήσεις του πηδαλίου

Σύμφωνα με πληροφορίες από το The Hill, o οργανισμός δήλωσε ότι υπήρξε ένα πρόσφατο περιστατικό που αφορούσε ένα Boeing 737 Max, όπου το πλήρωμα πτήσης δεν ήταν σε θέση να μετακινήσει τα πεντάλ του πηδαλίου που ελέγχουν την κατεύθυνση του αεροπλάνου κατά την προσγείωση

Σύμφωνα με την έρευνα του Εθνικού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (NTSB), δεν υπήρξε ζημιά στο αεροπλάνο ούτε τραυματισμός των 155 επιβατών και των έξι μελών του πληρώματος

Σύμφωνα με τα στοιχεία που προέκυψαν από τον καταγραφέα δεδομένων πτήσης, το συμβούλιο αναφέρει ότι το πλήρωμα της πτήσης άσκησε περίπου 32 λίβρες δύναμη στα πεντάλ του πηδαλίου πριν από την προσγείωση, η οποία δεν επέφερε καμία διακριτή επίδραση στη θέση του πηδαλίου ή στην κατεύθυνση

Το NTSB προέτρεψε την Boeing να αναπτύξει μια «κατάλληλη αντίδραση του πληρώματος πτήσης» εκτός από την εφαρμογή της μέγιστης δύναμης στα πεντάλ Επιπλέον, το συμβούλιο ζήτησε από τον κατασκευαστή του αεροσκάφους να ενημερώσει τις ομάδες που χειρίζονται 737 ότι το σύστημα ελέγχου του πηδαλίου μπορεί να μπλοκάρει λόγω της υγρασίας που έχει συσσωρευτεί στο εσωτερικό των ενεργοποιητών και να παγώσει.

Μετά την έρευνα του συμβουλίου, η Collins Aerospace - ένας κατασκευαστής αεροδιαστημικής που προμηθεύει την Boeing - διαπίστωσε στη συνέχεια ότι ένα σφραγισμένο εξάρτημα συναρμολογήθηκε εσφαλμένα κατά τη διάρκεια της παραγωγής, αφήνοντας τη μία πλευρά πιο ευαίσθητη στην υγρασία, η οποία μπορεί να παγώσει και να περιορίσει την κίνηση του συστήματος πηδαλίου/

Η Collins ενημέρωσε την Boeing ότι περισσότεροι από 353 ενεργοποιητές που παραδόθηκαν από την Collins στην Boeing από τον Φεβρουάριο του 2017 επηρεάστηκαν από αυτή την κατάσταση

Η πρόεδρος του NTSB, Τζένιφερ Χόμεντι, έγραψε επιστολή προς τον διοικητή της FAA, Μάικ Γουίτακερ, μοιραζόμενη τις ανησυχίες της «για την πιθανότητα να μη γνωρίζουν άλλες αεροπορικές εταιρείες την παρουσία αυτών των ενεργοποιητών στα αεροπλάνα 737 τους».

Το συμβούλιο συνέστησε στον οργανισμό να καθορίσει αν οι ενεργοποιητές με λανθασμένα συναρμολογημένα έδρανα πρέπει να αφαιρεθούν από τα αεροπλάνα και, αν ναι, να δώσει οδηγίες στους αμερικανούς αερομεταφορείς να το πράξουν μέχρι να υπάρξουν αντικαταστάτες

Σε απάντηση, η FAA δήλωσε την Τρίτη ότι θα εκδώσει επίσημη ειδοποίηση προς τους διεθνείς οργανισμούς αερομεταφορών σχετικά με το θέμα

Η Boeing, σε ανακοίνωσή της, δήλωσε ότι έχει ενημερώσει τα απαραίτητα μέρη και θα συνεχίσει να συνεργάζεται με τις ρυθμιστικές αρχές για το θέμα

«Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε υπό την εποπτεία των ρυθμιστικών αρχών σχετικά με τον ενεργοποιητή σε ένα προαιρετικό σύστημα αυτόματης προσγείωσης σε ένα υποσύνολο των 737 Έχουμε υπενθυμίσει στους φορείς εκμετάλλευσης τις κατάλληλες ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν τα πληρώματα πτήσης εάν αντιμετωπίσουν περιορισμό του πηδαλίου», ανέφερε η Boeing στην ανακοίνωσή της

«Αυτό περιλαμβάνει την τήρηση της λίστας ελέγχου για μπλοκαρισμένα ή περιορισμένα χειριστήρια κατά τη διάρκεια της πτήσης και τη χρήση διαφόρων εργαλείων για τη διατήρηση της κεντρικής γραμμής στο έδαφος», πρόσθεσε η εταιρεία "Έχουμε επίσης μοιραστεί τεχνική καθοδήγηση από τον προμηθευτή μας.

Η είδηση έρχεται μόλις τέσσερις ημέρες αφότου οι νομοθέτες προέτρεψαν το Υπουργείο Δικαιοσύνης (DOJ) να ερευνήσει τα στελέχη της Boeing επειδή έβαλαν το κέρδος πάνω από την ασφάλεια. Η εταιρεία βρίσκεται υπό αυστηρή εποπτεία τον τελευταίο χρόνο μετά από ένα περιστατικό τον Ιανουάριο, όταν ένα πάνελ πόρτας αποκολλήθηκε κατά τη διάρκεια της πτήσης κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού της Alaska Airlines