Μια ομάδα που εκπροσωπεί τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των General Motors, Toyota Motor Corp και Volkswagen, κάλεσε τον εκλεγμένο πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ να διατηρήσει τις βασικές φορολογικές εκπτώσεις για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων και να λάβει μέτρα για την ταχύτερη ανάπτυξη των αυτοοδηγούμενων αυτοκινήτων.
Η «Συμμαχία για την Καινοτομία στην Αυτοκίνηση» σε παλαιότερη επιστολή της προς τον Τραμπ, στις 12 Νοεμβρίου, είχε εκφράσει τις ανησυχίες της σχετικά με τους κανόνες για τις εκπομπές ρύπων των οχημάτων, αναφέροντας ότι «οι ομοσπονδιακοί και πολιτειακοί κανονισμοί για τις εκπομπές ρύπων (ιδίως στην Καλιφόρνια και τις συνδεδεμένες πολιτείες) δεν συμβαδίζουν με την τρέχουσα πραγματικότητα της αγοράς αυτοκινήτων και αυξάνουν το κόστος για τους καταναλωτές».
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν διευκρίνισαν πώς θέλουν να αναθεωρηθούν οι κανόνες, αλλά δήλωσαν ότι υποστηρίζουν «λογικούς και εφικτούς» κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων.
Η επιστολή, που υπογράφεται από τον CEO του ομίλου John Bozzella, ανέφερε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν αθέμιτο ανταγωνισμό «από τα βαριά επιδοτούμενα ηλεκτρικά οχήματα και τις τεχνολογίες που εξάγονται από την Κίνα» και πρόσθεσε ότι η Κίνα εφαρμόζει ένα ρυθμιστικό πλαίσιο για την υποστήριξη ανάπτυξης αυτοοδηγούμενων οχημάτων.
Η ομάδα ζήτησε επίσης από τον Τραμπ να επανεξετάσει τους κανόνες που οριστικοποιήθηκαν τον Απρίλιο και απαιτούν σχεδόν όλα τα νέα αυτοκίνητα και φορτηγά μέχρι το 2029 να διαθέτουν προηγμένα συστήματα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης. Όπως ανέφερε οι κανόνες είναι «πρακτικά αδύνατοι με τις διαθέσιμες τεχνολογίες».
Την περασμένη εβδομάδα, το Reuters ανέφερε ότι το επιτελείο του Τραμπ θέλει να καταργήσει τη φορολογική έκπτωση των 7.500 δολαρίων για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων - μια κίνηση που πιθανότατα θα επιβραδύνει την ήδη καθυστερημένη μετάβαση των ΗΠΑ στα ηλεκτρικά οχήματα.
Τις προηγούμενες ημέρες το Reuters μετέδωσε ότι το επιτελείο του Τραμπ σχεδιάζει να καταργήσει ομοσπονδιακούς κανονισμούς που υπερασπίστηκε ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν και οι οποίοι στοχεύουν να καταστήσουν τα αυτοκίνητα πιο αποδοτικά ως προς την κατανάλωση καυσίμων και να δώσουν κίνητρα για τη στροφή προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η κίνηση φαίνεται να αποσκοπεί στην ικανοποίηση μιας προεκλογικής υπόσχεσης του Τραμπ να «τερματίσει την εντολή για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα» και, όπως σημειώνει το διεθνές πρακτορείο ειδήσεων, αντικατοπτρίζει μια παρόμοια ενέργεια του εκλεγμένου προέδρου στην πρώτη του θητεία για την ανατροπή των κανόνων αποδοτικότητας των οχημάτων που είχε νομοθετήσει η κυβέρνηση Ομπάμα.
Παρόλο που δεν υπάρχει τέτοια «εντολή για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα», οι κανονισμοί της κυβέρνησης Μπάιντεν απαιτούν ουσιαστικά από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να μετατοπίσουν τουλάχιστον το 35% της παραγωγής τους σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, προκειμένου να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις του 2032, και να ενθαρρύνουν τη σταδιακή κατάργηση της παραγωγής οχημάτων που κινούνται με ορυκτά καύσιμα.