Επενδύσεις συνολικού ύψους 30 εκατ. ευρώ περιλαμβάνει το business plan της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας για την τριετία 2024-2026, που αποσκοπούν στην ενίσχυση και τον εκσυγχρονισμό της εταιρείας.
Οι επενδύσεις αυτές εστιάζουν σε διάφορους τομείς, με βασική προτεραιότητα τον μηχανολογικό εξοπλισμό, τις καινοτόμες συσκευασίες, και τις τεχνολογικές αναβαθμίσεις στον εξοπλισμό, που απευθύνεται στον κλάδο HORECA (ξενοδοχεία, εστιατόρια, καφετέριες).
Ένα σημαντικό τμήμα αυτών των επενδύσεων θα διοχετευθεί στη βελτίωση και την προώθηση των δημοφιλών εμπορικών σημάτων της εταιρείας, όπως η Carlsberg και η Kaiser, προσδίδοντας επιπλέον δυναμική στην παρουσία τους στην αγορά.
Παράλληλα, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία σκοπεύει να επενδύσει στην ανάπτυξη του brand Νήσος, το οποίο πλέον αποτελεί μέρος του χαρτοφυλακίου της, μέσω της πρόσφατης εξαγοράς του 35% της Μικροζυθοποιίας Κυκλάδων, αντί 1 εκατ. ευρώ και τη μεταφορά μέρους της παραγωγής στο εργοστάσιο της Ριτσώνας και η δεύτερη η εξαγορά, στην τρέχουσα χρήση απ’ τη γερμανική των σημάτων.
Σημαντική εξέλιξη αποτέλεσε και η εξαγορά των σημάτων Kaiser και Henninger το 2024 και η επέκταση της παραγωγής της Carlsberg στη Σίνδο.
Επιπλέον, η εταιρεία έλαβε στις 17 Σεπτεμβρίου 2024 «Επιστολή Υποστήριξης» από τη μητρική της Carlsberg Breweries Α/S, που εξασφαλίζει οικονομική υποστήριξη, για την κάλυψη των υποχρεώσεών της, για τους επόμενους 12 μήνες, λόγω της υπεροχής των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων, κατά 48,3 εκατ. ευρώ, έναντι των απαιτήσεων.
Το 2023, οι επενδύσεις της εταιρείας άγγιξαν τα 9,3 εκατ. ευρώ σε εκσυγχρονισμό παραγωγής, εξοπλισμό ασφάλειας, αυτοματοποίηση, και σε υποδομές που βελτιώνουν την εξυπηρέτηση πελατών.
Το «αγκάθι» της Βουλγαρίας
Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία αντιμετώπισε προκλήσεις κατά το 2023, καθώς ο συνολικός όγκος πωλήσεων μειώθηκε κατά 17%, φτάνοντας τα 1.241 χιλιάδες εκατόλιτρα, από 1.500 χιλιάδες το 2022.
Παρά τη μείωση στις εξαγωγές, η εγχώρια αγορά σημείωσε αύξηση κατά 3%, υπερβαίνοντας ελαφρώς το μέσο όρο της αγοράς.
Η πτώση των πωλήσεων στο εξωτερικό αποδίδεται κυρίως στη μείωση των ενδοομιλικών πωλήσεων προς τη Βουλγαρία. Ενδεικτικά, οι πωλήσεις προς την Carlsberg Bulgaria περιορίστηκαν στα 736 χιλιάδες ευρώ το 2023, ενώ το 2022 είχαν φτάσει τα 16,2 εκατ. ευρώ.
Το 2022, από τον συνολικό τζίρο της εταιρείας, τα 18 εκατ. ευρώ προήλθαν από πωλήσεις σε εταιρείες του ομίλου Carlsberg εκτός Ελλάδας, καταδεικνύοντας τη σημαντική συνεισφορά της αγοράς της Βουλγαρίας στο παρελθόν.
Αύξηση στις πωλήσεις και στα κέρδη
Ωστόσο, παρά τη μείωση του όγκου πωλήσεων, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία κατάφερε να αυξήσει την αξία του κύκλου εργασιών (προ ειδικού φόρου κατανάλωσης) κατά 6,03%, φτάνοντας τα 181,12 εκατ. ευρώ. Οι καθαρές πωλήσεις, μετά την εφαρμογή του ειδικού φόρου, αυξήθηκαν κατά 8%, στα 129,65 εκατ. ευρώ, υποβοηθούμενες και από τη μείωση του φόρου από 30% σε 28%.
Η αύξηση, στις πωλήσεις και τα κέρδη, αποδίδεται κυρίως στην άνοδο του καναλιού της εστίασης (on trade), καθώς τα περιοριστικά μέτρα της πανδημίας δεν ίσχυαν πλέον, και στις υψηλές επιδόσεις του τουριστικού τομέα, που υποστηρίζει άμεσα την αγορά ζύθου. Σε επίπεδο κερδοφορίας, τα προ φόρων κέρδη αυξήθηκαν κατά 31,5%, φτάνοντας τα 13,23 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη ανέβηκαν κατά 45,2% στα 10,24 εκατ. ευρώ.
Η επόμενη ημέρα για την Ολυμπιακή Ζυθοποιία
Η επόμενη ημέρα, για την Ολυμπιακή Ζυθοποιία, περιλαμβάνει νέες επενδύσεις στις υποδομές ασφάλειας, στον τεχνολογικό εκσυγχρονισμό, και στην ανάπτυξη προϊόντων, σε όλες τις κατηγορίες, καθώς και επέκταση στις αγορές του εξωτερικού.
Επιπλέον, από την 1η Ιανουαρίου 2025, τη θέση του Managing Director θα αναλάβει ο Marcin Burdach, διαδεχόμενος τον Henrik Fredvig, με στόχο τη συνέχιση της ανάπτυξης και του εκσυγχρονισμού της εταιρείας.
Με συνολικές εισφορές και φόρους 57,81 εκατ. ευρώ, για το 2023, και με πληθώρα νέων επενδύσεων και στρατηγικών κινήσεων, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία παραμένει σε δυναμική τροχιά ανάπτυξης, με στήριξη από τον Όμιλο Carlsberg και προσβλέπει σε περαιτέρω ενίσχυση του μεριδίου της στην ελληνική και διεθνή αγορά μπύρας.