Πώς κινήθηκε η αγοραστική κίνηση την περίοδο της Black Friday και Cyber Monday 2023
Cardlink

Πώς κινήθηκε η αγοραστική κίνηση την περίοδο της Black Friday και Cyber Monday 2023

Η Cardlink, μέλος της Worldline, του ηγέτη στην ευρωπαϊκή αγορά πληρωμών και υπηρεσιών διαχείρισης συναλλαγών, συγκεντρώνει και επεξεργάζεται και φέτος τα δεδομένα* από τις συναλλαγές που πραγματοποιήθηκαν με κάρτα σε συνεργαζόμενες επιχειρήσεις και παρουσιάζει απολογιστικά τα αποτελέσματα της Black Friday 2023, για την περίοδο 13-27/11.

Παρά την μεγάλη περίοδο εκπτώσεων, η οποία διήρκησε σχεδόν έναν μήνα ο αριθμός των συναλλαγών ανήμερα της Black Friday παρέμεινε περίπου ο ίδιος με πέρσι, παρουσιάζοντας μία μικρή μεταβολή της τάξεως του < 1%.

Συγκριτικά με τις προηγούμενες τρεις εβδομάδες του Νοεμβρίου, η εβδομάδα της Black Friday παρουσίασε αύξηση 17% σε συνολικό τζίρο των επιχειρήσεων, ενώ το πλήθος των συναλλαγών μειώθηκε κατά 1%. Επιπλέον, τις περιόδους 13-19/11 και 20-26/11, εμφανίζονται μεταβολές τόσο στον αριθμό των συναλλαγών όσο και στο τζίρο κατά -4% και 6% αντίστοιχα, σε σχέση με τις αμέσως προηγούμενες δύο εβδομάδες του Νοέμβρη (30/10 – 5/11 και 6/11-12/11). 

Παράλληλα, φέτος, ο μέγιστος αριθμός συναλλαγών με κάρτα σε ένα λεπτό, σε POS και ηλεκτρονικά καταστήματα, διενεργήθηκε ανήμερα της Black Friday, την Παρασκευή 24/10 στις 17:20, με 5.450 συναλλαγές, ενώ και η Cyber Monday (Δευτέρα 27/11) φαίνεται πως είχε την «τιμητική» της αφού αποτέλεσε τη δεύτερη μέρα σε αριθμό ηλεκτρονικών συναλλαγών για τον Νοέμβριο, πίσω από την Black Friday. Συγκριτικά και με τον μέσο όρο των 3 προηγούμενων Δευτέρων (20, 13, 6 Νοεμβρίου), η αγοραστική κίνηση την Cyber Monday ήταν υψηλή, παρουσιάζοντας αύξηση του τζίρου του ηλεκτρονικού εμπορίου κατά 51%.

Σε επίπεδο κλάδων, πρωταγωνιστής αναδείχθηκε φέτος ο κλάδος των οικιακών συσκευών, με ποσοστιαία μεταβολή τζίρου σε σχέση με τις προηγούμενες Παρασκευές του Νοεμβρίου, +242%, ενώ ακολούθησαν τα supermarkets με αύξηση 208%, ο κλάδος των καλλυντικών με αύξηση 182%, των επίπλων με αύξηση 123% και της ανδρικής ένδυσης με αύξηση +92%. 

Αντίστοιχα, ενδιαφέρον παρουσιάζει και η αξία της μέσης συναλλαγής, με τον κλάδο των επίπλων να έχει τα ηνία του μεγαλύτερου μέσου ποσού αγοράς, με 195€. Ακολουθούν τα κοσμηματοπωλεία (194€), ο κλάδος των ηλεκτρικών συσκευών (111€), η ανδρική ένδυση (103€) και ο κλάδος της εστίασης (69€).

Επίσης, τις αγορές σε καταστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου προτίμησαν και φέτος χιλιάδες καταναλωτές. Αναλυτικότερα, οι κορυφαίοι κλάδοι σε ποσοστιαία αύξηση τζίρου την εβδομάδα της Black Friday (σε σχέση με τις τρεις προηγούμενες εβδομάδες) ήταν: ο κλάδος ηλεκτρολογικού υλικού (+255%), η γυναικεία ένδυση (+174), η ανδρική/γυναικεία ένδυση (+150%), οι οικιακές ηλεκτρικές συσκευές (+146%) και η υπόδηση (90%). 

H Cardlink έχει επενδύσει σημαντικά σε υποδομές τα τελευταία χρόνια ώστε να μπορεί να ανταπεξέλθει στις αυξημένες απαιτήσεις συναλλαγών. Μέσω μια δυναμικής διαδικασίας παρακολουθούνται καθημερινά και αδιάληπτα τα συστήματα υποδομών και συναλλαγών, ώστε να υπάρχει άμεση επέμβαση για επίλυση τυχόν προβλημάτων. Την εβδομάδα της Black Friday 2023 πέρασαν από τα συστήματα της Cardlink και διεκπεραιώθηκαν με επιτυχία περισσότερες από 12.9 εκατομμύρια συναλλαγές.

Δείτε αναλυτικά τα δεδομένα της Cardlink εδώ.

*Τα στοιχεία αυτά αντικατοπτρίζουν τις γενικές τάσεις της αγοράς και δεν πρέπει να θεωρηθούν αντιπροσωπευτικά του μεριδίου αγοράς της Worldline ή των κερδών της εταιρείας στην Ελλάδα.