Βρισκόμαστε αισίως στη δεύτερη χρονιά μετά τη λήξη της πανδημίας και οι πολυκαναλικές λύσεις που εφάρμοσε η ασφαλιστική αγορά προκειμένου να ανταπεξέλθει στις νέες απαιτήσεις που δημιούργησε η υγειονομική κρίση δείχνουν να λειτουργούν σωστά και μετά από αυτή και μάλιστα με τα βέλτιστα αποτελέσματα.
Στις εξελίξεις αυτές περιλαμβάνονται οι νέες πολιτικές marketing, οι ψηφιακές εφαρμογές που υιοθετήθηκαν για να καταστήσουν την εξυπηρέτηση των καταναλωτών - ασφαλισμένων ευκολότερη και γρηγορότερη, αλλά και ο εκσυγχρονισμός των ασφαλιστικών πακέτων με σύγχρονες επιλογές.
Βέβαια, τα πράγματα δεν ήταν από την αρχή ρόδινα. Η πανδημία ανέδειξε κενά ετών αλλά και χρονίζοντα προβλήματα τα οποία οι εταιρείες κλήθηκαν να καλύψουν μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Όμως αλλά παράλληλα πρόβαλε νέες ευκαιρίες για ανάπτυξη των εργασιών του Κλάδου.
Στον ασφαλιστικό κλάδο που δραστηριοποείται στην Ελλάδα σημειώθηκε μια μικρή μείωση της συνολικής παραγωγής ασφαλίστρων που προήλθε κυρίως από τα παραδοσιακά επενδυτικά προγράμματα Κλάδου Ζωής, ενώ, αντίθετα, παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση στα προϊόντα Unit Linked. Αυτό δείχνει τη στροφή των ασφαλιστικών εταιρειών στα επενδυτικά προϊόντα.
Από την άλλη πλευρά, η μειωμένη χρήση ΙΧ, σε όλη τη διάρκεια περιορισμού των μετακινήσεων, τόνισε την ανάγκη για προμήθεια της ασφαλιστικής κάλυψης μέσω online πλατφόρμας σε μεγαλύτερο βαθμό απ' ό,τι στο παρελθόν.
Από τη στιγμή που οι καταναλωτές έχουν εξοικειωθεί με τις νέες τεχνολογίες και το νέο ψηφιακό περιβάλλον, πλέον προτιμούν τα ηλεκτρονικά κανάλια παροχής υπηρεσιών και συγκεκριμένα direct αγορά συγκεκριμένων ασφαλιστικών προϊόντων online, εφαρμογές pay-as-you-drive, εφαρμογές υγείας και on line ενημέρωση για πορεία ασφαλιστικών ζημιών. Σε αυτή τη νέα συμπεριφορά, άλλωστε, ήταν δραστική η συμβολή και του ψηφιακού μετασχηματισμού της Δημόσιας Διοίκησης.
Οι περισσότερες, ασφαλιστικές εταιρείες έχουν λάβει το μήνυμα και πραγματοποιούν ήδη ψηφιακό μετασχηματισμό με στόχο τον εκσυγχρονισμό τους. Μάλιστα, ανέπτυξαν άμεσα υποδομές στήριξης της τηλεργασίας, ενίσχυσαν σημαντικά την ασφάλεια των πληροφοριακών συστημάτων, ψηφιοποίησαν, και άλλαξαν και αυτοματοποίησαν πολλές διαδικασίες.
Ένα άλλο χαρακτηριστικό, εκτός από την προσέγγιση με γνώμονα τις νέες ανάγκες του πελάτη και της μεταβολής των καταναλωτικών συνηθειών που έφερε η πανδημία είναι ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες εμπλουτίζουν το χαρτοφυλάκιό τους με νέα προγράμματα.
Επίσης, λόγω του ψηφιακού μετασχηματισμού έχουν βγει στην αγορά προϊόντα που συνδυάζουν την τεχνολογία. Έτσι λοιπόν, υπάρχουν συμβόλαια φροντίδας ατυχήματος που συνδυάζονται με ενημέρωση σε real time του ασφαλισμένου για το που βρίσκεται ο πραγματογνώμονας ή το όχημα τους. Επίσης, άλλες ασφαλιστικές στέλνουν κρυπτογραφημένο σύνδεσμο προκειμένου να παρακολουθείται το αυτοκίνητο.
Εξελίξεις υπάρχουν και στα ασφαλιστικά προγράμματα κατοικίας. Πρόκειται για προγράμματα ευέλικτα, ειδικά σχεδιασμένα για ενοικιαστές, ιδιοκτήτες και όσους έχουν πάρει στεγαστικό δάνειο.
Ακόμη, η ασφαλιστική αγορά με την έκρηξη της πανδημίας υιοθέτησε και πολιτικές προστασίας του προσωπικού της, με στόχο την υγεία και την ασφάλεια. Έτσι λοιπόν δόθηκε η δυνατότητα υποβολής δωρεάν τεστ αντισωμάτων, ενώ τηρούνται αυστηρά τα υγειονομικά πρωτόκολλα κατά της μετάδοσης της Covid-19, κάτι που , σαφώς, αποτέλεσε παράδειγμα και για τους άλλους κλάδους.