Ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία και τις προοπτικές της δίνει ο τηλεπικοινωνιακός κολοσσός Telekom.
Όπως τόνισε η Ντομινίκ Λίροϊ, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Telekom, υπεύθυνη για την Ευρώπη, στη διάρκεια συνάντησης που είχε με εκπροσώπους ελληνικών Μέσων Ενημέρωσης στο πλαίσιο του φετινού MWC στη Βαρκελώνη, η Telekom συνεχίζει σταθερά να επενδύει στην Ελλάδα και τις προοπτικές της μέσω του Ομίλου του ΟΤΕ.
Το επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των 3 δισ. ευρώ συνεχίζεται δυναμικά, με βάση όλα όσα έχουν ανακοινωθεί και περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την ανάπτυξη υπερσύγχρονων τηλεπικοινωνιακών υποδομών, όπως είναι τα δίκτυα οπτικών ινών μέχρι το σπίτι (FTTH) και το 5G.
Σε ερώτηση σχετικά με την επικείμενη αλλαγή της διοίκησης του Ομίλου ΟΤΕ, η κα Leroy υπογράμμισε ότι ο Μιχάλης Τσαμάζ είχε καθοριστικό ρόλο στον μετασχηματισμό του μεγαλύτερου τηλεπικοινωνιακού παρόχου της χώρας, σημειώνοντας παράλληλα ότι ήταν πολύ σημαντικό ότι προετοιμάσαμε ένα εξαιρετικό στέλεχος για να τον διαδεχθεί.
Ο Κώστα Νεμπής, ο οποίος από την 1η Ιουλίου αναλαμβάνει τα ηνία του Ομίλου ΟΤΕ, άλλαξε την κροατική Hrvatski Telekom πετυχαίνοντας να πείσει τον όμιλο της Telekom να επενδύσει στην Κροατία. Θα φέρει ένα διαφορετικό στυλ διοίκησης αλλά θα υπάρχει συνέχεια στη στρατηγική, επεσήμανε η επικεφαλής των ευρωπαϊκών δραστηριοτήτων της Telekom.
Η κα Λίροϊ ανέφερε πως είναι εντυπωσιασμένη με την πρόοδο της χώρας μας, που σημειώνεται μετά τη δεκαετή κρίση, δίνοντας έμφαση στην προσέλκυση μεγάλων επενδύσεων καθώς και στην ψηφιακή μετάβαση της χώρας που προηγείται άλλων χωρών. Έκανε μάλιστα ειδική αναφορά στις υπηρεσίες gov.GR του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης αλλά και στον ψηφιακό βοηθό mAIgov, που βασίζεται στην Τεχνητή Νοημοσύνη (AI).
Αναφορικά με τα σχέδια της Telekom για την Ελλάδα, η κα Λίροϊ τόνισε ότι σκοπεύει να διατηρήσει το πλάνο όσον αφορά στην ανάπτυξη τηλεπικοινωνιακών υποδομών, αναφερόμενη ουσιαστικά στην περαιτέρω επέκταση του δικτύου οπτικών ινών μέχρι το σπίτι (FTTH), αλλά και σε εκείνη του 5G.
Όσον αφορά στο 5G, η COSMOTE έχει ολοκληρώσει την αναβάθμιση των υποδομών δικτύου κινητής 5ης γενιάς σε 5G Stand-Alone (SA), με την Ελλάδα να είναι από τις πρώτες χώρες του ομίλου που το υλοποιεί, και σύντομα θα προχωρήσει στο εμπορικό λανσάρισμα, προσφέροντας νέες, καινοτόμες υπηρεσίες στους πελάτες.
Η αξιοποίηση του FTTH δικτύου από τους Έλληνες καταναλωτές και επιχειρήσεις αποτελεί πάντως μια από τις προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει ο όμιλος ΟΤΕ στην ελληνική αγορά, με την κα Λίροϊ να τονίζει ότι δράσεις επιδότησης της ζήτησης, όπως είναι το Smart Readiness και το μελλοντικό Gigabit Voucher, θα συνεισφέρουν σημαντικά.
Για την Telekom, πάντως, σημαντική είναι και η πρωτοβουλία του Ομίλου ΟΤΕ για την προώθηση ενός νέου μοντέλου χονδρικής στο FTTH, που μπορεί να δώσει εκπτώσεις έως και 30% μεταξύ των παρόχων, με βάση τον όγκο των συνδέσεων, και θα μπορούσε να οδηγήσει σε περαιτέρω μείωση των τιμών λιανικής.
Το θέμα της αξιοποίησης των επενδύσεων των δικτύων και η απόσβεση τους αποτελεί, σύμφωνα με την κα Λίροϊ, μια από τις σημαντικότερες προκλήσεις των τηλεπικοινωνιακών παρόχων στην Ευρώπη.
Η επικεφαλής της Telekom για την Ευρώπη επεσήμανε ότι ο αριθμός των τηλεπικοινωνιακών παρόχων στη Γηραιά Ήπειρο είναι αρκετά μεγάλος σε σύγκριση πχ. με τις Η.Π.Α., γεγονός που δημιουργεί αρκετά ζητήματα, με τη λύση ενδεχομένως να βρίσκεται σε περαιτέρω «συγκέντρωση» των «παικτών» σε αρκετές χώρες.
Μια ακόμη πρόκληση για την Telekom αλλά και για όλους τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους σε ευρωπαϊκό επίπεδο, αποτελεί το θέμα της μείωσης του λειτουργικού κόστους, και γι' αυτό χρησιμοποιούνται διάφορες λύσεις που περιλαμβάνουν την αξιοποίηση IoT (Internet of Things) εφαρμογών. Σύμφωνα με την κα Λίροϊ, ο Όμιλος ΟΤΕ είναι από τις εταιρείες του ομίλου που έχει αρκετές επιτυχίες στον συγκεκριμένο τομέα.
Όσον αφορά το ενδεχόμενο αλλαγής του εμπορικού σήματος, η κα Λίροϊ σημείωσε ότι η COSMOTE αποτελεί love brand στην Ελλάδα. Από την άλλη πλευρά, το «T», το εμπορικό σήμα της Telekom, είναι το πολυτιμότερο τηλεπικοινωνιακό brand παγκοσμίως.
Γι' αυτό έχει ξεκινήσει μία προσπάθεια «συνδυασμού», προσδίδοντας ακόμα μεγαλύτερη δυναμική στο brand COSMOTE, αντικατοπτρίζοντας την ποιότητα των υπηρεσιών που απολαμβάνουν εκατομμύρια άνθρωποι σε ολόκληρο τον κόσμο.