Ο βασικός στόχος της Public για το 2025 είναι η επέκταση του δικτύου των φυσικών καταστημάτων της, όπως ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Public Group, Ρόμπυ Μπουρλάς, κατά τη διάρκεια των εγκαινίων του νέου καταστήματος Public + home στο Ίλιον.
Συγκεκριμένα, η εταιρεία θέλει να φτάσει τα 70 καταστήματα μέσα στην επόμενη τριετία από 61 συνολικά που διαθέτει και λειτουργεί σήμερα σε Ελλάδα και Κύπρο.
Πού θα λειτουργήσουν τα τρία νέα Public + home το 2025
Τρία νέα καταστήματα Public + home πρόκειται να ανοίξουν σε περιοχές της Πελοποννήσου, της Αττικής και σε ένα μεγάλο νησί (εκτός Κρήτης), αυξάνοντας τον συνολικό αριθμό καταστημάτων στην Ελλάδα σε 58. Στην Κύπρο, όπου ήδη λειτουργούν έξι καταστήματα Public, αναμένεται να προστεθεί ένα ακόμα σημείο από το 2026.
Σύμφωνα με τον κ. Μπουρλά, με αφορμή τη συμπλήρωση ενός έτους λειτουργίας των καταστημάτων Public + home – τα οποία αποτελούν τα mega stores της αλυσίδας, λειτουργούν αυτή τη στιγμή 27 σημεία στην Αττική, τη Θεσσαλονίκη, τη Λάρισα, τα Ιωάννινα, την Πάτρα, τη Ρόδο, την Κρήτη, καθώς και σε όλες τις μεγάλες πόλεις της Κύπρου.
Επένδυση 1,5 εκατ. ευρώ για το νέο Public + home στο Ίλιον
Η επένδυση για το νέο Public + home στο Ίλιον ανήλθε στα 1,5 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τον επικεφαλής της εταιρείας.
Το κατάστημα, συνολικής επιφάνειας 2.000 τ.μ. (ισόγειο και υπόγειο), στεγάζεται σε χώρο όπου παλαιότερα λειτουργούσε το κατάστημα Euro Outlet.
Η συγκεκριμένη επένδυση αποτελεί μέρος του τριετούς αναπτυξιακού σχεδίου της Public, το οποίο προβλέπει συνολικές επενδύσεις ύψους 10 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση του φυσικού της δικτύου, με σκοπό όλα τα καταστήματα να διαθέτουν και ηλεκτρικές οικιακές συσκευές.
Με βάση τον σχεδιασμό της εταιρείας, ο συνολικός αριθμός καταστημάτων στην Ελλάδα και την Κύπρο αναμένεται να φτάσει τα 70, με τη συνολική επιφάνειά τους να ξεπερνά τα 100.000 τ.μ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στον στρατηγικό σχεδιασμό της επέκτασης του φυσικού δικτύου περιλαμβάνεται και το νέο κατάστημα Public που θα ανοίξει στο Hellinikon Mall, το εμβληματικό εμπορικό συγκρότημα του Ελληνικού. Σύμφωνα με τον κ. Μπουρλά, το συγκεκριμένο κατάστημα πιθανότατα θα είναι «το ομορφότερο Public στην Ελλάδα».
Το νέο κατάστημα στο Ελληνικό θα εκτείνεται σε τρία επίπεδα, καλύπτοντας συνολική επιφάνεια 3.000 τ.μ., και θα περιλαμβάνει όλη την γκάμα προϊόντων της αλυσίδας: τεχνολογία, ηλεκτρικές συσκευές και προϊόντα πολιτισμού. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της Lamda Development, το κατάστημα αναμένεται να ανοίξει στα τέλη του 2026.
Συνεργασία με τη Sinsay
Στο κτίριο όπου λειτουργεί το Public + home στο Ίλιον, σύντομα θα ανοίξει και νέο κατάστημα Sinsay, με συνολική επιφάνεια 1.000 τ.μ., ενώ στον δεύτερο όροφο ήδη λειτουργεί αίθουσα bowling από τον ιδιοκτήτη του κτιρίου.
Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που η Public συνυπάρχει με άλλες επιχειρήσεις λιανικής. Στο παρελθόν, έχει αναπτύξει αντίστοιχες συνεργασίες με τις αλυσίδες Pepco και Jusk.
Μια παρόμοια συνεργασία της Public με τη Sinsay έχει πραγματοποιηθεί και στο εμπορικό συγκρότημα της Αργυρούπολης, στην οδό Λέοντος, κοντά στη λεωφόρο Βουλιαγμένης. Εκεί, εκτός από το Public και το Sinsay, λειτουργεί επίσης κατάστημα Pepco, ένα supermarket Σκλαβενίτης και ένα γυμναστήριο Alterlife.
Πέρα από την ανάπτυξη του δικτύου της, η Public στοχεύει και στη μεγαλύτερη εδραίωσή της στην αγορά των οικιακών ηλεκτρικών συσκευών. Η συγκεκριμένη στρατηγική αποτελεί κεντρικό στοιχείο του ευρύτερου επιχειρηματικού σχεδίου της για την επόμενη τριετία.
Το 2024, σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας, ο τζίρος από τις πωλήσεις ηλεκτρικών συσκευών ανήλθε στα 100 εκατ. ευρώ, χωρίς να έχει επηρεαστεί από το πρόγραμμα επιδοτήσεων «Ανακυκλώνω – Αλλάζω συσκευή».
Το 2023, οι πωλήσεις ηλεκτρικών συσκευών αποτελούσαν το 27% του συνολικού τζίρου της Public, φτάνοντας τα 70 εκατ. ευρώ – ποσό υπερδιπλάσιο σε σχέση με το 2022, όταν οι αντίστοιχες πωλήσεις ήταν 23 εκατ. ευρώ.
Συνολικά, ο τομέας της τεχνολογίας κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο του κύκλου εργασιών της εταιρείας (περίπου το 50%), ενώ οι υπόλοιπες πωλήσεις κατανέμονται σε οικιακές συσκευές και προϊόντα πολιτισμού, όπως βιβλία, είδη γραφείου και παιχνίδια.
Τέλος, οι πωλήσεις μέσω του online καναλιού της Public το 2024 αντιπροσώπευαν το 30% του συνολικού τζίρου της εταιρείας. Για το 2025, προβλέπεται ότι το ποσοστό αυτό θα ξεπεράσει το 35% των συνολικών πωλήσεων του Public Group.