Σαράντης: Μετά τη Μέση Ανατολή και τις Φιλιππίνες, στα ράφια του αμερικανικού Target

Σαράντης: Μετά τη Μέση Ανατολή και τις Φιλιππίνες, στα ράφια του αμερικανικού Target

Ο Όμιλος Σαράντης εντίνει τις προσπάθειές του για διεύρυνση της παρουσίας του σε διεθνείς αγορές, εστιάζοντας ιδιαίτερα στην εξαγωγή καλλυντικών προϊόντων. Αν και οι εξαγωγές εξακολουθούν να αποτελούν μικρό ποσοστό του συνολικού κύκλου εργασιών, η δυναμική τους ανάπτυξη αποτελεί βασική στρατηγική επιδίωξη.

Μετά τη διείσδυση στη Μέση Ανατολή μέσω της αντιηλιακής σειράς Carroten, την είσοδο στις Φιλιππίνες με τα δερμοκαλλυντικά Bioten και Clinea, καθώς και τη διάθεση του Carroten στις Ηνωμένες Πολιτείες μέσω της Amazon, ο όμιλος επεκτείνει τη συνεργασία του με τον αμερικανικό λιανεμπορικό γίγαντα Target.

Η ένταξη του Carroten στο δίκτυο διανομής της Target, που δραστηριοποιείται σε όλη τη Βόρεια Αμερική, την Αυστραλία και τον Καναδά, αποτελεί ορόσημο για την περαιτέρω εδραίωση του ομίλου στις διεθνείς αγορές.

Στα 19 εκατ. ευρώ οι εξαγωγές 

Οι εξαγωγές της εταιρείας, οι οποίες προβλέπεται να αγγίξουν τα 19 εκατ. ευρώ το 2024, έχουν τετραπλασιαστεί την τελευταία τριετία, ακολουθώντας τη νέα στρατηγική που έχει χαράξει η διοίκηση. Η αυξημένη ζήτηση για τα δερμοκαλλυντικά προϊόντα του ομίλου οδήγησε στην απόφαση αύξησης των επενδύσεων κατά 5 εκατ. ευρώ, προκειμένου να ενισχυθεί η παραγωγική δυναμικότητα της μονάδας καλλυντικών στα Οινόφυτα.

Ταυτόχρονα, ο όμιλος προχωρά σε περαιτέρω επενδύσεις σε νέες εγκαταστάσεις και τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένης της κατασκευής σύγχρονου κέντρου Logistics στα Οινόφυτα, της ψηφιακής αναβάθμισης και του εκσυγχρονισμού της Stella Pack στην Πολωνία.

Η διοίκηση, υπό την ηγεσία του διευθύνοντος συμβούλου Γ. Μπούρα, εκτιμά ότι οι ισχυρές ταμειακές ροές της εταιρείας θα αποτελέσουν τον κύριο χρηματοδοτικό μοχλό για το επόμενο στάδιο ανάπτυξης. Σύμφωνα με τις προβλέψεις, οι σωρευτικές ελεύθερες ταμειακές ροές αναμένεται να φτάσουν τα 375 εκατ. ευρώ έως το 2028.

Όσον αφορά τα οικονομικά αποτελέσματα του 2024, ο όμιλος αναμένεται να τα δημοσιοποιήσει τον Μάρτιο. Ωστόσο, τα στοιχεία του πρώτου εξαμήνου, σε συνδυασμό με τη σημαντική ανάπτυξη των εμπορικών σημάτων του στον χώρο των σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με μετρήσεις της Nielsen, καταδεικνύουν ότι οι ετήσιοι στόχοι είναι εφικτοί.

Η εξαγορά της πολωνικής Stella Pack

Στις 12 Ιανουαρίου 2024, ο Όμιλος Σαράντη, μέσω της 100% θυγατρικής του στην Πολωνία, Sarantis Polska S.A., ολοκλήρωσε την εξαγορά της πολωνικής εταιρείας Stella Pack, η οποία δραστηριοποιείται στον κλάδο των καταναλωτικών προϊόντων οικιακής φροντίδας.

Η στρατηγική αυτή κίνηση ενισχύει τη θέση του Ομίλου στην πολωνική αγορά και συμβάλλει στην επέκταση του χαρτοφυλακίου του, δίνοντας νέα ώθηση στην ανάπτυξη της συγκεκριμένης κατηγορίας προϊόντων.

Η Stella Pack αποτελεί μια από τις κορυφαίες εταιρείες στον κλάδο της, με περισσότερα από 25 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας στην Πολωνία, τη Ρουμανία και την Ουκρανία. Διαθέτει ηγετική θέση στην παραγωγή και διάθεση ειδών οικιακής φροντίδας, ενώ ξεχωρίζει για τη δέσμευσή της στη βιωσιμότητα, καθώς λειτουργεί αποκλειστικά με ανακυκλωμένο πλαστικό για την παραγωγή πλαστικών σακουλών. Επιπλέον, η εταιρεία διαθέτει δική της μονάδα διαχωρισμού απορριμμάτων, επιτρέποντάς της να παράγει το ανακυκλωμένο πλαστικό που χρησιμοποιεί στη διαδικασία παραγωγής της.

Η εξαγορά της Stella Pack εντάσσεται στη στρατηγική του Ομίλου Σαράντη για ανάπτυξη προϊόντων υψηλής αξίας (HERO), που υλοποιείται από το 2021 και επικεντρώνεται στη βελτιστοποίηση του προϊοντικού χαρτοφυλακίου με στόχο τη μακροπρόθεσμη κερδοφορία και βιώσιμη ανάπτυξη.

Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024, ο Όμιλος συνέχισε τη διαδικασία εξορθολογισμού του χαρτοφυλακίου των εταιρειών της Stella Pack, διακόπτοντας προϊόντα χαμηλής προστιθέμενης αξίας και επενδύοντας στοχευμένα σε προϊόντα στρατηγικής σημασίας.