Με το παγκόσμιο φαινόμενο της σπατάλης τροφίμων ή αλλιώς food waste και την προσπάθεια να περιοριστεί εδώ και χρόνια, τουλάχιστον σε ευρωπαϊκό επίπεδο και στην Ελλάδα με χρονοκαθυστέρηση, συνέδεσε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης Ελλάδας (ΣΕΛΠΕ), Αντώνης Μακρής, τις μικρότερες συσκευασίες στα τρόφιμα στην λιανική αγορά, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα.
«Στην Ελλάδα μαθαίνουμε με χρονοκαθυστέρηση, ό,τι γινόταν στην Ευρώπη, που αυτό το φαινόμενο έχει ξεκινήσει πάρα πολλά χρόνια για τη μείωση της κατανάλωσης και του πετάγματος των τροφίμων, που στην Ελλάδα είμαστε από τους κορυφαίους στο να αγοράζουμε και να πετάμε τρόφιμα. Οι Ευρωπαίοι λοιπόν και παγκόσμια το έχουν ξεκινήσει χρόνια» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Επισήμανε ακόμα, «την τεράστια σημασία που έχει για τους καταναλωτές να κοιτάνε τη μονάδα του προϊόντος ασχέτως αν αυτό το προϊόν θα είναι μικρότερα γραμμάρια». Όπως είπε, είναι υποχρεωμένες οι εταιρείες να αναγράφουν και την τιμή μονάδας από το κιλό, το λίτρο και ούτω καθεξής.
«Σε ένα προϊόν, αν για παράδειγμα αυτό έκανε 100 ευρώ το κιλό και σήμερα με τον όποιο τρόπο της αυξήσεως της τιμής κάνει 120, αν αυτή τη διαφορά, το 20 το πάρω λίγο από την ποσότητα και λίγο από την τιμή, αν το τελικό αποτέλεσμα αυτής της σχέσης κάνει το 120, όλα καλά» ανέφερε ο κ. Μακρής
Σε διαφορετική περίπτωση, καλεί τους καταναλωτές να προβούν σε καταγγελία στο 1520 ή στις καταναλωτικές οργανώσεις.
«Πρέπει οι συμπολίτες μας σαν καταναλωτές να είναι πάρα πολύ προσεκτικοί. Έχει όμως μεγάλη σημασία να βλέπουμε και να μην σκεφτόμαστε ότι ακόμα και το καλάθι του νοικοκυριού και όποια διαδικασία μπαίνει και θα μπει μελλοντικά στην αγορά, δεν μπορεί να σταματήσει τις τιμές να ανεβαίνουν προς το παρόν, γιατί ακόμα είμαστε στην τάση την αυξητική.
Κατ’ αρχάς η εποχή για την αγορά είναι κρίσιμη, διότι αυτή την εποχή γίνονται οι συμφωνίες μεταξύ των προμηθευτών και των εταιρειών λιανικής. Στη διαδικασία αυτή των συμφωνιών γίνονται και αλληλοσπρωξίματα, με την καλή έννοια του όρου.
Δηλαδή έρχεται ένας προμηθευτής που θέλει να πάρει μεγαλύτερο μερίδιο, σου ζητάει χώρους, σου ζητάει να αγοράσεις ένα μεγαλύτερο κομμάτι από αυτόν σε σχέση με τους άλλους με αφορμή ότι θα ακριβύνουν και η διαπραγμάτευση που είναι θέμα κάθε εταιρείας ξεχωριστά, γιατί καμία εταιρεία δεν αγοράζει ακριβώς όπως μια άλλη και είναι και το μυστικό των εταιρειών, γι’ αυτό και ακούγονται τόσα πολλά για αυξήσεις» συμπλήρωσε ο πρόεδρος του ΣΕΛΠΕ.
Ερωτηθείς λοιπόν εάν πράγματι θα αυξηθούν σημαντικά οι τιμές στα σουπερμάρκετ, ο κ. Μακρής απάντησε ξεκάθαρα «όχι, γιατί είναι η περίοδος των διαπραγματεύσεων».