Σε εκτεταμένες επενδύσεις προχωρά ο όμιλος Σκλαβενίτη, με στόχο τη διεύρυνση του αποτυπώματός του, τόσο στην εγχώρια αγορά όσο και διεθνώς.
Επενδύσεις 280 εκατ. ευρώ έως το 2025
Ο όμιλος έχει δρομολογήσει επενδύσεις που ξεπερνούν τα 280 εκατ. ευρώ για την περίοδο 2023-2025. Οι κινήσεις αυτές περιλαμβάνουν τη δημιουργία ενός νέου υπερσύγχρονου κέντρου διανομής 125.000 τ.μ. στην Αττική, καθώς και τον εκσυγχρονισμό των logistics, εστιάζοντας στην ενίσχυση της παραγωγής και της διανομής.
Παράλληλα, η νέα παραγωγική μονάδα έτοιμων γευμάτων στη Μαγούλα Αττικής, υπό την "Αύρα Παραγωγή Γευμάτων", θα τεθεί σε λειτουργία τον Απρίλιο του 2025. Το εργοστάσιο αυτό, που αποκτήθηκε μέσω εξαγοράς της "Μανδράλ Ακίνητα Αποθηκών", αποτελεί το πρώτο βήμα για την ενίσχυση της παρουσίας της εταιρείας στον τομέα των τροφίμων.
Logistics και ανάπτυξη υποδομών
Οι επενδύσεις του ομίλου επεκτείνονται και στον τομέα της αποθήκευσης. Η συνεργασία με την Trastor ΑΕΕΑΠ για τη μίσθωση συγκροτήματος logistics στον Ασπρόπυργο θα προσφέρει το μεγαλύτερο κέντρο διανομής στη χώρα, συνολικής επιφάνειας 74.766 τ.μ. και αποθηκευτικού όγκου 83.000 παλετοθέσεων.
Το ακίνητο θα είναι έτοιμο στα τέλη του 2025. Επιπλέον, το πρώην εργοστάσιο της BSH στον Ρέντη, επιφάνειας 53.000 τ.μ., θα μετατραπεί σε νέο παραγωγικό χώρο με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης το πρώτο εξάμηνο του 2026.
Νέο deal εξαγοράς με στόχο την επέκταση στα έτοιμα γεύματα
Η παραγωγική ικανότητα της αλυσίδας Σκλαβενίτης, στον τομέα των έτοιμων γευμάτων, αγγίζει τις 50.000 μερίδες ημερησίως. Όπως αναφέρουν στο Liberal πηγές κοντά στην εταιρεία, στόχος μέσω της εξαγοράς είναι να αυξηθεί το capacity.
Επέκταση στην Κύπρο και διεθνείς αγορές
Η Κύπρος αποτελεί το κέντρο βάρους της διεθνούς επέκτασης, με τη Σκλαβενίτης Κύπρου να διαχειρίζεται πλέον 27 καταστήματα και 2.350 εργαζόμενους, μετά την εξαγορά της αλυσίδας Παπαντωνίου.
Στόχος της εταιρείας είναι να επαναλάβει το ελληνικό success story στο νησί, ενώ παράλληλα εξετάζει προσεκτικά αγορές στην Κεντρική Ευρώπη και τα Βαλκάνια, με την Πολωνία να ξεχωρίζει ως πιθανή προοπτική λόγω της δυναμικής οικονομίας της και του αναπτυσσόμενου λιανικού εμπορίου.
Ειδικότερα, όπως αναφέρουν πηγές του Ομίλου, αν και δεν υπάρχει καμία ειλημμένη απόφαση προς ώρας, στρέφουν τις κεραίες τους προς τις αγορές της Κεντρικής Ευρώπης που παρουσιάζουν ενδιαφέρον και για αυτό τον λόγο έχουν μελετηθεί. Κυρίως δε αγορές μεγαλύτερες από εκείνες που ήδη δραστηριοποιείται ο όμιλος.
«Το ενδιαφέρον μας επικεντρώνεται στην Ελλάδα και την Κύπρο. Για άλλες αγορές δεν υπάρχει κανένα σχέδιο και μπορεί να μη γίνει τίποτα και ποτέ…», τονίζουν με νόημα οι ίδιες πηγές.
Υπενθυμίζεται πως η Σκλαβενίτης απέκτησε παρουσία στην Κυπριακή αγορά πρώτη φορά το 2017, καθώς στο πλαίσιο της συμφωνίας διάσωσης της Μαρινόπουλος, ανέλαβε τον έλεγχο των 18 καταστημάτων της εταιρείας στην Κύπρο.
Επίσης, πριν από μερικές εβδομάδες η Σκλαβενίτης Κύπρου προχώρησε στην υπογραφή της οριστικής συμφωνίας με τις Υπεραγορές Παπαντωνίου, κατόπιν της έγκρισης από την Επιτροπή Προστασίας Ανταγωνισμού Κύπρου, σύμφωνα με πηγές κοντά στην εταιρεία.
Σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται στη συμφωνία, η Σκλαβενίτης Κύπρου θα απασχολεί 2.350 εργαζομένους, διασφαλίζοντας πλήρως και τις 769 θέσεις εργασίας των Υπεραγορών Παπαντωνίου, ενώ το δίκτυό της θα αριθμεί συνολικά 27 καταστήματα.
Συγκεκριμένα, θα λειτουργεί 9 καταστήματα στη Λευκωσία, 8 στη Λεμεσό, 7 στην Πάφο, 2 στη Λάρνακα και 1 στο Παραλίμνι.
Οι εργασίες ανακαίνισης των καταστημάτων Παπαντωνίου θα ξεκινήσουν το επόμενο διάστημα ενώ αναμένεται να ολοκληρωθούν έως το τέλος του 2025.
Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, η συμφωνία αυτή με τις Υπεραγορές Παπαντωνίου, επιβεβαιώνει τη δέσμευση της Σκλαβενίτης να συμβάλλει στην ανάπτυξη της τοπικής αγοράς και αποδεικνύει έμπρακτα την εμπιστοσύνη της στις προοπτικές της Κυπριακής οικονομίας.
Ο Σκλαβενίτης, πριν την εξαγορά της αλυσίδας Παπαντωνίου, ήταν τρίτος στην κυπριακή αγορά, κατέχοντας μερίδιο γύρω στο 20% και κύκλο εργασιών περίπου 200 εκατομμυρίων ευρώ. Με την απορρόφηση της Παπαντωνίου, ο τζίρος του υπερβαίνει πλέον τα 300 εκατομμύρια ευρώ.
Παρά το σχετικά μικρό μέγεθος της αγοράς και τον πληθυσμό της Κύπρου, υπάρχει αυξημένη δραστηριότητα στον κλάδο. Οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ διευρύνουν τη θέση τους, και ο Σκλαβενίτης αναμένεται να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στις μελλοντικές εξελίξεις.
Ψηφιοποίηση και e-commerce
Ο εκσυγχρονισμός των υποδομών είναι βασικός πυλώνας του στρατηγικού σχεδιασμού. Η Σκλαβενίτης επενδύει στις νέες τεχνολογίες για τη βελτίωση της εφοδιαστικής αλυσίδας, της διαχείρισης αποθεμάτων και της εμπειρίας του καταναλωτή μέσω ηλεκτρονικών πωλήσεων. Η δημιουργία σύγχρονων logistics και η ενίσχυση του e-commerce αναμένεται να αναβαθμίσουν σημαντικά τη λειτουργικότητα του ομίλου.
Κερδοφορία και κοινωνικό αποτύπωμα
Το 2023, η Σκλαβενίτης κατέγραψε πωλήσεις 5,16 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 15% από το 2022, ενώ τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν στα 135,4 εκατ. ευρώ. Διαθέτοντας ένα δίκτυο 537 καταστημάτων και 39.042 εργαζομένους, ο όμιλος είναι ο μεγαλύτερος ιδιώτης εργοδότης στην Ελλάδα.