Η νέα υπηρεσία φθηνού δανεισμού προς εμπόρους, η merchant wallet την οποία σχεδιάζει η Skroutz καθώς και η περαιτέρω γεωγραφική επέκταση αποτελούν τους δυο βασικούς πυλώνες ανάπτυξης του δημοφιλούς ελληνικού marketplace, σύμφωνα με τα όσα δήλωσαν ο CEO της εταιρείας κ. Γιώργος Χατζηγεωργίου και ο CFO κ. Κώστας Κοντογιάννης, στο πλαίσιο του φετινού, ετήσιου 2ου συνεδρίου της εταιρείας.
Για τη χρήση 2024 ο κύκλος εργασιών της εταιρείας ανήλθε σε 131 εκατ.ευρώ έναντι 105,84 εκατ. ευρώ το 2023, σημειώνοντας αύξηση κατά 24%. Ο αριθμός των παραγγελιών που δέχθηκε κατά τη διάρκεια του 2024 ήταν άνω των 14 εκατομμυρίων, ενώ ο συνολικός κύκλος εργασιών των επιχειρήσεων που είναι συνδεδεμένες με το marketplace ήταν ένα δισ.ευρώ, αυξημένος κατά 30%, έναντι του 2023.
Στην ίδια χρονιά η skroutz.gr λειτούργησε και ως ένας σημαντικός παράγοντας εξωστρέφειας για τις ελληνικές, συνεργαζόμενες επιχειρήσεις, καθώς ο αριθμός των παραγγελιών προς το εξωτερικό υπερέβη τις 200.000.
Η εταιρεία, μετά την δραστηριοποίηση της σε Κύπρο και Ρουμανία σχεδιάζει να επεκταθεί και στη Βουλγαρία, διεκδικώντας ένα σημαντικό μερίδιο από τον ετήσιο τζίρο ηλεκτρονικών αγορών της χώρας, ο οποίος εκτιμάται σε 1,9 δισ.ευρώ.
Παράλληλα, οι επικεφαλής της Skroutz ανακοίνωσαν και τα σχέδιά τους για μια νέα λύση ευνοϊκής και φθηνής χρηματοδότησης προς τους συνεργαζόμενους εμπόρους.
Σε αυτό το πλαίσιο, οι επικεφαλής της επιχείρησης εξήγησαν ότι η εταιρεία ετοιμάζει μια λύση ευνοϊκής χρηματοδότησης για συνεργαζόμενους εμπόρους.
Η λύση αυτή θα τους προσφέρει κεφάλαιο κίνησης για κωδικούς και προϊόντα που διακινούνται μέσω του marketplace, ενώ η αποπληρωμή θα βασίζεται στις πωλήσεις αυτών που πραγματοποιούνται μέσα από την αποθήκη του Skroutz και με την υποστήριξη της EveryPay, η οποία εξαγοράστηκε από την Skroutz πριν από δύο χρόνια και έχει πλέον άδεια ιδρύματος ηλεκτρονικών πληρωμών.
Για την παροχή της χρηματοδότησης η Skorutz θα συνεργαστεί με κάποια τράπεζα, ενώ στην πορεία η συνεργασία θα διευρυνθεί και με άλλα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα.
Όπως, ακόμη, αναφέρθηκε ο βασικός σχεδιασμός είναι ότι στο «μικροδάνειο» δεν θα υπάρχει επιτόκιο αλλά μια οριζόντια χρέωση. Επίσης, η αποπληρωμή του θα έχει μικρή διάρκεια και θα πραγματοποιείται με παρακράτηση επί των πωλήσεων του κάθε επιχειρηματία από την πλατφόρμα, ώστε να μην υπάρχει πίεση σε περιόδους πτωτικών πωλήσεων.
Η είσοδος της Skoutz στον χώρο των μικροπιστώσεων όπως ανέφεραν τα στελέχη της διοίκησης θα γίνει με σταθερά και προσεκτικά βήματα και θα βασίζεται στα δεδομένα που έχει ήδη το marketplace του Skroutz. Το ύψος του δανείου θα εξαρτάται αποκλειστικά από τις πωλήσεις που κάνει η επιχείρηση μέσα από το marketplace της Skroutz ανεξαρτήτως μεγέθους της. Με τον τρόπο αυτό μια μικρή επιχείρηση που πουλά αποκλειστικά και μόνο μέσω του marketplace θα έχει πρόσβαση σε υψηλότερη χρηματοδότηση από μια αλυσίδα που πραγματοποιεί μεν πολύ υψηλότερο τζίρο αλλά το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων πραγματοποιείται μέσω των φυσικών της καταστημάτων.
Σημειώνεται ότι κατά την τελευταία τετραετία οι συνολικές επενδύσεις της Skroutz ανήλθαν σε 50 εκατ. ευρώ με ένα μεγάλο τμήμα της τάξεως των 20 εκατ. ευρώ να αφορά τον τομέα των smart lockers, του Skroutz Last Mile, τους τομείς των πληρωμών μέσω της EveryPay αλλά και των αποθηκών.
Οι επενδύσεις θα συνεχιστούν, κυρίως στα smart lockers, τα οποία έχουν φθάσει ως σήμερα τα 2.000 σημεία και πρόκειται να επεκταθούν κατά 50% με στόχο οι έξυπνες θυρίδες παράδοσης να φτάσουν στα επόμενα χρόνια στις 75.000.