Το υψηλό ανεκτέλεστο του κατασκευαστικού τομέα , το οποίο ανέρχεται σε πάνω από 5 δισ.ευρώ αλλά και η επενδυτική ισχύς του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η οποία ξεπερνά τα 3 δισ.ευρώ, θα επιτρέψουν τη διεκδίκηση νέων μεγάλων έργων τόσο στον τομέα των υποδομών όσο και ων παραχωρήσεων στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Αυτό ανέφερε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κ. Γιώργος Περιστέρης προς τους μετόχους στην τακτική γενική συνέλευση προσθέτοντας ότι ο όμιλος αποκτά ένα ακόμη πιο ελκυστικό χρηματοδοτικό προφίλ, αφού πλέον αφαιρούνται από το συνολικό δανεισμό της περίπου 1,1 δισ. ευρώ με αποτέλεσμα ο καθαρός δανεισμός του Ομίλου (Pro-Forma) να μηδενιστεί.
Αναφερόμενος στο deal με τη Masdar για την πώληση της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή είπε «ότι φέρνει στο ήδη πολύ ισχυρό ταμείο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ επιπλέον ρευστότητα 900 εκατ. ευρώ.
Και σε επίπεδο κερδοφορίας όμως, αναμένεται αντιστάθμιση της συνεισφοράς της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ. Τόσο η καθαρή όσο και η λειτουργική κερδοφορία του ομίλου θα συνεχίσει να αυξάνεται με διψήφιο ρυθμό τα επόμενα χρόνια και θα ξεπεράσει τα 700 εκατ. ευρώ λειτουργικής κερδοφορίας (EBITDA) εντός των επόμενων 5 ετών, δηλαδή ως το 2028. Η πώληση της συμμετοχής στην ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ», διευκρίνισε ο κ. Περιστέρης αποτελεί μόνο ένα κομμάτι ενός ευρύτερου στρατηγικού πλάνου που υλοποιεί με συνέπεια και πειθαρχία εδώ και χρόνια η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Στόχος μας, πρόσθεσε ο κ. Περιστέρης είναι «η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να μετεξελιχθεί σε έναν πλήρως καθετοποιημένο όμιλο, με ένα από τα μεγαλύτερα και πιο διαφοροποιημένα χαρτοφυλάκια υποδομών και παραχωρήσεων, όχι μόνο πια σε ελληνικό, αλλά και σε διεθνές επίπεδο».
Σε ό,τι αφορά τα έργα υποδομής ο κ. Περιστέρης ανέφερε ότι «ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα συνεχίσει να πρωταγωνιστεί έχοντας τοποθετηθεί ήδη στρατηγικά σε ένα κλάδο όπου έχει σαφέστατα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα».
Στον τομέα των παραχωρήσεων, επίσης, είπε, «είμαστε ο μεγαλύτερος επενδυτής διαθέτοντας ένα από τα νεαρότερα (μέση συμβατική διάρκεια 25 έτη), πιο διαφοροποιημένα και χαμηλού ρίσκου χαρτοφυλάκια με έργα όπως η Αττική Οδός, η Εγνατία Οδός, ο ΒΟΑΚ, το Διεθνές Αεροδρόμιο Ηρακλείου Κρήτης, κ.ά».
«Πραγματοποιώντας ιδιωτικές επενδύσεις με πολλαπλασιαστική αξία για την εγχώρια οικονομία αντί της απλής ανάληψης δημοσίων έργων, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, μέσω σοβαρών κι ανταγωνιστικών προσφορών που διασφαλίζουν τόσο τα συμφέροντα των μετόχων της εταιρείας, όσο και ιδιαιτέρως ικανοποιητικούς όρους για το ελληνικό Δημόσιο, εισφέρει στα δημόσια ταμεία πάνω από 6 δισ. ευρώ σήμερα (Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα στο Ελληνικό, Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης, Εγνατία Οδός, Αττική Οδός κ.α.), κάνοντας πράξη ένα επενδυτικό πλάνο άνω των 10 δισ. ευρώ που θα δημιουργήσει 20.000 νέες θέσεις εργασίας.
Παράλληλα, ο όμιλος στοχεύει στη διεύρυνση του χαρτοφυλακίου μας και πέραν των μεταφορικών κι ενεργειακών υποδομών, ενδεικτικά στους τομείς της διαχείρισης απορριμμάτων, της διαχείρισης υδάτινων πόρων και των τεχνολογικών υποδομών» υπογράμμισε ο επικεφαλής της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Ο κατασκευαστικός βραχίονας, του ομίλου, η ΤΕΡΝΑ, το 2023, σημείωσε νέο ετήσιο υψηλό στον τομέα της κατασκευής, έχοντας καταφέρει να υπερδιπλασιάσει τα έσοδα του εντός των τελευταίων 2 ετών, ενδεικτικό της ικανότητας του να αναλαμβάνει και να εκτελεί τα μεγαλύτερα έργα υποδομών στη χώρα.
Απόδειξη της αποτελεσματικότητας της ΤΕΡΝΑ, επεσήμανε ο κ. Περιστέρης στην ομιλία του είναι «και η σημαντική προτίμηση που απολαμβάνει ως κατασκευαστής μεγάλων ιδιωτικών έργων. Πάνω από 1 δισ. ευρώ του ανεκτέλεστου της Κατασκευής, δηλαδή το 20% του συνολικού ανεκτέλεστου του Ομίλου, αφορά σε μεγάλα και εμβληματικά ιδιωτικά έργα, όπως ενδεικτικά το THE GRID, το νέο Κτήριο Γραφείων της PWC, το Κτήριο Γραφείων στο οικόπεδο του ΤΕΕ στο Δαχτυλίδι, το Four Seasons Hotel Mykonos, το One&Only Aesthesis Γλυφάδα, το Hub26 στη Θεσσαλονίκη, το Ιατρικό Διαβαλκανικό Θεσσαλονίκης, ο Πύργος Πειραιά, και το Microsoft Data Center στα Σπάτα».