Starbucks: Πικρή η γεύση του καφέ για την οικογένεια Μαρινόπουλου - Νέος γύρος διαπραγματεύσεων με τις τράπεζες

Starbucks: Πικρή η γεύση του καφέ για την οικογένεια Μαρινόπουλου - Νέος γύρος διαπραγματεύσεων με τις τράπεζες

Το πρώτο κατάστημα Starbucks άνοιξε τις πόρτες του στην Ελλάδα το 2002 στην πλατεία Κοραή με την εταιρεία Μαρινόπουλος Εταιρεία Καφέ ΜΑΕΕΕ να διαχειρίζεται τη λειτουργία αυτών των καταστημάτων στη χώρα μας (εκτός των αεροδρομίων).

Πάρα την κερδοφορία που καταγράφουν τα Starbucks, η εταιρεία εξακολουθεί να αντιμετωπίζει σημαντικά οικονομικά προβλήματα, με τον Ορκωτό Ελεγκτή να εκφράζει σοβαρές ανησυχίες σχετικά με τη βιωσιμότητα της επιχείρησης.

Η εταιρεία, που αποτελεί μέρος του ομίλου Αφοί Μαρινόπουλοι Συμμετοχών και διαχειρίζεται 29 καταστήματα, βρίσκεται σε μια δύσκολη οικονομική θέση. Το σύνολο των υποχρεώσεών της ανέρχεται στα 40,8 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 28,6 εκατ. είναι μη εξυπηρετούμενα δάνεια, ενώ άλλα 12,216 εκατ. αφορούν οφειλές προς προμηθευτές.

Τον περασμένο Ιούνιο άνοιξε το τελευταίο νέο κατάστημα στο εμπορικό κέντρο Designer’s Outlet στα Σπάτα, αυξάνοντας το δίκτυο, ενώ συνολικά οι επενδύσεις που πραγματοποίησε πέρυσι η εταιρεία σε πάγιο εξοπλισμό και σε διαμορφώσεις  καταστημάτων, άγγιξαν το 1,5 εκατ. ευρώ.

Επιπλέον, οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις της εταιρείας, που περιλαμβάνουν τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια, υπερβαίνουν κατά πολύ το σύνολο των κυκλοφορούντων περιουσιακών στοιχείων της, με τη διαφορά να φτάνει τα 39,937 εκατ. ευρώ. Τα ίδια κεφάλαια της εταιρείας, μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2023, ήταν επίσης αρνητικά, φτάνοντας στα -35,563 εκατ. ευρώ. Αυτά τα οικονομικά δεδομένα, σύμφωνα με τον Ορκωτό Ελεγκτή, δημιουργούν εύλογες αμφιβολίες για το αν η εταιρεία μπορεί να συνεχίσει τη δραστηριότητά της.

Κερδοφορία παρά τις δυσκολίες

Παρά τα παραπάνω, η διοίκηση της εταιρείας εμφανίζεται αισιόδοξη. Έχει δηλώσει ότι εργάζεται προς την κατεύθυνση μιας συμφωνίας με τις τρεις πιστώτριες τράπεζες, η οποία θα περιλαμβάνει αναδιάρθρωση του δανεισμού, παράταση της περιόδου αποπληρωμής και μείωση των επιτοκίων, τα οποία αυξήθηκαν πέρυσι σε 11,6% από 8,6% το 2022. Η διοίκηση θεωρεί επίσης ότι θα υπάρξει λύση για τα χρόνια προβλήματα που σχετίζονται με τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια.

Επιπλέον, η εταιρεία αντιμετωπίζει δύο διαταγές πληρωμής από πιστωτικά ιδρύματα, συνολικού ύψους 2,207 εκατομμυρίων ευρώ, οι οποίες παραμένουν ανεκτέλεστες. Παρά τη σοβαρή οικονομική κατάσταση, η εταιρεία σημείωσε μικρή πρόοδο σε ορισμένους τομείς. Το μεικτό περιθώριο κέρδους αυξήθηκε ελαφρώς στο 69,7%, ενώ τα έξοδα διοίκησης και διάθεσης αυξήθηκαν κατά 15,7%, κυρίως λόγω της αύξησης του κατώτατου μισθού και της ανόδου των πωλήσεων.

Η εταιρεία πέτυχε βελτίωση στο EBITDA της, που αυξήθηκε στα 6,75 εκατ. ευρώ από 4,73 εκατ. το 2022. Επίσης, το καθαρό αποτέλεσμα ήταν θετικό, με κέρδη 429.586 ευρώ, έναντι ζημιών 483.247 ευρώ την προηγούμενη χρονιά. Οι συνολικές πωλήσεις αυξήθηκαν το 2023, φτάνοντας τα 25,832 εκατ. ευρώ, από 20,309 εκατ. το 2022.

Κατά το εννεάμηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2024, οι καθαρές πωλήσεις αυξήθηκαν περαιτέρω κατά 2%. Η ανανέωση της σύμβασης με τη Starbucks για τα επόμενα δέκα χρόνια δίνει στην εταιρεία ελπίδες για σταθερότητα στο μέλλον.