Δυνατή ανάπτυξη των δραστηριοτήτων της σημειώνει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που βλέπει διπλασιασμό του EBITDA στο 1 δισ. ευρώ μέσα στην επόμενη πενταετία. Όπως δήλωσε ο CEO του ομίλου Γιώργος Περιστέρης, κατά τη διάρκεια παρουσίασης στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών:
«Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ δεν διανύει απλά την καλύτερη περίοδο στην πεντηκονταετή πορεία της, αλλά βρίσκεται στην πλέον κατάλληλη θέση για να επιτύχει ισχυρή και μακροπρόθεσμη αξία».
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης και με βάση τα δεδομένα, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στοχεύει να επιτύχει διπλασιασμό EBITDA, προσεγγίζοντας το 1 δισ. ευρώ σε ετήσια βάση, μέσα στην επόμενη πενταετία.
Περαιτέρω, μόνο από την Αττική Οδό, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναμένει κατά μέσο όρο EBITDA άνω των 300 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση από την έναρξη της παραχώρησης και μετά, ενώ συνολικά ο κλάδος των παραχωρήσεων αναμένει μερίσματα 6 δισ. ευρώ στο σύνολο της ζωής των έργων, χωρίς να συνυπολογίζεται σε αυτά η συμβολή της Αττικής Οδού.
Αναφερόμενος στα συγκριτικά πλεονεκτήματα της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ο κ. Μάνος Μουστάκας, Γενικός Διευθυντής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης, σημείωσε: «Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ δεν είναι απλώς ένας όμιλος επιμέρους δραστηριοτήτων. Είναι ένα σχολαστικά σχεδιασμένο, καθετοποιημένο και ολοκληρωμένο σύστημα που παράγει αυτοτελή αποτελέσματα δημιουργώντας παράλληλα και συνέργειες σε κάθε πτυχή των εργασιών μας. Αυτή η προσέγγιση δεν εξορθολογίζει απλώς τις διαδικασίες μας.
Διασφαλίζει ότι μπορούμε να παρακολουθούμε, να αξιολογούμε και να ελέγχουμε το ρίσκο σε κάθε ξεχωριστό επίπεδο ενός έργου. Είναι μια προσέγγιση κατά την οποία κάθε κομμάτι μας συμπληρώνει το άλλο, μετατρέποντας πιθανές απειλές σε ευκαιρίες, μειώνοντας ως τελικό αποτέλεσμα κατά πολύ το συνολικό ρίσκο των επενδύσεών μας».
Ειδικά για την Αττική Οδό, η διοίκηση έκανε λόγο για ένα έργο που συμπληρώνει το δίκτυο αυτοκινητοδρόμων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην Ελλάδα, προσφέροντας σημαντικά σε επίπεδο εσόδων, EBITDA και μερισματικών αποδόσεων.
Πρόκειται για ένα έργο χαμηλού ρίσκου και σταθερών αποδόσεων, με ιδιαίτερη ανθεκτικότητα όπως απέδειξε η απόδοσή του τόσο κατά την οικονομική κρίση όσο και κατά την πρόσφατη πανδημία, ενώ εκτίμηση της διοίκησης είναι ότι υπό τη διαχείριση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μπορεί να προσφέρει ακόμα μεγαλύτερα οφέλη μέσω συνεργειών.
Στις Παραχωρήσεις, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ διαθέτει ένα από τα νεαρότερα (μέση συμβατική διάρκεια 25 έτη), πιο διαφοροποιημένα και χαμηλού ρίσκου χαρτοφυλάκια με έργα όπως η Αττική Οδός, η Εγνατία Οδός, το Διεθνές Αεροδρόμιο Ηρακλείου Κρήτης, το Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα στο Ελληνικό κ.α.
Στην Ενέργεια, έχει εγκατεστημένη ισχύ από ΑΠΕ 1.225 MW, ενώ η συνολική ισχύς των έργων σε λειτουργία, υπό κατασκευή και έτοιμων προς κατασκευή ανέρχεται πλέον σε 2.500 MW.
Στον τομέα της εμπορίας ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου ο Όμιλος πλέον έχει καθιερωθεί ως ένας από τους μεγαλύτερους ιδιώτες παρόχους ενέργειας, ενώ η ισχυρή παρουσία του και η καθετοποίηση στο κομμάτι της παραγωγής προσφέρει σημαντικά οφέλη. Εντός του α’ εξαμήνου 2024 αναμένεται να μπει σε λειτουργία η νέα μονάδα στην Κομοτηνή ισχύος 877 MW.
Στην Κατασκευή, διαθέτει υψηλότερο ανεκτέλεστο ύψους € 5,7 δισ. ευρώ.
Επιπλέον, η ΤΕΡΝΑ διατηρεί ένα υγιές περιθώριο κερδοφορίας 7%, ενώ από το ανεκτέλεστό της ποσοστό μόλις 28% αφορά σε αμιγώς δημόσια έργα, ενώ ποσοστό μεγαλύτερο του 55% αφορά σε έργα στα οποία ο Όμιλος συμμετέχει ή εκτελεί εξ ολοκλήρου ως επενδυτής, διαθέτοντας άρα καλύτερη ορατότητα και επωφελούμενος από τις συνέργειες.