Στην τελική φάση εισέρχεται ο διαγωνισμός για το κομμάτι Χανιά - Ηράκλειο του ΒΟΑΚ.
Αυτό επιβεβαίωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιώργος Καραγιάννης στο πλαίσιο της επίσκεψής του στην Περιφέρεια της Κρήτης όπου παραδίδοντας την τεχνική έκθεση στον Περιφερειάρχη κ. Αρναουτάκη, διευκρίνισε ότι ήδη έχει ξεκινήσει η Β' φάση του διαγωνισμού, και μέχρι τέλη Μαρτίου θα υπάρχει προσωρινός ανάδοχος στο μεγάλο έργο της παραχώρησης. «Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωρά αυτή τη στιγμή το μεγάλο αυτό έργο», ανέφερε ο κ. Καραγιάννης.
Πρόκειται για ένα έργο συνολικού μήκους 157,5 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 1,5 δισ.ευρώ. Το έργο θα υλοποιηθεί ως σύμβαση παραχώρησης, δηλαδή σύμβαση που συνδυάζει κατασκευαστικό αντικείμενο και παραχώρηση.
Η επίσπευση της έναρξης της εκτέλεσης του έργου κρίθηκε αναγκαία καθώς αυτό εντάχθηκε προς χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Παράλληλα, για να εξοικονομηθεί χρόνος το Δημόσιο προχώρησε μέσω των υπηρεσιών του στην οριστικοποίηση του έργου και την περιβαλλοντική αδειοδότησή του.
Μάλιστα, όπως είχε ανακοινώσει η κυβέρνηση πριν λίγους μήνες μετά την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων, χρειάστηκε η διαρκής και εξαντλητική συνεργασία των αρμόδιων Υπουργείων Υποδομών και Μεταφορών και Περιβάλλοντος και των φορέων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης της Κρήτης που συνέβαλαν ουσιαστικά και δημιουργικά στην οριστικοποίηση του μεγάλου έργου. Αποτέλεσμα των προσπαθειών αυτών είναι να ανοίξει ο δρόμος για να ξεκινήσει η Β' φάση του Διαγωνισμού και εντός του 2023 να αρχίσει η κατασκευή του.
Ήδη, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει εγκρίνει το τεύχος Πρόσκληση Υποβολής Δεσμευτικών Προσφορών της β΄φάσης του διαγωνισμού του οδικού άξονα.
Σημειώνεται ότι ο ΒΟΑΚ είναι ένα από τα έργα υποδομής που θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης με συνολικά 427 εκατ.ευρώ.
Στόχος του υπουργείου, σύμφωνα με πληροφορίες είναι μέσα στο 2023 να υπάρξει ανάδοχος του έργου, ώστε να προχωρήσει η διαδικασία κατασκευής.
Βεβαίως, υπάρχει , ακόμη, το ενδεχόμενο να υπάρξουν διαφοροποιήσεις στη σύνθεση των σχημάτων, κατά τη διαγωνιστική διαδικασία, όπως για παράδειγμα η περίπτωση της ΙΝΤΡΑΚΑΤ, η οποία συμμετέχει μαζί με την ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ και την Άκτωρ Παραχωρήσεις στην κατασκευή του τμήματος Χερσόνησος - Νεάπολη, μήκους 22,45 χιλιομέτρων με συνολικό προϋπολογισμό 290 εκατ.ευρώ, το οποίο, επίσης, χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Στα βασικά χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου έργου, προβλέπεται, μεταξύ άλλων:
- Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 157,5 χλμ. και παράπλευρου/κάθετου δικτύου περίπου 150 χλμ.
- 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ, 26 σήραγγες
- 10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος,
- 20 νέοι ανισόπεδοι κόμβοι και αναβάθμιση των υπαρχόντων 18 ανισόπεδων κόμβων στις παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου.