Κληρώνει σήμερα μετά τον Λιμένα Ηρακλείου για την μαρίνα μεγάλων σκαφών (mega yacht) που βρίσκεται στην Κέρκυρα, καθώς αναμένονται οι προσφορές για τον διαγωνισμό που προωθεί το ΤΑΙΠΕΔ στον οποίο συμμετέχουν μεγάλα ονόματα ως διεκδικητές.
Ειδικότερα, στη β’ φάση της διαδικασίας έχουν προκριθεί τέσσερα επενδυτικά σχήματα και μάλιστα υπάρχουν ισχυρά ονόματα ανάμεσά τους. Στη διαδικασία συμμετέχουν οι ΑΒΑΞ – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις σε κοινό σχήμα και με εμπειρία από διαχείριση τέτοιων υποδομών, η D MARINAS HELLAS του CVC, η LAMDA MARINAS INVESTMENTS από τον όμιλο της Lamda Development καθώς και η κατασκευαστική εταιρεία ΤΕΚΑΛ που έχει παρουσία κυρίως σε λιμενικά έργα.
Είναι σαφές ότι το «παρών» έχουν δώσει ισχυρά εγχώρια ονόματα του κλάδου υποδομών – ακινήτων αλλά και του χώρου τουρισμού – μαρίνων όπως η ΑΒΑΞ η οποία έχει αντίστοιχο έργο στην Κύπρο, η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις που έχει την Μαρίνας Αλίμου, η Lamda με την Μαρίνα Φλοίσβου, ενώ συμμετέχει και ο ομίλου εξειδικευμένος όμιλος της D MARINAS HELLAS, γνωστή και από την παρουσία της στην Ελλάδα στις μαρίνες Ζέας, Λευκάδας και Γουβιών που επίσης είναι στην Κέρκυρα και ανήκει σε ξένο fund, με την ΤΕΚΑΛ να συμπληρώνει το κάδρο των διεκδικητών.
Η ανάπτυξη της μαρίνας μεγάλων σκαφών τύπου mega yacht στην Κέρκυρα εντάσσεται στη συντονισμένη προσπάθεια του ΤΑΙΠΕΔ για την αξιοποίηση των μαρινών και των τουριστικών λιμένων του χαρτοφυλακίου του.
Το timing είναι καλό καθώς γενικότερα καταγράφεται μια αυξανόμενη τάση για Yachting στην Ευρώπη και παγκοσμίως, με τον σχετικό κορεσμό στη Δυτική Μεσόγειο να ενισχύει θεωρητικά τη ζήτηση και τις προοπτικές για την Ελλάδα, μια χώρα με ναυτική παράδοση, καλές συνθήκες και το κυριότερο, πάνω από 16 χιλ. χλμ. ακτογραμμής, η μεγαλύτερη στη λεκάνη της Μεσογείου.
Προς την κατεύθυνση αυτή, θεωρείται σημαντική η αύξηση του αριθμού θέσεων ελλιμενισμού, η βελτίωση των υποδομών και η δυνατότητα παροχής υπηρεσιών (φιλοξενία) για μεγαλύτερα και πολυτελή σκάφη αναψυχής.
Σύμφωνα με το σχεδιασμό του Ταμείου, η μαρίνα για mega – yacht στην Κέρκυρα προβλέπεται να καλύπτει 98 θέσεις ελλιμενισμού, με μέγιστο μήκος (LOA) περίπου 140 μέτρων. Εξ αυτών, το 50% θα είναι έως 30 μ. μήκος και 8 μ. πλάτος, ενώ 20 θα είναι από 30 έως 40 μέτρα, άλλες 17 έως 50μ., 5 θέσεις για 60-70 μ. και 2 για πάνω από 140 μέτρα μήκος. Στόχος, είναι να δημιουργηθεί μια υπερσύγχρονη μαρίνα αποκλειστικά για μεγάλα και πολυτελή σκάφη, λειτουργώντας όχι μόνο ως σημείο διέλευσης αλλά και ως αρχικό λιμάνι (homeport). Η διάρκεια της Σύμβασης Υπο-Παραχώρησης θα είναι ίση με τριάντα πέντε (35) χρόνια τουλάχιστον.
Σύμφωνα με όσα αναφέρονταν στη προκήρυξη, η αδειοδοτημένη Μαρίνα βρίσκεται στην Ανατολική ακτή του νησιού της Κέρκυρας, στα δυτικά του υφιστάμενου εμπορικού λιμένα, δίπλα στον τερματικό σταθμό των κρουαζιερόπλοιων, ενώ με την προβλεπόμενη επέκταση η Μαρίνα θα καλύψει χερσαία ζώνη περίπου, κατά μέγιστο, 100.000 τ.μ. Στις χρήσεις προβλέπονταν και τουριστικές εγκαταστάσεις, εμπορικά καταστήματα, εγκαταστάσεις συντήρησης σκαφών κ.α.
Η Μαρίνα μεγάλων σκαφών τύπου megayacht βρίσκεται στην Ανατολική ακτή του νησιού της Κέρκυρας, στα δυτικά του υφιστάμενου εμπορικού λιμένα, δίπλα στον τερματικό σταθμό των κρουαζιερόπλοιων.
Η γεωγραφική θέση της νέας μαρίνας είναι ιδιαίτερα πλεονεκτική καθώς:
- Βρίσκεται δίπλα σε πόλη με πολλά τουριστικά αξιοθέατα.
- Βρίσκεται σε μικρή απόσταση από διεθνές αεροδρόμιο - απόσταση τριών (3) χιλιομέτρων - και ταυτόχρονα, από πλευράς ναυσιπλοΐας, βρίσκεται σε μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα περιοχή, τις ακτές του Ιονίου Πελάγους.
- Αποτελεί γεωγραφική γέφυρα μεταξύ των ελληνικών και των λοιπών μεσογειακών προορισμών - διασυνδεδεμένη με εθνικά και διεθνή λιμάνια και περιοχές μεγάλης ζήτησης - συμπεριλαμβανομένων του Ιονίου, της Ελλάδας, του Μαυροβουνίου, της Κροατίας, της Νότιας Ιταλίας και της Μέσης Ανατολής.