Tevva Motors: Ένα βήμα από τη χρεοκοπία ο «Ίλον Μασκ του Έσσεξ»
Shutterstock
Shutterstock

Tevva Motors: Ένα βήμα από τη χρεοκοπία ο «Ίλον Μασκ του Έσσεξ»

Η βρετανική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών φορτηγών Tevva επιβεβαίωσε ότι βρίσκεται σε φάση διορισμού διαχειριστή αφερεγγυότητας, ενώ αναζητά μια συμφωνία διάσωσης, όπως αναφέρει η Telegraph.

Η Tevva ιδρύθηκε το 2013 από τον Άσερ Μπένετ, αποκαλούμενο και «Ίλον Μασκ του Έσσεξ», μεγαλύτερο αδερφό του πρώην πρωθυπουργού του Ισραήλ Ναφτάλι Μπένετ και πρώην αξιωματικό στο ισραηλινό ναυτικό.

Η εταιρεία, με έδρα το Tilbury, αναπτύσσει πλήρως ηλεκτρικά φορτηγά και ηλεκτρικά φορτηγά υδρογόνου 7,5 τόνων για να σταματήσει την κλιματική αλλαγή και να κάνει τα ηλεκτρικά οχήματα «την αδιαμφισβήτητη επιλογή».

Η Tevva είχε εξασφαλίσει κατ' αρχήν συμφωνίες με τη Royal Mail και τον Travis Perkins, προμηθεύοντας τα ηλεκτρικά φορτηγά της ως «καλύτερες, καθαρότερες εναλλακτικές λύσεις που λειτουργούν για σήμερα».

Όμως, επιδιώκει τώρα να διορίσει διαχειριστές καθώς αναζητά νέα χρηματοδότηση για να διατηρήσει την επιχείρηση ζωντανή.

Ένας εκπρόσωπος της εταιρείας δήλωσε: «Παρά το θετικό ενδιαφέρον των πελατών για την Tevva και τα προϊόντα της, οι τρέχουσες παγκόσμιες οικονομικές συνθήκες έχουν δημιουργήσει ένα απαιτητικό περιβάλλον για την εκκίνηση ηλεκτρικών οχημάτων. Ως συνέπεια, έχουμε καταθέσει ειδοποίηση πρόθεσης να εισέλθουμε σε καθεστώς διαχείρισης στο δικαστήριο, ενώ το διοικητικό συμβούλιο επιδιώκει επένδυση που θα διασφαλίσει το μέλλον της εταιρείας».

Η Tevva υπέγραψε συμφωνία συγχώνευσης τον Αύγουστο του 2023 με την καναδική εταιρεία ηλεκτροκίνησης ElectraMeccanica για να εξασφαλίσει το μέλλον της και μια μετακόμιση στις ΗΠΑ, αλλά η συμφωνία ναυάγησε τον Οκτώβριο του 2023.

Η ElectraMeccanica ανακοίνωσε όμως ότι τερματίζει τα σχέδια, επικαλούμενη «πολλαπλές και σοβαρές παραβιάσεις της συμφωνίας από την Tevva, συμπεριλαμβανομένων των αποτυχιών της να αποκαλύψει στην ElectraMeccanica πληροφορίες σχετικά με την Tevva».

Η Tevva με απάντηση το διέψευσε «σθεναρά» αναφερόμενη στους λόγους που τερματίστηκε η σχεδιαζόμενη συγχώνευση και τόνισε ότι θα αναζητήσει προσφυγή μέσω της δέουσας νομικής διαδικασίας, διερευνώντας παράλληλα νέες ευκαιρίες συγχώνευσης.

Πάντως οι συνθήκες για τις startups ηλεκτρικών οχημάτων παραμένουν εξαιρετικά δύσκολες.

Η κατάρρευση της συμφωνίας της Tevva με την ElectraMeccanica στα τέλη του 2023 συνέπεσε με τις ίδιες δυσκολίες της ανταγωνιστικής Volta Trucks μετά την κατάρρευση του προμηθευτή μπαταριών Proterra.

Πιο πρόσφατα, η εταιρεία παραγωγής ηλεκτρικών βαν Arrival μπήκε επίσης σε καθεστώς διαχείρισης τον Φεβρουάριο του 2024, αφού δεν κατάφερε να βρει αγοραστή.

Νωρίτερα πάντως φέτος, ο Στιούαρτ Κότρελ, επικεφαλής ενεργειακών υπηρεσιών και κυβερνητικών συνεργασιών στην Tevva, δήλωσε ότι δεν ήταν μυστικό ότι η Tevva αντιμετώπισε πολλές προκλήσεις φέτος όπως και πολλές άλλες startups στον χώρο των ηλεκτρικών οχημάτων που αντιμετώπισαν και συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν αρκετά εμπόδια στη μαζική παραγωγή.

Ο Κότρελ προειδοποίησε ότι τα οικονομικά κίνητρα που προσφέρονται για την υιοθέτηση ηλεκτρικών φορτηγών στο Ηνωμένο Βασίλειο ήταν «ασήμαντα» σε σύγκριση με αυτά στην Ευρώπη.

Τόνισε επίσης ότι το Ηνωμένο Βασίλειο υστερεί σημαντικά σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη ως προς τη διαθέσιμη υποδομή φόρτισης – και είπε ότι είναι επιτακτική ανάγκη να ληφθούν υποστηρικτικές ενέργειες και πολιτικές από αυτήν ή την επόμενη κυβέρνηση.