Αυξημένες προσδοκίες για τον τζίρο του λιανεμπορίου της Θεσσαλονίκης ενόψει της Black Friday εκφράζουν οι καταστηματάρχες, οι οποίοι αναμένουν και περαιτέρω τόνωση της αγοράς από την ημέρα των εγκαινίων του Μετρό. Μάλιστα με αφορμή την ημέρα - ορόσημο για την πόλη, προγραμματίζεται η «Λευκή Νύχτα», με ανοιχτά καταστήματα έως τα μεσάνυχτα.
Με εκπτώσεις που θα εντυπωσιάσουν τους καταναλωτές και θα φτάνουν μέχρι και το 60% ή και παραπάνω θα κυλήσει η Black Friday στις 29 Νοεμβρίου στη Θεσσαλονίκη, με τους καταστηματάρχες να βρίσκονται ήδη σε προετοιμασίες για τη μάχη των προσφορών. Όπως επισήμανε μιλώντας στο Liberal.gr ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης (ΕΣΘ), κ. Παντελής Φιλιππίδης, «οι καταναλωτές θα συναντήσουν γενναιόδωρες προσφορές των μικρών επιχειρήσεων σε ένδυση και υπόδηση, αποτελώντας ταυτόχρονα μια ευκαιρία για τους επιχειρηματίες να δουν γεμάτα τα ταμεία τους».
Αν και ο υψηλός πληθωρισμός και η ακρίβεια στα τρόφιμα έχουν αποδυναμώσει σημαντικά το... πορτοφόλι των καταναλωτών, η συγκεκριμένη ημέρα ερμηνεύεται ως μια καλή ευκαιρία για το καταναλωτικό κοινό προκειμένου να κάνει φθηνότερες αγορές, ενισχύοντας έτσι και τον τζίρο των καταστημάτων ο οποίος, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ήταν οριακά πτωτικός.
Η θετική διάθεση των καταναλωτών για τα φετινά ψώνια, επιβεβαιώνεται και από την έρευνα της ΕΥ Ελλάδος, με βάση την οποία, 1 στους 2 καταναλωτές σχεδιάζει να κάνει αγορές την Black Friday. Φαίνεται επίσης ότι δίνουν ιδιαίτερη σημασία στις εκπτώσεις, καθώς σχεδόν τέσσερις στους πέντε συμμετέχοντες στην έρευνα (79%) ανέφεραν ότι αναβάλλουν κάποιες από τις αγορές τους μέχρι τη Black Friday.
Περισσότερη καταναλωτική κίνηση βέβαια, όπως συμβαίνει τα τελευταία χρόνια στη χώρα, θα υπάρχει στα καταστήματα τεχνολογίας, με τις μεγάλες εταιρείες να ξεκινούν από νωρίς τις καμπάνιες ενημέρωσης του αγοραστικού κοινού. Στον τομέα αυτό, η Θεσσαλονίκη βρίσκεται στο τοπ 4 των περιοχών με αυξημένες αγορές την ημέρα της Black Friday, σύμφωνα με έρευνα του Public.
Οι εκπτώσεις μάλιστα θα ξεκινήσουν λίγες ημέρες νωρίτερα μετατρέποντας την Black Friday… σε Black Week, γεγονός ωστόσο που, κατά τον κ. Φιλιππίδη, δεν θα έπρεπε να συμβαίνει, καθώς η κορυφαία ημέρα κατανάλωσης και αγορών είναι η Black Friday. «Ο κάθε θεσμός έχει το δικό του ρόλο και δεν πρέπει να εκμεταλλευόμαστε συγκυρίες και να τις μετατρέπουμε σε εκπτωτικές ημέρες. Σε επίπεδο τζίρου, η ημέρα της Black Friday είναι η καλύτερη», εξήγησε ο κ. Φιλιππίδης προσθέτοντας ότι η Black Week δεν αντικαθιστά σε καμία περίπτωση την ενδιάμεση εκπτωτική περίοδο του Νοεμβρίου που διακόπηκε.
Η τονωτική «ένεση» του μετρό
Παράλληλα, η λειτουργία του μετρό και η «Λευκή Νύχτα» που διοργανώνεται από τον ΕΣΘ στις 30 Νοεμβρίου με προαιρετικά ανοιχτά καταστήματα μέχρι τις 12 το βράδυ, εκτιμάται ότι θα δώσουν περαιτέρω ώθηση στην αγορά της πόλης και στα ταμεία των καταστημάτων, καλωσορίζοντας ταυτοχρόνως ένα έργο που χρόνια περιμένουν έμποροι και καταναλωτές.
«Η Λευκή Νύχτα θα αποτελέσει τη συνέχεια των προσφορών της Black Friday. Την ίδια ημέρα, στις 30 Νοεμβρίου, σχεδιάζονται, επίσης, ειδικές εκδηλώσεις, όπως μια μεγάλη συναυλία σε συνδυασμό με το άναμμα του Χριστουγεννιάτικου δέντρου στο κέντρο της πόλης» είπε στο Liberal.gr ο κ. Φιλιππίδης, ο οποίος αναμένει μια επιπλέον «τονωτική ένεση» της αγοράς.