Καθώς εισερχόμαστε στο 2024, η χρήση των εικονικών εμπορικών καρτών αναμένεται να αναδειχθεί ως η μια από τις μεγαλύτερες τάσεις στις πληρωμές μεταξύ επιχειρήσεων, τα γνωστές Β2Β (Busines to Business), εκτιμά ο CEO της Adflex, Pat Bermingham.
Η ταχεία ψηφιοποίηση και η πίεση που ασκείται στα διαθέσιμα των επιχειρήσεων για τη βελτίωση των ταμειακών ροών, ειδικά στο τρέχον οικονομικό περιβάλλον, έχουν οδηγήσει στην αύξηση της χρήσης των εμπορικών καρτών, παρά τις ανησυχίες δεκαετιών σχετικά με την ασφάλεια της χρήσης τους, την αποδοχή τους από τους προμηθευτές και την ασυμβατότητα με τα υπάρχοντα χρηματοπιστωτικά συστήματα.
Όπως αναφέρει, χρησιμοποιώντας εμπορικές κάρτες, οι προμηθευτές αποκτούν πρόσβαση σε μια άτοκη πίστωση πριν από την ολοκλήρωση της συναλλαγής, η οποία έχει επίσης τη δυνατότητα να παρατείνει τους όρους πληρωμής έως και πέντε μήνες. Η συγκεκριμένη ταμειακή ροή είναι ζωτικής σημασίας για όλες τις επιχειρήσεις, μεγάλες και μικρές, οπότε μια λύση που αυξάνει το κεφάλαιο κίνησης μπορεί να είναι ο καθοριστικός παράγοντας που θα διαφοροποιήσει μια επιχείρηση ώστε αυτή να παραμείνει λειτουργική, ανθεκτική και βιώσιμη.
Η δυνατότητα μιας εταιρείας να υπόσχεται ταχύτερες και αποτελεσματικότερες πληρωμές ωφελεί τόσο τον αγοραστή όσο και τον προμηθευτή και ενθαρρύνει την καθιέρωση καλύτερων σχέσεων μεταξύ τους. Η ελκυστικότητα των εμπορικών καρτών τόσο για τους αγοραστές όσο και για τους προμηθευτές θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση του μέλλοντος του εμπορίου και των πληρωτέων λογαριασμών.
Ωστόσο, οι εταιρείες που επιθυμούν αυξημένη ασφάλεια και έλεγχο του κόστους στις B2B πληρωμές τους, προβλέπεται να στραφούν στις εικονικές κάρτες (virtual cards) το 2024. Η εικονική κάρτα είναι ένας αριθμός κάρτας που δημιουργείται για συγκεκριμένο σκοπό, είτε για να καλύψει μια εφάπαξ συναλλαγή, είτε για να διατεθεί σε συγκεκριμένο υπάλληλο ή τμήμα μιας εταιρείας, είτε για να καλύψει ένα περιορισμένο προϋπολογισμό ή ένα προσδιορισμένο χρονικό διάστημα χρήσης.
Σύμφωνα με το Global Banking and Finance, που επικαλείται τις προβλέψεις της Juniper Research, οι συναλλαγές με εικονικές κάρτες θα ξεπεράσουν τα 121 δισεκατομμύρια παγκοσμίως έως το 2027 (28 δισ. το 2022), καταγράφοντας «άλμα» 340%.
Οι εικονικές κάρτες βασίζονται στα πλεονεκτήματα που προσφέρουν οι εμπορικές κάρτες, προσφέροντας ασυναγώνιστο έλεγχο των δαπανών. Οι εταιρείες μπορούν εκ των προτέρων να πιστώσουν στην κάρτα το ακριβές ποσό μιας συγκεκριμένης συναλλαγής ή ενός προϋπολογισμού, ενώ οι κάρτες μπορούν επίσης να διατεθούν σε συγκεκριμένο υπάλληλο ή τμήμα εντός μιας επιχείρησης. Αυτό επιτρέπει μεγαλύτερο έλεγχο σχετικά με το ποιος μπορεί να χρησιμοποιήσει τα κεφάλαια.
Η Mastercard υπολόγισε ότι οι εικονικές κάρτες έχουν τη δυνατότητα να οδηγήσουν σε εξοικονόμηση κόστους από 0,50 έως 14 δολάρια ανά συναλλαγή.
Ο Bermingham αναφέρει ότι θεωρείται ότι οι πληρωμές B2B συχνά υστερούν σε σχέση με τις αντίστοιχες πληρωμές παραδοσιακές B2C (Business to Customer) όσον αφορά την καινοτομία. Όμως, καθώς οι εταιρείες διαφοροποιούν του τρόπους πληρωμών B2B, αναμένεται ότι η εμπειρία χρήστη (UX) θα βρεθεί στο επίκεντρο της εμπειρίας του B2B και θα αποτελέσει παράγοντα διαφοροποίησης το 2024. Οι εταιρικοί αγοραστές σύντομα θα περιμένουν την ίδια ευκολία στις εταιρικές πληρωμές, όπως αυτές που πραγματοποιούν στις προσωπικές τους συναλλαγές σαν καταναλωτές.
Αυτό θα επιτευχθεί με δύο τρόπους, αναφέρει. Πρώτον, μέσω λύσεων Β2Β που βασίζονται σε υπάρχουσες λύσεις για τους καταναλωτές, όπως το Click to Pay και τους συνδέσμους πληρωμών (payment links). Δεύτερον, μέσω πιο διαφοροποιημένων υπηρεσιών όπως οι μεταβλητές επαναλαμβανόμενες πληρωμές (Variable Recurring Payments - VRP) και η άμεση επεξεργασία (Straight-Through Processing - STP).
Οι VRP είναι μια εξέλιξη του υπάρχοντος συστήματος άμεσων χρεώσεων, που επιτρέπει σε μια επιχείρηση να πραγματοποιήσει μια σειρά πληρωμών εκ των προτέρων για την καλύτερη πρόβλεψη των δαπανών και τη διευκόλυνση πιο τεκμηριωμένων αποφάσεων. Από την άλλη πλευρά, η STP επιταχύνει τις συναλλαγές με την αυτοματοποίηση των διαδικασιών, παρέχοντας έναν πιο αποτελεσματικό και ασφαλή τρόπο χειρισμού.
Η αυτοματοποίηση αποτελεί εδώ και χρόνια το «ιερό δισκοπότηρο» του B2B, με τις επιχειρήσεις να προσπαθούν να καταργήσουν τις χειροκίνητες μεθόδους για να εξοικονομήσουν χρόνο και χρήμα μειώνοντας τις διαδικασίες των πληρωτέων λογαριασμών (AP) και των εισπρακτέων λογαριασμών (AR). Ωστόσο, ο Bermingham αναφέρει ότι στην πραγματικότητα, η αυτοματοποίηση μπορεί να μην είναι για όλους, εκτιμώντας ότι η νέα τάση για το 2024 θα είναι η υιοθέτηση των αυτοματοποιημένων διαδικασιών με τη διατήρηση, ωστόσο, συγκεκριμένων στοιχείων, υπό τον πλήρη έλεγχο των εταιρειών.
«Το καλύτερο από τους δύο κόσμους»
Οι «πραγματικοί νικητές» θα είναι εκείνοι που θα προσφέρουν «το καλύτερο από τους δύο κόσμους»: τη μέγιστη αυτοματοποίηση, αλλά και τον πλήρη έλεγχο, και αν ζητηθεί, κάποιες διαδικασίες που θα παραμείνουν χειροκίνητες.
Μπορεί να ακούγεται αντιφατικό, αλλά αποτελεί μέρος της ευρύτερης τάσης για το 2024, η οποία είναι η αυξανόμενη διαφοροποίηση του B2B.
Πηγή: Global Banking and Finance