Το ερευνητικό τμήμα της Toyota και η ρομποτική επιχείρηση της Hyundai ενώνουν τις δυνάμεις τους για να πάρουν την πρώτη θέση στον αγώνα για την ανάπτυξη και μαζική κατασκευή ανθρωποειδών ρομπότ.
Πριν μερικές μέρες, τα βλέμματα των επενδυτών είχαν πέσει στην παρουσίαση των μελλοντικών μοντέλων της Tesla (TSLA NASDAQ) και στον χαρισματικό δημιουργό της επιχείρησης, τον Elon Musk. Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα παραλειπόμενα της εκδήλωσης ήταν η παρουσία των αυτόνομων ανθρωποειδών ρομπότ της επιχείρησης τα οποία έκλεψαν την παράσταση, μέχρι να αποδειχθεί πως δεν ήταν ακριβώς αυτόνομα.
Σήμερα όμως δε θα ασχοληθούμε όμως με τα ρομπότ της Tesla αλλά με την κοινή προσπάθεια δύο μεγάλων διεθνών αυτοκινητοβιομηχανιών να πάρουν την τεχνολογική πρωτοπορία στον τομέα της ρομποτικής στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης. Και οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες είναι από την Ασία, η ιαπωνική Toyota Motor Corporation (7203 TOKYO) και η νοτιοκορεατική Hyundai Motor Company (005380 SEOUL).
Όπως ανακοινώθηκε την προηγούμενη Τετάρτη 16 Οκτωβρίου, το τμήμα έρευνας και ανάπτυξης της ιαπωνικής εταιρείας που ονομάζεται Toyota Research Institute (TRI) και η εταιρεία Boston Dynamics η οποία ανήκει κατά 80% στη νοτιοκορεατική εταιρεία, θα ενώσουν τις δυνάμεις τους στον τομέα της ρομποτικής. Οι ανακοινώσεις της Τετάρτης έγιναν από τον Gill Pratt, επικεφαλής επιστήμονα του ομίλου Toyota και διευθύνοντα σύμβουλο του TRI και τον Robert Playter, διευθύνοντα σύμβουλο της Boston Dynamics.
Οι επιχειρηματικές λεπτομέρειες της κοινής προσπάθειας δεν έχουν γίνει γνωστές, σε αντίθεση με τον ουσιαστικό σκοπό της συνεργασίας. Οι δύο μεγάλες επιχειρήσεις θέλουν να ενώσουν τις δυνάμεις τους στον τομέα της ρομποτικής και να εκμεταλλευθούν τη δεσπόζουσα θέση που κατέχουν σε διαφορετικούς τομείς αυτής της επιστήμης. Το TRI έχει κάνει πολύ σημαντικά βήματα προόδου στον τομέα της «διδασκαλίας» των ρομπότ και της ταχείας και αποτελεσματικής τους εκπαίδευσής τους σε νέες δεξιότητες. Όπως αναφερόταν σε ανακοίνωση της 19ης Σεπτεμβρίου 2023, η πρόοδος σε αυτόν τον τομέα επιτεύχθηκε με τη βοήθεια της παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης (generative artificial intelligence).
Στη συνέχεια της ανακοίνωσης, το TRI υποστήριζε πως η πρόοδος που έχουν επιτύχει μεγαλώνει κατά πολύ τη χρησιμότητα των ρομπότ και φέρνει πιο κοντά τη δημιουργία των Large Behavioral Models (LBMs) για ρομπότ, δηλαδή κάτι ανάλογο με τα Large Language Models (LLMs) τα οποία χρησιμοποιούνται για την «εκπαίδευση» των μοντέλων Τεχνητής Νοημοσύνης. Από την άλλη μεριά, η Boston Dynamics είναι γνωστή εδώ και χρόνια για τα εξαιρετικά ευκίνητα ρομπότ της. Τα μοντέλα Atlas (ανθρωπόμορφο), Spot (με τη μορφή σκύλου), Stretch (ρομποτικός βραχίονας) είναι πολύ γνωστά στον κόσμο της ρομποτικής εδώ και χρόνια και ήδη κάποια από τα ρομπότ της έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούνται πειραματικά σε εργοστάσια αυτοκινήτων του ομίλου Hyundai στη Νότια Κορέα.
Μία γεύση των ικανοτήτων κάποιων από τα ρομπότ της εταιρείας είχαμε πάρει πριν μερικά χρόνια στο liberal.gr λίγο πριν την έλευση του 2021 (Το απίστευτο μέλλον της ρομποτικής ή... «Do you love me» | Liberal.gr). Ο συνδυασμός των επιτευγμάτων του TRI στον τομέα του προγραμματισμού και της εκπαίδευσης ρομπότ και της Boston Dynamics στον τομέα της κατασκευής ευέλικτων ρομπότ διαφόρων μεγεθών και ικανοτήτων φαίνεται πάρα πολύ λογικός και είναι βέβαιο πως θα κάνει όλες τις επιχειρήσεις που ασχολούνται με τον τομέα να γυρίσουν το κεφάλι τους προς τη Βοστώνη που θα έχει την έδρα της η κοινή επιχείρηση, την ηγεσία της οποίας θα αναλάβουν ο Scott Kuindersma, επικεφαλής σύμβουλος ρομποτικής της Boston Dynamics και ο Russ Tedrake, αντιπρόεδρος του TRI.
Η επιλογή της Βοστώνης είναι μάλλον αναμενόμενη αφού και το TRI και η Boston Dynamics έχουν άμεση σχέση με την περιοχή της και τα πανεπιστήμιά της. Οι εγκαταστάσεις του TRI βρίσκονται στο Los Gatos της Καλιφόρνια και στο Cambridge της Μασαχουσέτης, που είναι η έδρα και της Boston Dynamics και βρίσκεται δίπλα στη Βοστώνη. Ο Tedrake είναι καθηγητής στο πανεπιστήμιο MIT που εδρεύει στο Cambridge και η Boston Dynamics ξεκίνησε ως ένα ερευνητικό τμήμα του MIT πριν μετεξελιχθεί σε επιχείρηση. Αξίζει να αναφερθεί πως πριν περάσει υπό τον έλεγχο της Hyundai, η Boston Dynamics είχε αποτελέσει μέρος της Google και αργότερα της ιαπωνικής Softbank (9984 TOKYO), η οποία εξακολουθεί να κατέχει το 20% των μετοχών της.
Διαβάζοντας ολόκληρη την επίσημη ανακοίνωση των δύο εταιρειών και το σχετικό ρεπορτάζ του Bloomberg μπορούμε να καταλάβουμε λίγο περισσότερα πράγματα σχετικά με αυτή την πολύ σημαντική συνεργασία. Προφανώς, θα δοθεί μεγάλη έμφαση στην εκπαίδευση και κατασκευή εξελιγμένων και περισσότερο ικανών ρομπότ για τα εργοστάσια αυτοκινήτων. Είναι γνωστό πως η αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως είναι από τους πρώτους βιομηχανικούς τομείς που υιοθέτησαν τη χρήση ρομπότ στα εργοστάσια. Είναι επίσης γνωστό πως η χρήση των ρομπότ και γενικά των αυτοματισμών είναι ένας από τους πιο σημαντικούς τρόπους μείωσης του εργατικού κόστους και βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας.
Πέρα από αυτό όμως, ο βασικός στόχος είναι να φτάσουν όσο πιο γρήγορα γίνεται στην ανάπτυξη, εκπαίδευση και μαζική κυκλοφορία ρομπότ με πολλαπλές δεξιότητες που θα μπορούν να είναι χρήσιμα όχι μόνο στα εργοστάσια, στα κέντρα διαλογής προϊόντων και στις αποθήκες εμπορευμάτων αλλά και σε πολλούς άλλους τομείς των ανθρωπίνων δραστηριοτήτων. Όπως αναφέρει το σχετικό άρθρο του Bloomberg, οι ερευνητές του TRI έχουν σαν επόμενο στόχο την εκπαίδευση των ρομπότ σε πολλές διαφορετικές δεξιότητες ταυτοχρόνως, προχωρώντας ακόμα περισσότερο τα πρόσφατα επιτεύγματά τους. Μιλώντας προς τους δημοσιογράφους, ο Russ Tedrake του TRI αναφέρθηκε στις φιλοδοξίες των ερευνητών του, χρησιμοποιώντας ένα πιο συγκεκριμένο παράδειγμα.
Ο αντιπρόεδρος του TRI και καθηγητής του MIT είπε πως θα είναι πολύ καλό να μπορεί ένα ρομπότ που ξέρει να χτυπά αυγά για να φτιάξει ομελέτα να έχει ταυτόχρονα τη δυνατότητα να κάνει και άλλα πράγματα, όπως για παράδειγμα να τυλίξει ένα πουκάμισο. Ο Tedrake πρόσθεσε πως οι ερευνητές του εργάζονται εντατικά για να μπορέσουν να πετύχουν όσο πιο γρήγορα γίνεται τη δημιουργία ενός τόσο ικανού ρομπότ.
Δε χρειάζεται μεγάλη φαντασία για να καταλάβουμε πως στο μυαλό της κοινής επιχείρησης της Boston Dynamics και της TRI δε βρίσκονται μόνο τα εργοστάσια αλλά και τα σπίτια. Ας μην εκπλαγούμε λοιπόν αν σε μερικά χρόνια αντί να μας απασχολεί η εργασιακή εμπειρία και ο χαρακτήρας των προσώπων που θα προσλαμβάνουμε για να μας βοηθούν στις δουλειές του σπιτιού και στη φροντίδα των παιδιών και ηλικιωμένων, θα μας ενδιαφέρει να μάθουμε τις τεχνικές προδιαγραφές ενός ρομπότ. Η Boston Dynamics και η Toyota Research Institute θα κάνουν το παν για να φτάσουμε σε αυτό το σημείο όσο πιο γρήγορα γίνεται.
shutterstock
shutterstock
Toyota Hyundai
Τι φέρνει η σύμπραξη σε ρομποτική και Τεχνητή Νοημοσύνη
Διαβάστε Περισσότερα
Toyota: Επενδύει 500 εκατ. δολάρια σε εταιρεία ηλεκτρικών αεροταξί
Toyota: Επενδύει 500 εκατ. δολάρια σε εταιρεία ηλεκτρικών αεροταξί
02/10/2024 • 17:10
• Επιχειρήσεις