Η εταιρεία TikTok καταβάλει μια τελευταία προσπάθεια να συνεχίσει να λειτουργεί στις ΗΠΑ προσφεύγοντας στο Ανώτατο Δικαστήριο της χώρας με το αίτημα να εμποδίσει προσωρινά έναν νόμο που αποσκοπεί να αναγκάσει την ByteDance, τη μητρική εταιρεία με έδρα την Κίνα, να πουλήσει την πλατφόρμα της μέχρι τις 19 Ιανουαρίου, διαφορετικά θα αντιμετωπίσει την απαγόρευση της δραστηριότητάς της σε αμερικανικό έδαφος.
Οι εταιρείες TikTok και ByteDance κατέθεσαν το αίτημα στους δικαστές για την έκδοση ασφαλιστικών μέτρων προκειμένου να σταματήσει η διαφαινόμενη απαγόρευση της εφαρμογής κοινωνικής δικτύωσης που χρησιμοποιείται από περίπου 170 εκατομμύρια Αμερικανούς, ενώ ασκούν έφεση κατά της απόφασης ομοσπονδιακό εφετείου που επικύρωσε το νόμο.
Μια ομάδα Αμερικανών χρηστών της εφαρμογής κατέθεσε παρόμοιο αίτημα τη Δευτέρα.
Υπενθυμίζεται ότι το Κογκρέσο ψήφισε τον νόμο τον Απρίλιο. Το υπουργείο Δικαιοσύνης έχει δηλώσει ότι ως κινεζική εταιρεία, η TikTok αποτελεί «απειλή εθνικής ασφάλειας υψηλής κλίμακας» λόγω της πρόσβασής της σε τεράστιες αριθμητικά ποσότητες δεδομένων για τους Αμερικανούς χρήστες, από τοποθεσίες έως ιδιωτικά μηνύματα, και της ικανότητάς της, όπως υποστηρίζει, να χειραγωγεί κρυφά το περιεχόμενο που βλέπουν οι Αμερικανοί στην εφαρμογή.
Το Εφετείο στην περιφέρειας της Κολούμπια, στην Ουάσινγκτον, απέρριψε στις 6 Δεκεμβρίου τα επιχειρήματα της TikTok ότι ο νόμος παραβιάζει την προστασία της ελευθερίας του λόγου βάσει της Πρώτης Τροποποίησης του αμερικανικού Συντάγματος.
Στην αίτησή τους προς το Ανώτατο Δικαστήριο, η TikTok και η ByteDance δήλωσαν ότι «εάν οι Αμερικανοί, δεόντως ενημερωμένοι για τους υποτιθέμενους κινδύνους της "κρυφής" χειραγώγησης περιεχομένου, επιλέξουν να συνεχίσουν να βλέπουν περιεχόμενο στο TikTok, η Πρώτη Τροποποίηση τους επιτρέπει να κάνουν αυτή την επιλογή, ελεύθεροι από τη λογοκρισία της κυβέρνησης».
«Και αν η αντίθετη απόφαση του εφετείου παραμείνει, τότε το Κογκρέσο θα έχει το ελεύθερο να απαγορεύσει σε οποιονδήποτε Αμερικανό να μιλήσει απλά και μόνο εντοπίζοντας κάποιον κίνδυνο ότι η ελεύθερη έκφραση επηρεάζεται από μια ξένη οντότητα», προσθέτουν.
Οι εταιρείες ανέφεραν ότι το κλείσιμο του TikTok έστω και για ένα μήνα θα είχε ως αποτέλεσμα να χάσει περίπου το 1/3 των χρηστών του στις ΗΠΑ και να υπονομεύσει την ικανότητά του να προσελκύει διαφημιστές και να προσλαμβάνει δημιουργούς περιεχομένου και εργαζόμενους.