Upiria: Το μοναδικό μοντέλο που φέρνει πιο κοντά τις τουριστικές επιχειρήσεις

Upiria: Το μοναδικό μοντέλο που φέρνει πιο κοντά τις τουριστικές επιχειρήσεις

Η Upiria παρουσίασε στον 13ο Διαγωνισμό Καινοτομίας & Τεχνολογίας NBG Business Seeds της Εθνικής Τράπεζας, ένα εργαλείο, μέσα από το οποίο οι πάροχοι τουριστικών δραστηριοτήτων μπορούν να προωθούν τις υπηρεσίες τους, να διαχειρίζονται την επιχείρησή τους και να συνάπτουν σχέσεις συνεργασίας με άλλες εταιρίες του κλάδου. Έτσι, δημιουργεί μια κοινότητα όπου πάροχοι τουριστικών δραστηριοτήτων, ξενοδοχεία, τουριστικά γραφεία και ξεναγοί συνεργάζονται μεταξύ τους, προσφέροντας αξέχαστες ταξιδιωτικές εμπειρίες.

Το Liberal.gr συζήτησε με τον συνιδρυτή και CEO της Upiria, Παύλο Βασιλειάδη για το εργαλείο που δημιούργησε η ομάδα του, αλλά και τη συνεισφορά της τεχνολογίας στην τουριστική βιομηχανία.

Είναι όντως στόχος σας να δημιουργήσετε μια κοινότητα όπου πάροχοι τουριστικών δραστηριοτήτων, ξενοδοχεία, τουριστικά γραφεία και ξεναγοί συνεργάζονται μεταξύ τους προσφέροντας ένα αναβαθμισμένο προϊόν;

Η Upiria είναι κάτι παραπάνω από τεχνολογία, είναι μια ψηφιακή κοινότητα όπου επαγγελματίες του κλάδου, αλλά και καταναλωτές αλληλεπιδρούν μεταξύ τους χωρίς τριβές. Η δημιουργία ενός νέου προϊόντος είναι ένα δύσκολο ταξίδι με πολλές προκλήσεις, αυτό όμως που έκανε την διαφορά και βοήθησε ώστε να ξεχωρίσει η Upiria είναι η στήριξη και οι συμβουλές από τους ίδιους μας τους πελάτες. Αφιερώσαμε χρόνο στο να κατανοήσουμε τις πραγματικές τους ανάγκες και τις δυσκολίες που τους κρατάνε πίσω. Ακούσαμε την άποψή τους και εργαστήκαμε μαζί ώστε να βγει κάτι ξεχωριστό στην αγορά. Ήμασταν και θα είμαστε συνεπιβάτες σε αυτό το ταξίδι και αυτό είναι το μυστικό της επιτυχίας μας.

Ποια είναι η πραγματική καινοτομία στην εφαρμογή της Upiria;

Η σημαντική διαφορά είναι το υβριδικό επιχειρηματικό μοντέλο που συνδυάζει από τη μία την προσέγγιση της ψηφιακής αγοράς (digital marketplace), παρόμοια με εταιρείες όπως η AirBnB, και από την άλλη τις δυνατότητες μιας πλατφόρμας CRM (διαχείρισης πελατειακών σχέσεων). Αυτό το υβριδικό μοντέλο δίνει τη δυνατότητα ευελιξίας στις επιχειρήσεις, επιτρέποντάς τους να προσαρμόσουν τις λειτουργίες της πλατφόρμας στις ανάγκες της καθημερινότητάς τους. Αυτό σημαίνει ότι μπορούν να την χρησιμοποιήσουν, είτε σαν Digital Marketplace, είτε σαν μια πλατφόρμα CRM (να διαχειρίζονται τους πιθανούς πελάτες τους, το ιστορικό επικοινωνίας και πωλήσεών τους και το μάρκετινγκ) ή και τα δύο. Ανεξάρτητα από το μέγεθος, μια επιχείρηση χρειάζεται, τόσο την προώθηση των υπηρεσιών της, όσο και τη διαχείριση των πελατών της. Αυτό προϋποθέτει τη χρήση εξατομικευμένων λύσεων, κάτι που αυξάνει κατά πολύ το συνολικό κόστος προώθησης και διαχείρισης της κάθε τουριστικής επιχείρησης. Εδώ είναι που ξεχωρίζει η εφαρμογή μας. Η ικανότητά της να λειτουργεί σε δύο επιχειρηματικά μοντέλα, μας επιτρέπει να προσφέρουμε ανταγωνιστικές τιμές, έτσι ώστε να εισέλθουμε στην αγορά με μία πρωτοποριακή λύση.

Τι είναι αυτό που αλλάζει στην πράξη όσα γνωρίζουν οι τουριστικοί επιχειρηματίες; Πώς το Upiria θα τους φέρει τελικά πιο κοντά;

Η Upiria συνδυάζει την πολυετή εμπειρία στον κλάδο του τουρισμού, με το πάθος για ταξίδια και τεχνολογία. Η καινοτόμα εφαρμογή έχει ως επίκεντρο τις τουριστικές δραστηριότητες και ως στόχο να μηδενίζει τις «αποστάσεις» μεταξύ των επαγγελματιών και των «εραστών» των ταξιδιών. Η Upiria προσφέρει στους παρόχους τουριστικών δραστηριοτήτων ένα εργαλείο για να προωθούν τις υπηρεσίες τους, να συνάπτουν σχέσεις συνεργασίας με άλλες εταιρίες του κλάδου, αλλά και να επικοινωνούν με υπάρχοντες και πιθανούς νέους πελάτες.  

Η Upiria δημιουργεί μια κοινότητα όπου πάροχοι τουριστικών δραστηριοτήτων, ξενοδοχεία, τουριστικά γραφεία και ξεναγοί συνεργάζονται μεταξύ τους προσφέροντας μοναδικές και αξέχαστες ταξιδιωτικές εμπειρίες στους τελικούς καταναλωτές. Λειτουργώντας ως μία ενιαία κοινότητα, μας επιτρέπει να αξιοποιήσουμε τα πιο δυνατά μας σημεία στον τουρισμό, να δημιουργήσουμε καινοτόμα και πιο ποιοτικά τουριστικά προϊόντα με λιγότερο κόστος, αλλά και να προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας σε ένα ευρύτερο κοινό. 

Με την εφαρμογή της Upiria oι επαγγελματίες στον κλάδο (όπως πάροχοι δραστηριοτήτων, τουριστικά γραφεία, ξενοδοχεία κτλ.) έχουν πλέον τη δυνατότητα να διαχειρίζονται, αλλά και να προωθούν τουριστικές δραστηριότητες και τουριστικά πακέτα από ένα ενιαίο σημείο. Επιπλέον, η εφαρμογή τους δίνει την δυνατότητα να συνάψουν σχέσεις συνεργασίας, αλλά και να πουλούν τα προϊόντα τους online, από την ιστοσελίδα τους με την βοήθεια της εφαρμογής, αλλά και από mobile εφαρμογή. Η εφαρμογή της Upiria μηδενίζει της αποστάσεις μεταξύ καταναλωτών και επαγγελματιών του κλάδου.

Ποιες παράμετροι οδήγησαν στη διαμόρφωση της ομάδας σας και πώς βλέπετε το μέλλον; Θα αφορά αποκλειστικά την τουριστική βιομηχανία;

Το βασικό κριτήριο για να μπει κάποιος στην ομάδα της Upiria είναι να έχει πάθος και όρεξη να βοηθάει άλλους και αγάπη για τα ταξίδια και τον τουρισμό. Αν και είμαστε ομάδα με πολλά χρόνια εμπειρίας στο τεχνολογικό κομμάτι, θέλουμε στο πλευρό μας άτομα από διάφορους κλάδους, με διαφορετικές εμπειρίες.

Αναφορικά με το μέλλον της βιομηχανίας τουρισμού, τεχνολογίες όπως το blockchain και πρωτοβουλίες όπως το web 3.0 έχουν ως βασική τους φιλοσοφία την αποκεντροποίηση, όπου η δύναμη δεν είναι στα χέρια μιας εταιρείας, αλλά στην κοινότητα των χρηστών. Σύμφωνα με τις παγκόσμιες τάσεις του τουρισμού, αυτό φαίνεται να είναι το μέλλον στον κλάδο, δηλαδή η απεξάρτηση από τα μεγάλα OTAs (online travel agencies), η λειτουργία των οποίων είναι φανερό ότι δεν είναι πλέον οικονομικά βιώσιμη για μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων (όπως διατυπώσαμε και στην παραπάνω ενότητα σχετικά με τις υψηλές προμήθειες). Ειδικότερα στο κομμάτι του θεματικού τουρισμού, οι πάροχοι τουριστικών δραστηριοτήτων, στην πλειοψηφία τους μικρομεσαίες επιχειρήσεις, είναι αυτοί που έχουν τη δύναμη και μπορούν να επωφεληθούν στο μέγιστο από αυτήν την καινοτόμο προσέγγιση της λύσης μας.

Είναι εμπορικά έτοιμο το προϊόν σας και πώς σκοπεύετε να το προωθήσετε;

Η εφαρμογή ξεκίνησε από την Ελλάδα, αυτήν την στιγμή έχουμε συνεργασίες με Κρήτη, Θράκη, Ήπειρο, Μακεδονία, Θεσσαλία, Στερεά Ελλάδα και μερικά νησιά του Αιγαίου. Δεν υπάρχει κάποιος περιορισμός αναφορικά με το πού είναι διαθέσιμη η εφαρμογή και μπορεί να χρησιμοποιηθεί από κάθε επαγγελματία στον κλάδο, ανεξαρτήτως του πού βρίσκεται. Το ίδιο ισχύει και για τους τελικούς καταναλωτές, που μπορούν να βρουν τα τουριστικά πακέτα των συνεργατών μας μέσω της mobile εφαρμογής μας.  

Εκτός από τις συνεργασίες μας στην Ελλάδα, πλέον ξεκινάμε να επεκτεινόμαστε και στο εξωτερικό, με την πρώτη συνεργασία στην Γερμανία που αφορά αθλητικό τουρισμό. Βλέπουμε μια πολύ θετική ανταπόκριση, μας προσεγγίζει κόσμος με ιδέες στο πώς να εξελίξουμε την εφαρμογή και είναι κάτι που εκτιμάμε ιδιαίτερα. Ακούμε πάντα την άποψη του κοινού μας και είμαστε πάντα ανοιχτοί σε καινούριες ιδέες, που στηρίζουν τον τόπο μας και τον κλάδο.

Πώς εκτιμάτε τη συνεισφορά της Εθνικής Τράπεζα έως τώρα στο εγχείρημά σας, και πώς βλέπετε ευρύτερα τη στήριξη του τραπεζικού τομέα σε σημαντικές επιστημονικές προσπάθειες, όπως η δική σας;

Παρατηρούμε μία ευχάριστη εξέλιξη σε ότι αφορά τον τραπεζικό τομέα στην Ελλάδα, καινούρια εργαλεία χρηματοδότησης είναι πλέον διαθέσιμα σε νεοφυείς επιχειρήσεις, ώστε να κάνουν τα πρώτα τους βήματα. Επίσης, παρατηρούμε συνεργασίες τραπεζών με accelerators, αλλά και VCs, φέρνοντας έτσι πιο κοντά επιχειρήσεις με άτομα με πολυετή εμπειρία στον χώρο, που πραγματικά μπορούν να στηρίξουν μία εταιρεία να ορθοποδήσει.

Ποια είναι τα μελλοντικά σχέδιά σας; 

Στους επόμενους μήνες θα ανακοινώσουμε νέες συνεργασίες με εταιρείες από την Ελλάδα, αλλά και το εξωτερικό. Αυτές οι συνεργασίες θα γεφυρώσουν ελληνικές επιχειρήσεις με επαγγελματίες του κλάδου εκτός Ελλάδος. Η ομάδα μας πλέον ετοιμάζεται για τη χειμερινή σεζόν, αλλά και τις κλαδικές εκθέσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό. Αναφορικά με την εφαρμογή, στους επόμενους τρεις μήνες θα είναι διαθέσιμη στο κοινό η νέα έκδοση με νέες λειτουργίες και δυνατότητες. Έχουμε αφιερώσει πολύ χρόνο και δουλεύουμε συνεχώς με επαγγελματίες του χώρου, αλλά και τους ίδιους τους πελάτες μας, ώστε να σχεδιάσουμε νέα εργαλεία για την προώθηση τουριστικών πακέτων, αλλά και τη διαχείριση τουριστικών επιχειρήσεων.

Αν θέλετε κι εσείς να λάβετε μέρος στον 14ο Διαγωνισμό Καινοτομίας & Τεχνολογίας NBG Business Seeds μπορείτε να υποβάλετε την πρότασή σας ηλεκτρονικά έως τις 4 Οκτωβρίου 2023, στις 15:00.