Όλες οι πρωτεύουσες του κόσμου υποδέχονται τη «ρωγμή του χρόνου», τη νέα χρονιά με εκδηλώσεις υπερθέαμα. Οι εικόνες ταξιδεύουν σε όλες τις τηλεοπτικές συσκευές, στα μάτια του πλανήτη. Η δημόσια γιορτή γίνεται και εικόνα της πόλης, και δεν υπάρχει πρωτεύουσα που να μην υποδεχθεί γιορτινά τη νέα χρονιά.
Οι πόλεις ντύνονται τα καλά τους για ένα βράδυ, ντύνονται την ψευδαίσθηση της χαράς ξενοιασιάς, της φαντασμαγορίας. Υποδέχονται το νέο χρόνο με φωτεινές ευχές, με πυροτεχνήματα, με τραγούδια, με θέαμα. Οι γιορτές θέλουν στολίδια και στρας, και αυτά είναι τα στολίδια των δημόσιων γιορτών.
Στο παρελθόν ακούγονταν σποραδικές μεμψιμοιρίες μόνο από ακροδεξιούς χώρους επειδή ο δήμος σπαταλούσε τα λεφτά των δημοτών για την κεντρική εκδήλωση το βράδυ της Πρωτοχρονιάς, επειδή τη μερίδα του λέοντος, αν όχι την αποκλειστικότητα του κοινού, αποτελούσαν μετανάστες.
Ποτέ όμως δεν είχε ξεσηκωθεί τόσο μαζικός αρνητικός αχός, όσο φέτος. Οι βασικές αιτιολογίες είναι δύο, πως τα λεφτά είναι πολλά και πως η χώρα βρίσκεται στον κλοιό της πανδημίας. Βασικός λόγος της άρνησης είναι νομίζουμε, επειδή στην κυβέρνηση είναι η ΝΔ, δήμαρχος ο ανιψιός του Μητσοτάκη, ΝΔ και ο ίδιος.
Όσο για τα λεφτά δεν ξέρουμε πόσο πολλά είναι οι 211 χιλιάδες που θα στοιχίσει η γιορτή. Υπάρχει αντιπολίτευση στο δήμο να το ελέγξει. Αναρωτιέται κανείς γιατί δεν ακούστηκε «κιχ» από τα στελέχη και τους οπαδούς του ΣΥΡΙΖΑ τα έτη 2016,17,18 που η γιορτή στοίχισε από 170 χιλιάδες και το 2019, 190 χιλιάδες.
Μήπως γιατί τότε ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ στην κυβέρνηση, και δευτερευόντως στη δημαρχία ένας μη δεξιός δήμαρχος, ο Καμίνης; Τότε δεν τους πείραζαν τα θεάματα; Με οικονομικούς όρους το ξόδεμα των χρημάτων το 2016-17 ήταν πιο «προκλητικό». Βρισκόμασταν στα (και υπό την επήρεια των) μνημόνια. Ο κόσμος και τότε στερείτο, αλλά ουδείς από αυτούς που φέτος έχουν αγανακτήσει, ύψωσε φωνή διαμαρτυρίας.
Σύμφωνα με τον δήμο για το θέαμα - που θα κριθεί άμα τη εμφανίσει- εργάστηκαν 170 επαγγελματίες και 20 εταιρίες για ένα διάστημα 30 ημερών.
Προσωπικά καμιά σχέση με τον Ρουβά και τα αφελή τραγουδάκια του, όπως και με τις μουσικές επιλογές του κοινού του. Αλλά στις γιορτές δεν καλείς για να διασκεδάσουν τον κόσμο, κάποιους βαθυστόχαστους, πρωτοποριακούς, εναλλακτικούς, καλλιτέχνες με τραγούδια που εκπέμπουν υπαρξιακά ερωτήματα, ή εικονοκλαστικά και αγωνιστικά συνθήματα. Σόου προσφέρεις, θέαμα, να ευφρανθεί ο κουρασμένος δημότης. Να νιώσει ακόμη και ως θεατής μέρος της γιορτής.
Είναι τόση η τοξικότητα που σκορπούν οι οπαδοί τους στα σόσιαλ μήντια, και με την οποία έντυσαν μια γιορτή από αυτές που κάνουν οι πρωτεύουσες σε όλο τον πλανήτη, που σίγουρα και αυτές οι λίγες σκόρπιες σκέψεις που διατυπώθηκαν εδώ εν τάχει, θα εκληφθούν όχι ως γνώμη κοινής λογικής, όχι ως υποκειμενική γνώμη του γράφοντος, αλλά ως στήριξη Μπακογιάννη. Λογικόν, από στόματος κόρακος «κρα» θα ακούσεις. Τόσο μπορούν αφού κρίνουν εξ ιδίων.
Τον Μπακογιάννη, ως δήμαρχο, τον επικρίναμε μόλις προχθές για την ευχετήρια κάρτα με το ανοξείδωτο ορθοπολτικό «χρόνια πολλά». Τον επικρίναμε και για το «μεγάλο περίπατο» - τόσο ως σύλληψη όσο και ως εκτέλεση. Ως σύλληψη γιατί έγινε εν μέσω πανδημίας, και δυσχέρανε τη μετακίνηση του κοινού σε μια εποχή που ακριβώς λόγω πανδημίας ο κόσμος χρησιμοποιούσε τα ΙΧ του για να αποφύγει τον συγχρωτισμό και τον επιπολασμό. Τον επικρίναμε και ως εκτέλεση έργου, όταν το είδαμε.
Και τώρα τον επικρίνουμε για τις αντιδράσεις του. Η Τεχνόπολις του δήμου Αθηναίων εξέδωσε μια αναλυτικότατη ανακοίνωση για όλες τις εργασίες που θα λάβουν χώραν πριν, κατά, και μετά την εκδήλωση. Αρκούσε.
Οι προσωπικές αναρτήσεις του ως «πληγωμένου», που προτρέπει όσους τον επικρίνουν «ας μείνουν μίζερα και ανούσια κάποιοι να φαρμακώνονται από τα λόγια τους» δεν προσήκει σε δημόσιο πρόσωπο. Το ότι του αφιέρωσε ένα χυδαιογράφημα ο Κραουνάκης, θα μπορούσε να το απαντήσει με προσωπική ονομαστική αναφορά.
Αλλά το γενικής απεύθυνσης «να φαρμακώνονται από τον λόγο τους», είναι άκρως εριστικό και άδικο, μιας και απευθύνεται γενικά, άρα και σε δημότες καλοπροαίρετους που απλά παρασύρθηκαν από τον λαϊκισμό του «δεν έδινε καλύτερα τα λεφτά για ΜΕΘ;».