Σε προσωρινή απαγόρευση απόπλου και απαγόρευση μεταβολής της περιουσιακής και νομικής του κατάστασης, μετά από ασφαλιστικά μέτρα και κατόπιν σχετικής διαταγής του Πρωτοδικείου Χαλκίδας, βρίσκεται το ρωσικό δεξαμενόπλοιο Pegas ή Lana με σημαία Ιράν που βρίσκεται στα ανοιχτά των ακτών της Καρύστου.
Σύμφωνα με τους συνηγόρους εταιρείας ρυμουλκών η ως άνω απαγόρευση, αφορά το πλοίο LANA πρώην PEGAS για οικονομικές απαιτήσεις υπέρ τρίτων και όχι το φορτίο του δεξαμενόπλοιου.
Σήμερα οι συνήγοροι της εταιρείας ρυμουλκών κατέθεσαν μία δεύτερη αίτηση συντηρητικής κατάσχεσης του πλοίου στο Πρωτοδικείο Χαλκίδας καθώς όπως ανέφερε ένας εκ των συνηγόρων η απαίτηση που έχουν οι πελάτες τους έναντι της πλοιοκτήτριας εταιρείας -που είναι από τη ρυμούλκηση του πλοίου και για ό,τι είχε συμφωνηθεί- αυξάνεται μέρα με τη μέρα.
Πρόσθεσαν ότι επιθυμία είναι το πλοίο Pegas ή Lana να δεσμευθεί και για το επιπλέον ποσό.
Σημειώνεται ότι το φορτίο πετρελαίου που είχε κατασχεθεί από το φορτηγό πλοίο στα ανοιχτά των ακτών της Καρύστου μετά από αίτημα των αμερικανικών δικαστικών αρχών έχει απελευθερωθεί.
Πρόκειται για μία αρχική ποσότητα περίπου 60.000 τόνων μετρικών τόνων crude oil για το οποίο δεν έχει γίνει ακόμα γνωστό πώς και πού θα μεταφορτωθεί η συγκεκριμένη ποσότητα. Σύμφωνα με βούλευμα του Συμβουλίου Εφετών Χαλκίδας, το δικαστήριο έκανε δεκτές τις αντιρρήσεις του πληρεξούσιου δικηγόρου της εταιρείας "Saman Costar Samirom Servises Construction Executive Company" και διατάσσει την απόδοση του φορτίου πετρελαίου από το μισθωμένο από τις ΗΠΑ δεξαμενόπλοιο, που βρίσκεται στα ανοιχτά του Πειραιά, στο «Pegas ή Lana».
Η σχετική ανακοίνωση των συνηγόρων της εταιρείας ρυμουλκών
Με αφορμή δημοσιεύματα επικαλούμενα το ιρανικό πρακτορείο ειδήσεων Mehr News Agency (MNA), σχετικά με την «άρση κατάσχεσης του πλοίου» LANA πρώην PEGAS, επιβάλλεται ως εκ του ρόλου μας και σε συνέχεια του από 26/05/2022 δελτίου τύπου, να επισημάνουμε προς αποφυγή περαιτέρω σύγχυσης, τα ακόλουθα:
α) Το δεξαμενόπλοιο πετρελαίου (OIL TANKER) με την ονομασία LANA (ΛΑΝΑ), πρώην ΠΕΓΚΑΣ (PEGAS), σημαίας νυν ΙΡΑΝ, πρώην Ρωσίας, νηολογίου QESHM (ΚΕΣΜ), πρώην TAGANROG (No 10130821-2020-TAGANROG), με αριθμό νηολογίου 1423/09-05-2022, IMO Νο 9256860, Διακριτικό (Call Sign) EPXR6, εξακολουθεί να παραμένει στον κόλπο της Καρύστου, ως δεσμευόμενο εκ της από 18.05.2022 προσωρινής διαταγής της κας Προέδρου Πρωτοδικών Χαλκίδας, με την οποία έχει ήδη απαγορευθεί ο απόπλους του πλοίου και η απαγόρευση μεταβολής της νομικής και πραγματικής κατάστασης αυτού.
β) Η ως άνω απαγόρευση αφορά το πλοίο LANA πρώην PEGAS και όχι το φορτίο αυτού.
γ) Με νεότερη αίτησή μας που κατατέθηκε σήμερα 14.06.2022 ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου Χαλκίδας (τμήμα ασφαλιστικών μέτρων), ζητήσαμε περαιτέρω την συντηρητική κατάσχεση του πλοίου, για ποσό 529.200,00ευρώ, πλέον του ποσού των 1.474.200,00ευρώ που ζητήθηκε με την πρώτη αίτησή μας επί της οποίας εκδόθηκε η προσωρινή διαταγή, καθώς η απαίτηση των εντολέων μας αυξάνεται με την πάροδο του χρόνου και πρέπει να εξασφαλισθεί στο σύνολό της, αφού αυτή ανέρχεται πλέον συνολικά στο ποσό των 2.003.400,00ευρώ.
δ) Η άρση της απαγόρευσης απόπλου του πλοίου προυποθέτει την κρίση από τα αρμόδια όργανα ότι αυτή επιβάλλεται για λόγους δημοσίου συμφέροντος και δη για τους λόγους που προβλέπονται στις διατάξεις του ν. 2881/2001 (ναυάγιο ή επικίνδυνο και επιβλαβές), ενώ προβλέπεται ρητά ότι σε κάθε περίπτωση απαιτείται ό,τι επιδίδεται στον κύριο του πλοίου να επιδοθεί και στους δανειστές αυτού. Εν προκειμένω δε καμία τέτοια επίδοση δεν έχει γίνει στην εντολέα μας ή σε εμάς, προκειμένου να ασκήσουμε τα νόμιμα δικαιώματά μας.
ε) Έχοντας απόλυτη γνώση της κρισιμότητας της κατάστασης που έχει δημιουργηθεί λόγω της κατάσχεσης του εν λόγω πλοίου και της περαιτέρω δέσμευσής του με την εκδοθείσα προσωρινή διαταγή και της επιχειρούμενης ή «τετελεσμένης» όπως προβάλλεται αποδέσμευσης αυτού, οφείλουμε να τονίσουμε ότι πρωταρχικός μας σκοπός ήταν και παραμένει η προάσπιση των δικαιωμάτων του εντολέα μας, όπως ορίζει η Ελληνική Δικαιοσύνη και οι νομικοί κανόνες και διαδικασίες που προβλέπονται από τη νομοθεσία μας. Υπ’ αυτό το πρίσμα δε μπορεί να γίνεται λόγος για αποφασισθείσα ήδη αποδέσμευση του πλοίου (και όχι μόνο του φορτίου), η οποία καθυστερεί λόγω εκκρεμοτήτων που ρυθμίζονται με πιστωτές. Για τον λόγο αυτό, αναμένουμε τις περαιτέρω κινήσεις των αρμοδίων Αρχών – στη διάθεση των οποίων βρισκόμαστε- προκειμένου να καθορίσουμε τις επόμενες κινήσεις μας.
Για τη Δικηγορική Εταιρεία
Γεώργιος Κοζανίδης-Πηνελόπη Τέκου