Συγγνώμη εκ μέρους της διοίκησης της ΕΥΑΘ και του ίδιου προσωπικά εκφράζει σε ανακοίνωσή του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, Γιάννης Κρεστενίτης, για την ταλαιπωρία που υπέστησαν οι πολίτες της Θεσσαλονίκης, στερούμενοι τις προηγούμενες μέρες ένα κοινό αγαθό όπως το νερό, αν και καταβλήθηκαν όπως αναφέρει υπεράνθρωπες προσπάθειες από τα συνεργεία της εταιρίας για την αποκατάσταση της βλάβης και την επανατροφοδότηση της πόλης. Θα προβεί δε σε ενημέρωση για την σειρά των ενεργειών της εταιρίας και για το τι πρέπει να γίνει για την αντιμετώπιση της έλλειψης νερού από την πόλη.
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η ΕΥΑΘ, ο κ. Κρεστενίτης αναφέρει: "Αν και η μεγάλη και πολύ σοβαρή βλάβη του αγωγού της Αραβησσού αποκαταστάθηκε τεχνικά εντός του χρονοδιαγράμματος που είχε δοθεί από την αρχή, δηλ. το μεσημέρι της Παρασκευής 30/3/18, αν και η επανατροφοδότηση του δικτύου της πόλης με το νερό της Αραβησσού έχει ξεκινήσει εδώ και ένα 24ωρο, έχοντας εξασφαλίσει όλους τους απαραίτητους ελέγχους ποιότητας για το πόσιμο νερό, αν και καταβλήθηκαν υπεράνθρωπες προσπάθειες από τα συνεργεία της Εταιρείας, οι πολίτες της Θεσσαλονίκης δυστυχώς ταλαιπωρήθηκαν σημαντικά στερούμενοι ενός κοινού αγαθού όπως το νερό. Για τον λόγο αυτό η Διοίκηση της ΕΥΑΘ και εγώ προσωπικά ζητούμε συγνώμη και κυρίως από τους πιο ευάλωτους κοινωνικά και οικονομικά συμπολίτες μας. Θεωρούμε βέβαια ότι οφείλουμε να παρουσιάσουμε τη σειρά των γεγονότων, τη σειρά των ενεργειών μας και κυρίως τι πρέπει να κάνουμε για την αντιμετώπιση της έλλειψης νερού από την πόλη".
Σε ότι αφορά την υδροδότηση της πόλης, αυτή τη στιγμή, η ΕΥΑΘ ενημερώνει ότι οι ποσότητες νερού που εισέρχονται στο δίκτυο της πόλης είναι απολύτως ικανοποιητικές, δεδομένου ότι η μέση ωριαία παροχή νερού από την Αραβησσό, τον Αλιάκμονα (Εγκατάσταση Επεξεργασίας Νερού) και συμπληρωματικές πηγές αγγίζει τα 12.000 κ.μ., ποσότητα μεγαλύτερη από τη συνηθισμένη που είναι τα 10.500 κ.μ./ώρα.
Για το ενδεχόμενο η Θεσσαλονίκη να αντιμετωπίσει και πάλι παρόμοιο ή και σοβαρότερο πρόβλημα, ο πρόεδρος της ΕΥΑΘ είχε επισημάνει πάντως πως «ο αγωγός συντηρείται προφανώς και γίνονται έλεγχοι σχεδόν σε καθημερινή βάση. Όμως η διακοπή της τροφοδοσίας του έτσι ώστε να έχουμε μια αντικατάσταση ή μια πολύ πολύ προσεγμένη επισκευή, θα μπορούσε να γίνει μόνο με ολική διακοπή, κάτι που δεν θα μπορούσε να υπάρξει. Σε αυτή την περίπτωση η Θεσσαλονίκη θα ταλαιπωρούνταν για πολλές ημέρες, εβδομάδες ή ακόμη και μήνες. Αυτό θα μπορέσει να γίνει αν βρεθεί εναλλακτική τροφοδοσία για τα 80.000 κυβικά νερού που μας δίνει αυτός ο αγωγός», κατέληξε ο κ. Κρεστενίτης.
Πρόεδρος εργαζομένων ΕΥΑΘ: Και διαμαντένιος να ήταν ο αγωγός νερού κάποια στιγμή θα χάλαγε
Μόνο οι υψηλότερες περιοχές της Θεσσαλονίκης έχουν πλέον πρόβλημα με την υδροδότηση σύμφωνα με τον πρόεδρο των εργαζομένων της ΕΥΑΘ Γιώργο Αρχοντόπουλο.
Όπως είπε στο ΘΕΜΑ 104,6 «η βλάβη αποκατάσταθηκε Παρασκευή μεσημέρι και μετά υπήρξε μια διαδικασία καθαρισμού από τις λάσπες που κράτησε 16-18 ώρες». Επιχειρώντας να εξηγήσει τη διαφορά ανάμεσα στην αποκατάσταση της βλάβης και στην αποκατάσταση της παροχής νερού είπε ότι «έπρεπε να γεμίσει όλο το δίκτυο που έχει έκταση 2.200 χλμ. αλλά και οι δεξαμανές».
Σύμφωνα με τον ίδιο «αυτή είναι η μεγαλύτερη ζημιά που έχει "βγει" από το 2004». Κατά τον κ. Αρχοντόπουλο «κάποιες μεγάλες ζημιές θα συμβούν. Δεν είναι ότι τα πράγματα πάνε καλά, και διαμαντένιοι να είναι οι αγωγοί κάποια στιγμή θα χαλάσουν. Δυστυχώς όλα τα μηχανήματα κάποια στιγμή χαλάνε».
Όπως αποκάλυψε «στην τεχνική υπηρεσία εργάζονται 360 άτομα καθώς από τον Ιούλιο του 2017 και μετά ήρθαν 150 μόνιμοι υπάλληλοι μέσω ΑΣΕΠ» ενώ πρόσθεσε ότι «ο αγωγός ελέγχεται καθημερινά με μπαρόμετρα και έτσι βρήκαμε τη διαρροή».
Φωτογραφία: IntimeNews