Τα πρώτα μαύρα μαντάτα για το θέατρο, έρχονται από μια χώρα η οποία έχει τεράστια θεατρική παράδοση. Στη Μεγάλη Βρετανία κορυφαίοι παράγοντες του θεάτρου, του λυρικού θεάτρου, του μουσικού θεάτρου και του χορού, συγκεντρώνουν υπογραφές για να ζητήσουν από την κυβέρνηση ενίσχυση. Είναι σχεδόν 100, για την ακρίβεια 98 και συγκαταλέχθηκαν στους υποψήφιους για κάποιο βρετανικό βραβείο του 2020.
Η Μεγάλη Βρετανία έχει ηγεμονικό ρόλο σε όλο τον πλανήτη όσον αφορά τις παραστατικές τέχνες, αλλά ακόμα και αυτή έχει καταβαραθρωθεί λόγω κορονοϊού. Οι άνθρωποι της τέχνης όμως, προσπαθούν να κάνουν την κυβέρνηση Τζόνσον να κινητοποιηθεί, γιατί αλλιώς η ολική καταστροφή παραμονεύει. Σύμφωνα με όσα αναφέρει η βρετανική εφημερίδα Guardian, πρόκειται για υποψήφιους για τα διάσημα βραβεία Olivier αλλά και για τα θεατρικά βραβεία και απευθύνουν την επιστολή τους προς διάφορους κυβερνητικούς παράγοντες, ανάμεσα στους οποίους και ο επί του πολιτισμού Oλιβερ Ντόουντεν.
Δεν μιλάνε, πάντως στον αέρα. Έχουν στη διάθεσή τους μια έκθεση της Oxford Economics που προειδοποιεί για 400.000 απώλειες θέσεων εργασίας και απώλεια 74 δισεκατομμυρίων £ σε ετήσια έσοδα σε ολόκληρη τη βιομηχανία των τεχνών, γεγονότα που θα σημάνουν «πολιτιστική καταστροφή». Επισημαίνουν πως η πανδημία «γονάτισε το θέατρο που δεν έχει, πλέον, δύναμη να σταθεί ξανά στα πόδια του και να γίνει βιώσιμο χωρίς στήριξη».
Για να έχουμε μια τάξη μεγέθους, σημειώνουμε πως το 2018 κόπηκαν στη χώρα 34 εκατομμύρια για θεάματα, πως τα συνολικά έσοδα σε αυτό τον τομέα ανήλθαν στα 1,3 δισ στερλίνες και πως πολλά θέατρα δεν μπορούν να ανοίξουν μέχρι το τέλος του έτους- και βλέπουμε. Στο θέατρο εργάζονται 290.000 άνθρωποι, και τώρα το 70% κινδυνεύει να χάσει τη δουλειά του.
Η βιομηχανία θεάτρου ζητά από την κυβέρνηση να συνεχίσει το πρόγραμμα διατήρησης θέσεων εργασίας, να δημιουργήσει ένα ταμείο έκτακτης ανάγκης και να παρουσιάσει ένα νέο πακέτο υποστήριξης για τη στρατιά των ελεύθερων επαγγελματιών που βοηθούν σε πολλές εργασίες του κλάδου. Προέβαλε επίσης την ιδέα ενός προγράμματος συμμετοχής σε πολιτιστικές επενδύσεις, στο οποίο η κυβέρνηση θα ήταν ένα είδος «αγγέλου» επενδυτή σε παραγωγές από τις οποίες το κράτος θα είχε απόδοση.
Ανάμεσα σε όσους υπογράφουν είναι και ο σκηνοθέτης Τρέβορ Ναν, ο διευθύνων σύμβουλος της Royal Opera House Αλεξ Μπίαρντ, και ο διευθύνων σύμβουλος της National Opera Στιούαρτ Μέρφι. Στην επιστολή τους και σε δηλώσεις τους σημειώνουν την μεγάλη σημασία της τέχνης στις ζωές των ανθρώπων, καθώς αυτή προσφέρει ανάταση και ευεξία, ξεσηκώνει τον κόσμο, προσθέτει ομορφιά στη ζωή του. Ταυτοχρόνως σημειώνουν πως αν ο τομέας αφεθεί να κατατραφεί, θα χρειαστούν δεκαετίες για να σηκώσει ξανά κεφάλι.
Απλώς για να δούμε πόσο δίκιο έχουν, ας πούμε ότι σύμφωνα με τον Guardian ένας από τους μεγαλύτερους παραγωγούς θεάτρου στο Ηνωμένο Βασίλειο, ο Κάμερον Μάκιντος, έχει ξεκινήσει απολύσεις σε όλα τα μιούζικαλ που παίζονται στη χώρα, και ιδίως στο Λονδίνο και σημειώνουν τεράστια επιτυχία. Ανάμεσά τους η Mary Poppins, το Les Misérables και το Phantom of the Opera. Είπε ότι η απόφαση ήταν θλιβερή και την παίρνει «γιατί δεν είδε καμία απτή υποστήριξη [από την κυβέρνηση] και δεν θέλω να χρεωκοπήσω»,
Την προηγούμενη εβδομάδα ο Ντόουντεν είπε πως το υπουργείο του ήταν σε λεπτές διαπραγματεύσεις με το Υπουργείο Οικονομικών. «Δεν πρόκειται να παραμείνω με σταυρωμένα χέρια και να κοιτάζω την παγκόσμια ηγετική μας θέση στις τέχνες και τον πολιτισμό να καταστρέφεται», είπε. «Φυσικά θέλω να βρω τα χρήματα. Δεν πρόκειται να απογοητεύσω κανέναν. " Μέχρι στιγμής, δεν υπάρχει ωστόσο, καμία εξέλιξη.