Αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, υβριδικά, αυτοκίνητα φυσικού αερίου και όλα όσα έχουν κινητήρα που πληρεί τα στάνταρ Euro 6, είναι τα οχήματα για τα προτείνεται να ανάψει «πράσινο» εντός του νέου Δακτυλίου. Αν και οι παραπάνω κατηγορίες οχημάτων εμπίπτουν στις προτάσεις που κατατέθηκαν κατά τη σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου, είναι θέμα χρόνου να ληφθούν και επίσημες αποφάσεις.
Στη σύσκεψη πραγματοποιήθηκε υπό τον υπουργό Επικρατείας Γιώργο Γεραπετρίτη και συμμετείχαν, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Τάκης Θεοδωρικάκος, ο ΥΠΕΝ Κώστας Σκρέκας, ο περιφερειάρχης Αττικής Γιώργος Πατούλης, ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης.
Μια πρώτη εικόνα των κατευθύνσεων του νέου Δακτυλίου είχε δώσει σε συνέντευξή του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Αχ. Καραμανλής, ο οποίος είχε αναφέρει ότι το ολοκληρωμένο πρόγραμμα «Ανάσα για την Αθήνα» περιλαμβάνει τρία στάδια λήψης μέτρων: άμεσα, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα.
Το πρώτο άμεσο μέτρο αφορά στην επαναφορά του δακτυλίου, με μία διαφορετική λογική. «Το ονομάζουμε ‘‘Καθαρό Δακτύλιο’’. Θα ξεκινήσει στις 25 Οκτωβρίου. Αυτός ο δακτύλιος θα βασίζεται σε πρώτη φάση στη λογική των μονών - ζυγών. Αλλά με μία θεμελιώδη διαφορά: Τέρμα οι χιλιάδες εξαιρέσεις και κομμένα όλα τα “παραθυράκια”. Μέχρι σήμερα υπάρχουν πάρα πολλά αυτοκίνητα τα οποία εξαιρούνται από το δακτύλιο. Αυτό θα λήξει. Ο μόνος τύπος αυτοκινήτων που θα εξαιρούνται θα είναι τα ηλεκτρικά, για αυτό θα το ονομάσουμε ‘‘Καθαρό Δακτύλιο’’», δήλωσε ο Κ. Αχ. Καραμανλής.
Η δεύτερη άμεση κίνηση που σχεδιάζεται είναι η αναπροσαρμογή του ωραρίου τροφοδοσίας καταστημάτων στο κέντρο της Αθήνας, καθώς επηρεάζει σημαντικά το επίπεδο της συμφόρησης στην πρωτεύουσα. Τόνισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι σε πλήρη συνεργασία με το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και με την Ελληνική Αστυνομία, διότι όπως υπογράμμισε το μέτρο αυτό πρέπει να εφαρμοστεί κιόλας.
Το τρίτο μακροπρόθεσμο και πολύ σημαντικό μέτρο του σχεδίου «Ανάσα για την Αθήνα», που ανακοίνωσε ο κ. Καραμανλής, αφορά στην αποδοχή μίας πρότασης του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων: Θα δημιουργηθεί ένα Ενιαίο Παρατηρητήριο Μεταφορών στην Αττική, ένας θεσμοθετημένος ενιαίος φορέας, καθώς στο ζήτημα του κυκλοφοριακού στην πρωτεύουσα εμπλέκονται δήμοι, η Περιφέρεια και δύο υπουργεία.