Την πρακτική εξέταση του πρώτου 17άρη υποψηφίου, για την απόκτηση της προσωρινής άδειας οδήγησης, παρακολούθησαν ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής και ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος.
Ο πρώτος νέος, που θα «πιάσει» τιμόνι, σύμφωνα με τον νέο νόμο για την αναμόρφωση της εκπαίδευσης και των εξετάσεων των οδηγών, έκλεισε τα 17 έτη τον περασμένο Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο ξεκίνησε την πρακτική του εκπαίδευση για την απόκτηση της προσωρινής άδειας οδήγησης. Σημειώνεται, ότι ο νεαρός δεν χρειάστηκε να δώσει θεωρητικές εξετάσεις γιατί έχει ήδη δίπλωμα μοτοποδηλάτου 50cc.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών του έδωσε το σήμα “Σ” που θα πρέπει, βάσει του νέου νόμου, να τοποθετείται στο όχημα, το οποίο θα οδηγεί με υποχρεωτική παρουσία συνοδού.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλή έδωσε συγχαρητήρια στον Πέρρο λέγοντας πως είναι επισήμως ο πρώτος 17χρονος που παίρνει άδεια οδήγησης, με βάση το νόμο που ψηφίσαμε τον περασμένο Νοέμβριο και μέσα σε χρόνο-ρεκόρ βλέπουμε ότι υλοποιείται.
Και συνέχισε σημειώνοντας τα βήματα που κάνει το Υπουργείο Μεταφορών για την διαδικασία:
- Δίνουμε τη δυνατότητα στους νέους να πάρουν άδεια οδήγησης μόλις συμπληρώσουν τα 17 τους χρόνια. Κάτι που γίνεται σε πολλές χώρες και της Ε.Ε.
- Υπάρχουν, όμως, τρεις προϋποθέσεις για να συμβεί αυτό και τις ξέρει ο Πέρρος: θα οδηγούν πάντα με συνοδό, θα οδηγούν εντός περιφέρειας, και θα φέρουν στο όχημα το ενδεικτικό «Σ», για τον συνοδό.
- Κι εφόσον πάνε όλα καλά την πρώτη χρονιά, στα 18, η άδεια οδήγησης γίνεται μόνιμη
Το δεύτερο βήμα μας: τι κάνουμε;
Η προσωρινή άδεια οδήγησης εκδίδεται πλέον ηλεκτρονικά μέσα σε μια ημέρα. Δηλαδή, αύριο, ο Πέρρος θα έχει στα χέρια του την άδεια οδήγησης! Ως Πολιτεία σήμερα κάνουμε το αυτονόητο που, μέχρι χθες, φάνταζε αδιανόητο.
Και το τρίτο βήμα: τι θα κάνουμε;
Προχωράμε σε τέσσερις παρεμβάσεις που βάζουν φρένο στη διαφθορά και θα διασφαλίζουν την καλύτερη δυνατή εκπαίδευση των νέων οδηγών:
1. Αλλάζει το σύστημα εξέτασης
2. Αλλάζουμε τα συγγράμματα θεωρητικής εκπαίδευσης και εξέτασης
3. Διασφαλίζουμε το αδιάβλητο των εξετάσεων με τοποθέτηση καμερών στις θεωρητικές εξετάσεις
4. Τοποθετούνται κάμερες στα αυτοκίνητα για την πρακτική εξέταση
Με τρία βήματα, επιχειρούμε ένα άλμα για να βελτιώσουμε την καθημερινότητα, και την οδηγική μας συμπεριφορά. Αλλά και να δηλώσουμε την αταλάντευτη εμπιστοσύνη μας στους νέους και τις επόμενες γενιές».
Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος σημείωσε ότι η άδεια αυτή - που θα τη λάβει αύριο κιόλας ηλεκτρονικά, θα ισχύει μέχρι να κλείσει τα 18 του, οπότε θα πάρει και το κανονικό δίπλωμα, που θα του επιτρέπει να οδηγεί χωρίς συνοδό και τόνισε πως «στόχος μας, σήμερα, είναι να πάψουμε να λέμε πώς θα πάρει κάποιος το δίπλωμα, αλλά πώς θα είναι καλύτερος οδηγός τη στιγμή που θα πάρει το δίπλωμα. Φτιάχνουμε, λοιπόν, ένα σύστημα που δίνει έμφαση στην εκπαίδευση για να παράγει καλύτερους οδηγούς».
Υπενθυμίζεται ότι με τον νόμο «Οδηγώντας με Ασφάλεια», που ψηφίστηκε το Νοέμβριο, μπορούν πλέον, υπό συγκεκριμένους και αυστηρούς περιορισμούς, να οδηγούν και οι 17χρονοι. Κάτι ανάλογο ισχύει σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, όπου οι νέοι πριν κλείσουν τα 18 μπορούν να οδηγήσουν, αρκεί να έχουν δίπλα τους έναν έμπειρο οδηγό.
Ο συνοδηγός θα πρέπει να είναι άνω των 25 ετών και κάτοχος διπλώματος οδήγησης, τουλάχιστον, επί 5 χρόνια. Σημειώνεται ότι οι 17άρηδες επιτρέπεται να οδηγούν μόνο εντός της Περιφέρειας όπου κατοικούν και το όχημα να φέρει το ειδικό σήμα «Σ».